سهم مرورگر اج در ماه نوامبر کاهش یافت

با وجود اینکه ویندوز ۱۰ بسیار موفق عمل کرده، مایکروسافت نتوانسته این موفقیت را برای مرورگر اج نیز تکرار کند. حتی با وجود آپدیت‌هایی برای این مرورگر همانند پشتیبانی از اکستنشن‌ها، کاربران اقبالی به آن نشان نمی‌دهند.

در ماه نوامبر، اج تنها ۵.۲۱ درصد بازار را در دست داشته که نسبت به ۵.۲۶ درصد ماه قبل کاهش نشان می‌دهد. گوگل کروم با ۵۵.۸۳ درصد، اینترنت اکسپلورر با ۲۱.۶۶ درصد و موزیلا فایرفاکس با ۱۱.۹۱ درصد رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. مرورگر اج رتبه چهارم، سافاری با ۳.۶۱ درصد سهم و اپرا با ۱.۳۶ درصد سهم بازار رتبه های پنجم و ششم را در اختیار دارند.

بنظر می‌رسد که اینترنت اکسپلورر وضعیت بهتری دارد. اینترنت اکسپلورر را می‌توان بر روی نسخه‌های مختلف ویندوز نصب کرد، اما اج تنها به ویندوز ۱۰ محدود است. از زمانی که مایکروسافت اعلام کرد که دیگر از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی‌کند، کاربران به مرورگرهای دیگر روی آورده‌اند و کروم بیشترین سود را از این وضعیت برده است. مایکروسافت تصمیم دارد که با تمهیداتی همچون پشتیبانی از ۳D، کاربران بیشتری را به سمت اج جذب کند. البته از آنجایی که بهبودهای پیشین تاثیری در میزان کاربران نداشت، انتظار نمی‌رود که بهبودهای جدید چندان تغییری در وضعیت کاربران اج ایجاد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH