اوضاع مالی اچ‌تی‌سی تا سال ۲۰۱۷ رو به‌ راه نخواهد شد!

اوایل امروز خبری منتشر شد که مطابق آن تحلیلگران پپیش بینی می‌کنند که اچ‌تی‌سی Bolt نمی‌تواند ناجی این کمپانی از مشکلات فعلی باشد. اچ‌تی‌سی Bolt  با پشتیبانی از شبکه LTE Plus می‌تواند سرعت بسیار خوبی را در بخش اینترنت برای مشترکان اوپراتور اسپرینت به ارمغان بیاورد اما وجود یک پردازنده معیوب و قدیمی هم‌چون اسنپدارگون ۸۱۰ که سال گذشته با تولید گرمای زیاد شماری از گوشی‌ها را دچار مشکل کرد، موجب نگرانی کاربران شده است. در حقیقت پرسش اصلی از اچ‌تی‌سی این است که چرا در یک اسمارت‌فون بالارده از یک چیپست قدیمی و ناموفق استفاده کرده است؟ شاید جواب این سوال کاهش هزینه تولید باشد اما ممکن است این تفکر نتیجه‌ای عکس را در بر داشته باشد.

ظاهرا مشکلات اچ‌تی‌سی تا سال ۲۰۱۷ گریبان‌گیر این شرکت خواهد بود. یک منبع ناشناس اعلام کرده است که فروش اسمارت‌فون‌های اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۷ نیز هم‌چنان کند خواهد بود و کاهش محبوبیت این برند نزد کاربران ادامه خواهد یافت. این گزارش در حالی منتشر شده است که اچ‌تی‌سی با طراحی و ساخت موفق پرچم‌داران جدید گوگل یعنی خانواده پیکسل عملکرد خوبی را داشته است.

منابع صنعتی اعلام کرده‌اند که اچ‌تی‌سی امسال موفق به فروش ۴۰۰ هزار دستگاه هدست واقعیت مجازی Vive شده است. پیش‌بینی می‌شود این هدست افزایش فروش ۵۰ درصدی را شاهد باشد. با وجود تخفیف ۱۰۰ دلاری این هدست برای تعطیلات سال جدید میلادی، این کمپانی هم‌چنان از وجود یک برنامه قدرتمند و هم‌چنین نیاز به سیستم‌های قدرتمند برای کارکردن با این هدست، در رنج است.

پرچم‌دار فعلی اچ‌تی‌سی یعنی HTC 10 از همه نظر برترین اسمارت‌فون ساخته شده توسط این کمپانی است، اما HTC هم‌چنان با مشکل بازاریابی دست و پنجه نرم می‌کند. ممکن است به یاد داشته باشید که در سال ۲۰۱۳ ، اچ‌تی‌سی مبلغ ۱۲ میلیون دلار را صرف به خدمت گرفتن افراد مشهوری هم‌چون رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) برای تبلغات کرده است. اما این تبلیغات برای اچ‌تی‌سی بی فایده بود تا اینکه این کمپانی با کنار زدن داونی، Gary Oldman را به کار گرفت تا کار تبلیغات برای M8 را بر عهده بگیرد، اما بازهم نتیجه رضایت بخش نبود.

مشکل اصلی این کمپانی در حال حاضر بازاریابی آن است، در واقع پیش‌تر محصولات این کمپانی در بخش دوربین و باتری عملکرد ضعیفی داشتند که با سیاست‌های جدید این کمپانی این دو مشکل برطرف شد. در حال حاضر مهم‌ترین رقابت این کمپانی با سامسونگ، ال‌جی و هواوی بر سر موضوع بازاریابی است.

2 در مورد “اوضاع مالی اچ‌تی‌سی تا سال ۲۰۱۷ رو به‌ راه نخواهد شد!”

  1. با اینکه htc شرکت با اصالتیه و محصولاتش بخصوص پرچمداراش از نظر کیفیت ساخت و طراحی بینظیرند اما حال و روز خوبی نداره و همونطور که در متن هم بخوبی اشاره شده بازاریابی نامناسب و همچنین عدم تبلیغات کافی و اطلاع رسانی به مردم درباره گوشیهای خوش ساخت و شیک و با دوام(بیشتر در پرچمدارها)باعث افول این شرکت خوب شده البته سیاستها و تصمیمات نادرست مدیران و مسئولین رو هم در اغلب موارد نباید نادیده گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH