تولید اسمارت‌فون در سال 2022 به سطح دوران پیش از شیوع کرونا بازخواهد گشت

موسسه تحقیقاتی TrendForce پیش‌بینی جدید خود از وضعیت بازار جهانی اسمارت‌فون طی سال آینده را منتشر نموده است. بر این اساس تحلیل‌گران معتقدند که فروش جهانی اسمارت‌فون به سطح قبل از شیوع فراگیر ویروس کرونا بازخواهد گشت.

انتظار می‌رود که حجم تولید گوشی‌های هوشمند در سال 2022 به 1.39 میلیارد دستگاه برسد. در صورت تحقق چنین سناریویی، پیش‌بینی رشد 3.8 درصدی تولید نسبت به سال جاری توجیه‌پذیر خواهد بود.

“اسمارت‌فون‌ها کالایی ضروری برای زندگی روزمره مردم به‌شمار رفته و یک نیاز ابتدایی برای آن‌ها قلمداد می‌شوند. بنابراین موسسه TrendForce پیش‌بینی می‌کند که وضعیت صنعت اسمارت‌فون در سال آینده بار دیگر بهبود یافته و رشد نسبی را تجربه نماید. البته این نظریه با این فرض مطرح شده که تا آن زمان کلیه فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان به وضعیت عادی بازگردند. چرخه معمول تعویض دستگاه و تقاضای مضاعف در بازارهای نوظهور کماکان محرک‌های اصلی بازار اسمارت‌فون طی سال آینده به‌شمار می‌روند. موسسه TrendForce پیش‌بینی می‌کند که میزان تولید سالیانه اسمارت‌فون طی سال 2022 به رقم 1.39 میلیارد دستگاه رسیده و نسبت به سال گذشته رشد 3.8 درصدی را تجربه نماید.”

تولید اسمارت‌فون در سال 2022 به سطح دوران پیش از شیوع کرونا بازخواهد گشت

در این میان شرکت سامسونگ با عرضه 276 میلیون دستگاه اسمارت‌فون کماکان به‌عنوان برند پیشرو در بازار نقش‌آفرینی خواهد کرد. بدین‌ترتیب سهم غول فناوری کره‌ای از بازار تقریبا معادل 20 درصد خواهد بود. همچنین فروش این برند رشد سالیانه 1.1 درصدی را تجربه خواهد کرد.

در سال آینده شرکت اپل جایگاه دوم را به خود اختصاص خواهد داد. بر اساس گزارشات در سال آینده غول کوپرتینویی قادر به عرضه 243 میلیون دستگاه اسمارت‌فون به بازار بوده و سهم حدودا 18 درصدی را کسب خواهد کرد. رشد سالیانه فروش هندست‌های این برند نیز برابر با 5.4 درصد خواهد بود.

رتبه‌های سوم تا پنجم در اختیار شرکت‌های تولیدکننده چینی است. این 3 شرکت شیائومی، اوپو و ویوو نام دارند و به‌ترتیب سهم 16، 15 و 11 درصدی را به خود اختصاص می‌دهند. بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی طی سال 2022 به 220 میلیون دستگاه خواهد رسید؛ در حالی‌که برندهای اوپو و ویوو هرکدام به‌ترتیب 208 و 149 میلیون واحد گوشی‌ هوشمند را به بازار عرضه خواهند کرد.

“از آنجا که طی سال آینده افزایش قابل‌توجه تقاضا برای اسمارت‌فون‌های چینی در بازار داخلی این کشور امری بعید به‌نظر می‌رسد؛ لذا رشد سهم 3 برند چینی بزرگ شامل اوپو، شیائومی و ویوو از بازار جهانی اسمارت‌فون در وهله نخست به میزان فروش آن‌ها در خارج از مرزهای چین بستگی دارد. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که محاسبات موسسه TrendForce از حجم تولید کمپانی شیائومی شامل گوشی‌های تولید شده توسط برندهای زیرمجموعه آن یعنی ردمی، Mi، پوکو و بلک شارک نیز خواهد بود. به لطف توسعه نسبتا زودهنگام فعالیت‌های شیائومی در خارج از بازار چین و کنترل تدریجی شیوع بیماری کووید 19 از سوی جامعه جهانی انتظار می‌رود که فروش هندست‌های شیائومی در خارج از مرزهای چین نیز افزایش یافته و این شرکت رکورد تولید 220 میلیون دستگاه اسمارت‌فون را به ثبت برساند. این رقم از رشد 15.8 درصدی نسبت به سال گذشته حکایت داشته و موجب می‌شود تا شیائومی به سومین برند بزرگ تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شود.”

همچنین موسسه TrendForce پیش‌بینی می‌کند که فروش اسمارت‌فون‌های 5G در سال 2022 به 660 میلیون واحد خواهد رسید. بنابراین سهم این دستگاه‌ها از کل اسمارت‌فون‌های تولیدی تقریبا معادل 47.5 درصد خواهد بود.

2 در مورد “تولید اسمارت‌فون در سال 2022 به سطح دوران پیش از شیوع کرونا بازخواهد گشت”

  1. حاجی شیائومی هر روز تو دروان کرونا یه گوشی می‌داد تو بازار تو حالت عادی فکر کنم هر ساعت یه گوشی بزنه!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH