کمپانی ال‌جی و ۵ حقیقتی که ممکن است در رابطه با آن ندانید!

سامسونگ را می‌توان یک شرکت معروف کره‌ای دانست. اما همانطور که شما فکر می‌کنید و بر اساس نظر بسیاری از افراد، کمپانی ال‌جی نیز دارای اصالت بسیار زیادی است. به مانند رقیب، این شرکت نیز فعالیت‌های زیادی در زمینه دنیای تکنولوژی انجام داده و محصولات زیادی را به بازار معرفی کرده است.

۱- نام ال‌جی، تاریخچه کاری این شرکت را به یاد می‌آورد

فکر نمیکنم نیازی باشد که به شما بگوییم ال‌جی مخفف کلمه‌ای است. اما فکر می‌کنید این دو حرف در کنار یکدیگر، به چه صورت معنی می‌دهد؟ نام ال‌جی به صورت کلی، معرف تاریخچه کاری این کمپانی است. در سال ۱۹۷۴، کمپانی ال‌جی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های محصولات صنعتی شیمیایی شکل گرفت و وسایل منزل تحت برند Luk-Hui که به صورت Lucky تلفظ می‌شد، در این قسمت تولید شدند. در سال ۱۹۸۵، شاخه دیگری با نام Goldstar نیز شکل گرفت که به صورت تخصصی، روی محصولات الکترونیکی متمرکز بود. درست حدس زدید. شرکت ال‌جی در حال حاضر، ادامه دهنده همان بخش Goldstar است.

در سال ۱۹۹۵، این دو بخش با یکدگیر ترکیب شده و تحت برند Lucky-Goldstar شروع به کار کردند. اما این اسم کمی طولانی به نظر می‌رسید. به همین دلیل، مسئولان این کمپانی تصمیم گرفتند تا آن را به صورت اختصار درآورده و به این صورت بود که نام ال‌جی شکل گرفت.

lg-v20

۲- مقر اصلی شرکت ال‌جی در حال حاضر در فرانکفورت است

مانند غول‌های دنیای تکنولوژی، شرکت ال‌جی نیز باید دفتری در قاره اروپا داشته باشد! ابتدا این دفتر در شهر لندن افتتاح شد، اما بعدا مسئولان تصمیم گرفتند تا آن را به شهر فرانکفورت واقع در کشور آلمان منتقل کنند. تئوری‌های مختلفی پیرامون این جابجایی تا به حال مطرح شده است. اما به دنبال این تصمیم، شرکت‌های سامسونگ و فیس‌بوک نیز تصمیم گرفتند تا دفتر خود را به خارج از لندن انتقال دهند.

چرا مسئولان ال‌جی، شهر فرانکفورت را انتخاب کردند؟ یکی از این دلایل کاملا مشخص است: کشور آلمان از لحاظ استراتژیکی بسیار جالب‌تر است. ما فکر می‌کنیم دلیل دیگر این موضوع، صنعت ماشین‌سازی کشور آلمان باشد که مسئولان ال‌جی نیز برخی مواقع نسبت به شرکت در این عرصه، ابراز تمایل کرده‌اند.

۳- کمپانی ال‌جی با مشکل مواجه شده است

بازار تلفن‌های هوشمند باعث شده تا شرکت‌های زیادی رو به تولید گجت‌های خود بیاورند. دو شرکت کره‌ای در این عرصه وجود دارند: سامسونگ و ال‌جی. کمپانی سامسونگ به خاطر وقایعی که پیرامون گلکسی نوت ۷ اتفاق افتاد، بسیاری از شانس‌های خود را از دست داد. شرکت ال‌جی نیز داستان غم‌انگیزی در این زمینه دارد. بدترین اتفاق این است که حادثه خاصی برای این شرکت و محصولاتش رخ نداده است!

در شرایطی، بخش موبایل ال‌جی نشان داد که در حال خارج شدن از مسیر رقابت است و این موضوع برای طرفداران این برند، نگران کننده به نظر می‌رسد. سود حاصل از فروش محصولات ال‌جی در حدود ۱۹.۹ میلیارد گزارش شده که این رقم، حدودا ۲۳ درصد پایین‌تر از سال گذشته است. در کشور کره، رقم کاهش سود حدودا ۴۱ درصد گزارش شده است. مشکل اینجاست که تلفن‌های هوشمند رده‌بالای این کمپانی، آنچنان که باید و شاید به فروش نمی‌رسد. G5 ال‌جی به نظر می‌رسید که بتواند کاری در این زمینه برای این شرکت کره‌ای انجام دهد، اما این محصول هم نتوانست چاره‌ساز مشکلات شود.

lg-g5

۴- بازار تلویزیون‌ها در دست کشور کره است، اما ال‌جی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است

برندهای زیادی در زمینه تولید تلویزیون مشغول به فعالیت هستند. اما کشور کره به مانند همیشه، افتخار این را دارد که با دو شرکت سامسونگ و ال‌جی، جایگاه اول را نصیب خود کند. در سال ۲۰۱۵، سامسونگ ۲۱ درصد و ال‌جی ۱۲.۶ درصد از بازار تلویزیون را در اختیار خود داشتند. تفاوت میان آنها کاملا مشخص است. اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم، سونی با ۶.۵ درصد، با اختلاف زیاد در جایگاه سوم ایستاده است.

امروزه سامسونگ به همان جایی برگشته است که در سال ۲۰۱۳ قرار داشت. اما ال‌جی به نظر می‌رسد که سقوط محکم‌تری داشته است و مطمئنا به این زودی‌ها، نباید منتظر اخبار خوبی باشیم. مطمئنا ارقام در سال ۲۰۱۶ بالاتر رفته است و رقابت کره‌ای و ژاپنی‌ها در این عرصه ادامه خواهد داشت. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، ال‌جی هیچ‌وقت در زمینه تلفن‌های هوشمند و تلویزیون، در جایگاه نخست نبوده است.

۵- روابط بین ال‌جی و سونی هنوز التیام پیدا نکرده است

سرقت ایده‌ها و لایسنس‌ها توسط غول‌های دنیای تکنولوژی، اتفاق جدیدی نیست. شرکت سونی در سال ۲۰۱۰، کمپانی ال‌جی را برای سرقت ۷ ایده این شرکت، مورد سرزنش قرار داد. اما سونی نیز از این قائده مستثنی نبوده و شرکت کره‌ای اشاره شده نیز علیه این کمپانی سابقه شکایت را داراست. در سال ۲۰۱۱، مسئولان ال‌جی، شکایتی را علیه کمپانی سونی به دلیل سرقت لایسنس‌ها در مورد پخش‌کننده‌های بلوری تنظیم کردند. این پلیرها در PS3 سونی مورد استفاده قرار گرفته بودند. به همین دلیل، فروش این دستگاه در برخی کشورها ممنوع اعلام شد. اما در نهایت، این دو شرکت طبق امضای موافقتنامه‌ای، تمامی شکایات خود را پس گرفته و فروش PS3 از سر گرفته شد.

آیا شما اتفاق دیگری پیرامون شرکت ال‌جی می‌دانید که برای دیگران جالب باشد؟! آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH