مقاوم‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را بشناسید

استحکام و مقاومت بدنه در کنار سایر ویژگی‌های پیشرفته و کاربردی می‌تواند یکی از دلایل انتخاب و خرید یک گوشی هوشمند باشد، البته این موضوع تاکنون آن طور که باید و شاید از سوی کمپانی‌های سازنده مورد توجه قرار نگرفته و سخت‌افزار مناسب به همراه زیبایی بدنه مهمترین پارامترهای رقابت، به ویژه در رده میانی بازار به حساب می‌ایند. زیبایی و قدرت سخت‌افزاری مطلوب لازم  معیار انتخاب یک گوشی همراه برای تمامی کاربران است اما اگر گوشی مورد نظر استحکام کافی نداشته باشد در مقابل شرایط محیطی بسیار آسیب‌پذیر بوده و کاربر باید بیشتر مواظب آن باشد. اغلب گوشی‌های بازار برای استفاده‌های معمولی و روزانه بیشتر استحکام کافی دارند در حالی که این سطح از مقاومت، برای تعدادی از کاربران، مخصوصا کسانی که به دلایل حرفه‌ای در شرایط نامساعد محیطی از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند، کافی نیست و دستگاه مورد استفاده آنها باید به مفهوم واقعی جان سخت باشد؛ در نتیجه یک گوشی با توانایی مقاومت در برابر آب، گرد و غبار و ضربه را می‌توانیم گوشی مناسب برای این کاربران بدانیم. گوشی‌های مقاوم با استانداردهای IP برای آب و گرد وغبار و (MIL- STD Military Standards) برای مقاومت در برابر عوامل گوناگون از قبیل آب، گرد وغبار، نمک، ضربه، لرزش، نور خورشید و… تعریف می‌شوند که در فرصتی دیگر جزئیات این استانداردها را شرح خواهیم داد. ادامه مطلب را بخوانید تا  مقاوم‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را بشناسید:

rugged-phones-itresan-5

کاترپیلار  S60

کاترپیلار یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید کننده ماشین آلات بزرگ راه‌سازی و کامیون‌های غول پیکر است و سایر دستگاه‌هایی هم که برند این کمپانی را دارند برای کار در شرایط سخت بهینه شده‌اند. چند سالی است که موبایل‌های هوشمند و غیر هوشمند این کمپانی در بازار کشور ما یافت می‌شوند و همگی چند ویژگی مشترک دارند: مقاوم، متفاوت و گران به نسبت امکانات! گوشی‌های این برند از نظر امکانات در شمار برترین‌های بازار قرار نمی‌گیرند اما به معنای واقعی محکم هستند. مدل S60 از بهترین مدل‌های تولید شده توسط کاترپیلار است که از دو سیم‌کارت و شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و مشخصاتی از قبیل پردازنده ۸ هسته‌ای  ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۷، رم ۳ گیگابایتی، حافظه داخلی به میزان ۳۲ گیگابایت، دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۴/۷ اینچی با تکنولوژی Advanced Hyper-Viewing Angle متعلق به کمپانی AUO از تجربه خوب کاربری این دستگاه خبر می‌دهند. همچنین S60 اولین گوشی موبایلی به شمار می‌رود که به دوربین حرارتی FLIR مجهز شده است و با داشتن استانداردهای IP68 و MIL-STD-810G، در مقابل آب، ضربه، نمک، نور خورشید، خاک و سقوط از ارتفاع ۱/۸ متری بر روی سطح سخت مقاوم است. این دستگاه در بازار با قیمت حدودی ۲/۳ میلیون تومان موجود است. اگر مقاومت گوشی برای شما مهمترین معیار انتخاب است می‌توانید سایر گوشی‌های این برند را هم در نظر داشته باشید.

rugged-phones-itresan-3

ال‌جی V20

ال‌جی سابقه زیادی در تولید گوشی‌های مقاوم ندارد و  بیشتر محصولات رده‌بالای سال‌های اخیر آن  بدنه مقاومی نداشتند اما تولید مدل V10 نخستین تجربه موفق این کمپانی برای ساخت یک گوشی مقاوم و رده بالا بوده است. امسال هم پس از تجربه نه چندان موفق G5، دومین گوشی مقاوم ال‌جی معرفی و به تازگی در ایران نیز رونمایی شده است. V20 با بدنه‌ای از جنس آلومینیم مقاوم مورد استفاده در صنایع هوایی (AL 6013)، استاندارد MIL-STD-810G را دریافت کرده و در برابر آب، ضربه، نمک، نور خورشید، خاک و شوک حرارتی مقاوم است؛ هرچند که کاملا ضد آب نبوده و در برابر سقوط از ارتفاع هم به خوبی CAT S60 نیست! چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰، رم ۴ گیگابایتی، سنسور اثر انگشت سریع،  دوربین دوگانه با کیفیت خوب و زاویه دید گسترده، صفحه نمایش دوگانه، کیفیت بالای پخش صدا با استفاده از تکنولوژی کمپانی نام‌آشنای دانمارکی Bang & Olufsen و بسیاری از مزایای ریز و درشت V20 نشان از این دارند که با یک گوشی پرچمدار و اصطلاحا Cutting Edge روبرو هستیم. این گوشی مقاوم ال‌جی را می‌توانید با قیمت حدودی۲ میلیون تومان خریداری نمایید و اگر قصد دارید کمتر هزینه کنید نسخه قبلی آن (مدل V10) در حدود ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر است.

rugged-phones-itresan-1

سامسونگ گلکسی S7

مشاوره خرید گوشی باشد و محصولی از سامسونگ پیشنهاد نشود؟! سامسونگ برای همه سلیقه‌ها و برای هر کاربردی محصولی دارد و نسخه‌های اکتیو از پرچمداران سال‌های اخیرش برای کار در شرایط دشوار محیطی تولید می‌شوند. به دلیلی که هنوز نمی‌دانیم چرا، این نسخه‌های جان سخت در ایران معرفی رسمی نمی‌شوند و به سختی می‌توان آنها را تهیه کرد، بنابراین ما هم به جای آن، نسخه اصلی پرچمدار امسال این کمپانی را پیشنهاد می‌کنیم. با خرید سامسونگ گلکسی S7 یک محصول پرقدرت و زیبا را در اختیار خواهید داشت که استانداردهای نظامی را دریافت نکرده ولی دریافت گواهینامه IP68 نشان از مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار دارد. بدنه زیبای آن هم که روکشی از جنس گوریلاگلاس ۴ دارد به خوبی در مقابل صدمات ناشی از کارکردهای عادی روزانه مقاومت می‌کند، و در تست‌های انجام شده در شرایط گوناگون هم سربلند بیرون آمده است. البته نباید با این گوشی رفتاری بیش از حد خشن داشته باشید. برشمردن ویژگی‌های پرچمدار کنونی سامسونگ در واقع تکرار مکررات است و می‌توانید بررسی کامل آن را در اینجا بخوانید. گلکسی S7 در نسخه‌های یک سیم‌کارت و دوسیم‌کارت و با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت در حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد.

rugged-phones-itresan-4

سونی Xperia Z5 premium

سونی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند مقاوم در برابر آب پیشگام بوده و اکسپریاهای زیادی با این ویژگی تولید کرده و  محصولات جدید این کمپانی از جمله اکسپریا XZ و اکسپریا X Performance هم از این قاعده مستثنی نیستند؛ اما به علت قیمت بالا و آسیب پذیر بودن آنها، Z5 premium  را پیشنهاد می‌کنیم. پرچمدار قبلی سونی گواهینامه IP68 دارد که از مقاومتش در مقابل آب و گرد و غبار خبر می‌دهد و بدنه شیشه‌ای آن در مقابل ضربه و خط و خش هم مقاومت خوبی دارد. البته سونی استفاده از Z5 premium را در زیر آب توصیه نمی‌کند اما می توانید با اطمینان در زیر باران و با دست‌های خیس از امکانات بی‌شمار آن استفاده کنید. بررسی تخصصی این گوشی را در اینجا بخوانید. Z5 premium با قیمت تقریبی ۱/۵میلیون تومان در بازار موجود است.

rugged-phones-itresan-2

کاترپیلار B25

یک گوشی مقاوم لزوما نباید هوشمند باشد. کاترپیلار B25 برخلاف پیشنهادهای قبلی از ویژگی‌های پیشرفته‌ای برخوردار نیست و برای تصاحب دل کاربران چیزی جز یک بدنه مقاوم ندارد! این گوشی با استاندارد IP67 برای نفوذ آب و گرد وغبار و مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع ۱/۸ متری، برای کار در شرایط دشوار مناسب است؛ همچنین هوشمند نیست و فقط از برنامه‌های جاوا پشتیبانی می کند؛ البته با یک دوربین ۲ مگاپیکسلی، پردازنده تک هسته‌ای با سرعت ۲۰۸ مگاهرتز و  صفحه نمایش ۲ اینچی سایر بسیار شبیه به فیچرفون‌های سری ۴۰ نوکیا به نظر می‌رسد. کاترپیلار B25 با قیمت حدود ۲۵۰ هزار تومان در بازارموجود است که بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

3 در مورد “مقاوم‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را بشناسید”

  1. البته انتظار داشتم گوشی ها کت جایگاه بیشتری داشته باشند و نه فقط یکی از اونها و البته مارکهای مختلف مثل کت بسیارند و جاشون خالیه

  2. سلام
    z5 پریمیوم دوستم افتاد جک هندزفریش اشکال پیدا کرد شده جزو مقاوم ترینها؟مثلا ال جی ایکس ونچر و سامسونگ s8 اکتیو گوشی های کت و… کجان پس؟شاید تعریف مقاوم تو ذهن من و شما فرق داره!!!تو ذهن حقیر کقاوم گوشی هست که دربرابر ضربه. آب .گرد و غبار. استفاده مداوم . مقاومت کنه !!!! از سایت آی تی رسان واقعا نا امید شدم چندبار در مورد چند موضوع تحلیلاتون رو دیدم و چیزی که تعجب من رو برانگیخت این تیتر بود (5دلیل برای آنکه بدانید گوشی‌های شیائومی خوب نیستند! ) که البته کاربران تو قسمت نظرات
    حسابی از خجالت این تیتر در اومدن!جدیدا این سایت رو دیدم اما از این به بعد از کنارش میگذرم و توجهی بهش نمیکنم!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH