۵ چیزی که آپدیت جدید اندروید نوقا برای گلکسی S7، در مورد گلکسی S8 می‌گوید!

ما اطلاعات زیادی در مورد پرچمدار بعدی سامسونگ نداریم. اما آپدیت جدید نوقا برای گلکسی S7، برخی چیزها را به ما یادآورد می‌شود.

آپدیت اندروید نوقا برای گلکسی S7 که هنوز در مرحله آزمایشی و بتا به سر می‌برد، در حال تست توسط کاربران در نقاط مختلف جهان است. در کنار ویژگی‌های جدیدی که در سیستم عامل اضافه شده است، سامسونگ به افرادی که برای تست ثبت‌نام کرده بودند، امکان مشاهده رابط کاربری جدید TouchWiz را نیز داده است.

آپدیت اندروید نوقا و ورژن نهایی برای گلکسی S7 و S7 Edge قرار است که ماه آینده عرضه شود. اما ویژگی‌هایی که در این نسخه آزمایشی قرار داده شده است، چیزهایی در مورد پرچمدار بعدی سامسونگ، یعنی گلکسی S8 به ما می‌گوید. دقیقا به مانند سال ۲۰۱۵ و عرضه نسخه آزمایشی مارشملو برای گلکسی S6 که رابط کاربری گلکسی S7 را نمایش می‌داد، عینا همین اتفاق برای گلکسی S8 نیز افتاده است. در این مطلب می‌خواهیم به ۵ ویژگی گلکسی S8 بپردازیم. با ما همراه باشید.

۱- رابط کاربری جدید و سبک‌تر

gs7n-ui

یکی از تغییرات عمده و بزرگ رابط کاربری جدید را می‌توان از بین رفتن رنگ‌های آبی و بیشتر شدن رنگ‌های سفید و روشن دانست. از طرفی دیگر نیز آیکون‌های دایره‌ای شکل از بین رفته‌اند و جای خود را به آیکون‌های رنگی داده‌اند.

خطوط خاکستری رنگ، قسمت‌های مختلف را از یکدیگر جدا کرده و هر اپلیکیشن، رنگ خاص خود را همراه دارد. به عنوان مثال، فضای داخلی اپلیکیشن Phone به رنگ سبز و اپلیکیشن Messages نیز به رنگ نارنجی در آمده است. بر اساس فونت استاندارد جدید سامسونگ، قسمت‌های مختلف مانند تنظیمات، نوار وظیفه و برخی اپلیکیشن‌ها با فونتی پهن‌تر و خواناتر همراه شده‌اند.

برای اینکه رابط کاربری TouchWiz جدید با نسل پیشین خود متفاوت به نظر بیاید، ما شاهد این هستیم که رابط کاربری رنگارنگ بسیاری از اپلیکیشن‌ها از بین رفته است. این موضوع را می توان یک تغییر مثبت به حساب آورد.

در حال حاضر، آیکون اپلیکیشن‌ها به صورت مربعی و با گوشه‌های منحنی و حاشیه همراه است. اما مشخص نیست که در ورژن نهایی، به همین صورت باقی بماند یا تغییر کند. سامسونگ در این زمینه، در حال حرکات رفت و برگشتی است. اما شایان ذکر است که حاشیه‌های اطراف آیکون‌ها را می‌توان از منوی تنظیمات حذف نمود.

سامسونگ در حاشیه معرفی مارشملو برای گلکسی S6، بسیاری از قسمت‌های رابط کاربری گلکسی S7 را به نمایش گذاشت. به همین دلیل، رابط کاربری گلکسی S8 نیز به همین صورت خواهد بود و تغییرات آنچنان زیادی نخواهد داشت.

۲- تغییرات رزولوشن برای صفحه نمایش‌های ۴K

gs7-1080p

گلکسی نوت ۷ خدابیامرز (!) دارای قابلیت تغییر رزولوشن برای کاهش مصرف باتری بود. آپدیت اندروید نوقا برای گلکسی S7، این امکان را در زیرمجوعه تنظیمات Display به همراه دارد. در حقیقت، رزولوشن پیش‌فرض برای گلکسی S7 فول‌ اچ‌ادی (۱۰۸۰p) تعریف شده است. اما پنلی که برای این دیوایس در نظر گرفته شده، Quad HD یا همان ۱۴۴۰p است.

این موضوع به خودی خود، تصمیمی جالب به نظر می‌رسد. تفاوت میان ۱۴۴۰p و ۱۰۸۰p در تلفن‌های هوشمند آنچنان حس نمی‌شود. اما تأثیر تقریبا محسوسی در مصرف باتری و از طرف دیگر، بهبود قابل ملاحظه‌ای در روند پردازشی دستگاه دارد.

گلکسی S8 پیش‌بینی می‌شود که از صفحه نمایش ۴K بهره ببرد. اما به نظر نمی‌رسد که فعال بودن امکان ۴K در تمامی حالات، تصمیم خوبی باشد. به جای آن، قابلیت تغییر رزولوشن می‌تواند به شما در مصرف کمتر باتری و دوام بیشتر دیوایس کمک شایان توجهی کند. از رزولوشن ۴K می‌توانید برای واقعیت مجازی و یا مشاهده ویدئو و فیلم‌ها استفاده نمایید.

۳- یک گلکسی هوشمند‌تر

gs7n-smarter

خرید کمپانی Viv Labs توسط سامسونگ، حدس و گمان‌هایی را پیرامون وجود هوش مصنوعی در پرچمدار بعدی این شرکت به همراه داشت. این موضوع کاملا مشخص است. چرا که اپل با هوشمندسازی دستیار هوشمند خود با نام سیری و گوگل نیز با هوشمندسازی دستیار خود با نام Google Assistant، عرصه را بر سامسونگ تنگ کرده‌اند و کره‌ای‌ها نیز باید تصمیم خود را در این زمینه می‌گرفتند.

در نسخه آزمایشی اندروید نوقا برای گلکسی S7، هوش مصنوعی خاصی به صورت پیش‌فرض گنجانده نشده است. اما نشانه‌هایی مبنی بر تلاش سامسونگ برای هوشمندسازی رابط کاربری TouchWiz به چشم می‌خورد. هر کدام از بخش‌های تنظیمات دیوایس دارای منویی با عنوان ?Looking for something else است که شما را به موضوعات مرتبط وصل می‌کند.

از طرف دیگر نیز سامسونگ امکان جستجو را به بیشتر اپلیکیشن‌ها اضافه کرده و در کنار آن، قابلیت سرچ از طریق صوت نیز فراهم شده است. کاملا مشخص است که مسئولان سامسونگ می‌خواهند در عرصه رقابت با دستیاران اپل و گوگل کم نیاورده و توانایی خود را در این زمینه به نمایش بگذارند.

در حال حاضر، S Voice که اپلیکیشن کنترل دستگاه از طریق صدا است، در ورژن آزمایشی اندروید نوقا برای گلکسی S7 در فولدر Samsung قرار گرفته و اکثر کاربران، این فولدر را به حال خود رها کرده و سراغ آن نمی‌روند!

۴- کنترل بیشتر روی پردازش و باتری

gs7n-power

ورژن آزمایشی نوقا برای گلکسی S7 با قابلیت کنترل بیشتر روی پردازش و باتری دیوایس همراه است که کاربران می‌توانند بر حسب نیاز خود، از آنها استفاده نمایند.

امکانات قرار گرفته در این قسمت به شما کمک می‌کند تا با تنظیم رزولوشن، میزان روشنایی تصویر و صدا، حداکثر استفاده را از باتری دستگاه بکنید. همچنین هنگام بازی، می‌توانید این میزان را روی حداکثر قرار دهید تا اوج لذت از بازی را تجربه کنید. البته به یاد داشته باشید که این حالت، مصرف زیاد باتری را نیز به همراه خواهد داشت.

قابلیت Battery saving mode نیز به سه بخش مختلف تقسیم شده است.

  • OFF
  • MID
  • MAX

آخرین گزینه، بهترین حالت برای کاهش مصرف باتری دیوایس به شمار می‌رود که به وسیله فعال نمودن آن، اکثر امکانات دستگاه که مورد استفاده نیست، غیر فعال می‌شود. با قرار دادن این گزینه روی Mid، می‌توانید فعالیت‌های پس‌زمینه را محدود کرده و سرعت پردازش دستگاه را نیز تا حدودی پایین آورید و همچنین رزولوشن دستگاه نیز به ۱۰۸۰p تنزل پیدا خواهد کرد و به این ترتیب، حجم زیادی از مصرف باتری کاهش می‌یابد.

اپلیکیشن‌ها حالا می‌توانند به صورت جداگانه و در صورت بروز مشکل، بسته شوند. با فشار طولانی روی آیکون نرم‌افزارها، می‌توانید بدون وارد شدن به منوهای مختلف تنظیمات، فعالیت آنها را در پس‌زمینه غیر فعال کنید. تمامی این کارها، برای کاهش مصرف باتری دیوایس انجام می‌شود.

۵- در هرجایی به جستجو بپردازید

gs7n-search

از آنجا که گوگل در نسخه جدید اندروید نوقا، قسمت سرچ را حذف کرده است، اما سامسونگ آن را در رابط کاربری خود بازگردانده است. در دراور اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن Phone، Messages، Gallery، تقویم و فایل منیجر، بخش سرچ در بالاترین قسمت به چشم می‌خورد و همیشه در دسترس است.


شما دوست دارید که گلکسی S8، چه امکاناتی داشته باشد؟

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

1 در مورد “۵ چیزی که آپدیت جدید اندروید نوقا برای گلکسی S7، در مورد گلکسی S8 می‌گوید!”

  1. در رابطه با سوال اخر ک پرسیدین من میخام تمامی امکاناتی ک قبلن رو پرچم دارا ب خصوص s4.note 3 . s5 بود دوباره به پرچم دارای جدید برگردتد اگه اون موقع نوت۵ امکانات اس ۵ رو داشت من نمیرفتم ک اس ۵ بخرم ولی دیدم همان پرچم داره قدیمی امکاناتش بیشتره من اس ۵ رو با همه پرچم دارای جدید سامسونگ مقایسه کردم رفته رفته از این امکانات ریز کم تر میشد و این خیلی منو ناراحت کرده ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH