آنچه گذشت: مروری بر مهم‌ترین مطالب آی‌تی‌رسان در هفته‌ای که گذشت

در اببن قسمت از آنچه گذشت باز هم با مهم‌ترین و جالب‌ترین‌ خبرهای یک هفته اخیر آی‌تی‌رسان همراه شما هستیم:

شنبه

اولین خبر این روز مربوط به شرکت سامسونگ و پرچم‌دار امسال این شرکت، گلکسی S7 و S7 Edge بود؛ این دو گوشی به زودی به اندروید نوقا به‌روزرسانی خواهند شد اما به جای نسخه ۷.۰ از این سیستم عامل، مستقیما از اندروید مارشملو ۶.۰.۱ به اندروید نوقا ۷.۱۱ به‌روزرسانی می‌شوند. خبر دیگر درباره‌ سامسونگ مربوط به پتنتی از یک پهپاد است، پهپادی که شباهت زیادی به سفینه‌های فضایی دارد که در فیلم‌ها و انیمیشن‌ها دیده بودیم!

همچنین خبری هم از رقیب قدیمی کره‌ای‌ها داشتیم که مدتی است به دلیل مشکلات مالی، عدم نوآوری و قیمت بالای محصولات در گوشی‌هایش، گوشه گیر شده و چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد؛ بر اساس شایعات منتشر شده پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی که HTC 11 نام خواهد داشت، به رم ۸ گیگابایتی و صفحه نمایش بدون حاشیه مجهز خواهد شد!

باز هم بحث دنیای موبایل شد و هوآوی هم خودنمایی را آغاز کرد، این بار چینی‌ها قصد تولید سوپر فون را دارند که جزییات کامل آن را می‌توانید از این لینک بخوانید.

در بخش مشاوره هم شما را با بهترین گوشی‌های اندرویدی با قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت آشنا کردیم.

در مطلب ساعت ۲۱ شنبه یا همان نقدانه هم پیمان گل‌کار از دلایل عدم علاقه‌اش به خرید تبلت برای‌مان گفته است.

یکشنبه

بر خلاف هر هفته، این یکشنبه پر بود از خبر! اما این روز با یک خبر بد شروع شد، محققان Eset در این روز اعلام کردند که بدافزاری به نام  Steganos را شناسایی کرده‌اند که ۲ سال از چشم سرویس‌های امنیتی پنهان بوده است. شرح کامل این خبر را از این لینک بخوانید!

سامسونگ یکشنبه پرباری را برای‌مان رقم زد؛ در سه خبر که درباره این شرکت منشر کردیم، از احتمال عرضه جهانی گلکسی C9 Pro و کار کردن سامسونگ بر روی دو گوشی تاشو گفتیم و در نهایت رندری از گلکسی S8 دیدیم که قرار است در آینده نزدیک معرفی شود و مرحم ناکامی‌های سال ۲۰۱۶ کره‌ای‌ها شود.

sony-bezel-less-phone

اما چینی‌ها هم در یک شنبه سهم چشمگیری داشتند؛ کمپانی میزو یکی از شرکت‌های موفق حوزه موبایل از سرزمین اژدهاست که در این روز تصویری از گوشی هوشمند بدون حاشیه آن منتشر شد، دستگاهی که مستقیما رقابت با شیائومی Mi Max را هدف گرفته است. تصویر دیگری که منتشر شد از تولید گوشی خاص هوآوی با نام آنر Magic حکایت داشت که در بالا و پایین حاشیه‌های بسیار کمی دارد و در سمت چپ و راست نمایشگر آن خمیدگی دیده می‌شود. و اما شیائومی که این روزها در بازار ایران به عنوان یک برند محبوب و مورد احترام شناخته می‌شود، این شرکت هم قصد تولید یک گوشی با صفحه نمایش خمیده را دارد، اما نه آن صفحه نمایش خمیده‌ای که در ذهن شماست و به سری Edge سامسونگ شباهت دارد! در آخرین خبر از چینی‌ها هم به بررسی آینده رابط کاربری EMUI هوآوی پرداختیم.

در این مطلب هم محصولات جدید شرکت‌های مختلف دنیای فناوری در نمایشگاه CES 2017 شهر لاس وگاس را پیش‌ بینی کردیم.

اما جالب‌ترین خبر این روز:

original-iphone-cover

نسل اول آیفون با قیمتی معادل ۲۲ هزار دلار در eBay برای فروش گذاشته شد!

در بخش آموزش راه حل رفع مشکل اتصال ویندوز ۱۰ به اینترنت در آپدیت جدید این نسخه را توضیح دادیم.

بخش سرگرمی این روز مربوط به آشنایی با ۱۰ جانور ترسناک دنیا بود!

گزارش اختصاصی ما از دومین المپیاد تکنسین‌های ایران را هم می‌توانید از طریق این لینک به طور کامل مشاهده کنید.

مطلب ساعت ۲۱ یا فناورانه هم ما را بیشتر با فناوری شارژ بی‌سیم و عملکرد آن آشنا نمود.

دوشنبه

موتورولا که حالا جز برند موتو چیزی برایش نمانده و رسما با لنوو ادغام شده، قرار است چند گوشی جدید را معرفی کند که مشخصات آن‌ها در لیستی توسط FCC منتشر شد.

و اما خبری برای فوتبالی‌ها به خصوص طرفداران رئال مادرید؛ این باشگاه اسپانیایی با همکاری ستاره محبوبش، کریستیانو رونالدو، قصد تولید یک بازی موبایلی در حوزه فوتبال را دارد.

و اما دو خبر از شیائومی؛ این شرکت قصد دارد در تولید همه چیز سهمی بگیرد و به نوعی به سامسونگ جدید تبدیل شده است، به تازگی اسکوتر برقی جدید خود را معرفی کرده است که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد. خبر دیگر هم تصویری جدید از گوشی Mi 5c را برای‌مان منتشر کرد.

xiaomi-mi-electric-scooter

نمایشگاه الکامپ را شاید بتوان مهم‌ترین رویداد فناوری سالانه در ایران به شمار آورد که شرکت‌های داخلی و خارجی در آن حضور می‌یابند، در خبری که در روز دوشنبه منتشر شد، مسئولان برگزاری بیست و دومین دوره این نمایشگاه به تشریح جزئیات الکامپ امسال پرداختند.

خبر خوشی هم برای صاحبان گوشی‌های اچ‌تی‌سی One M9، ال‌جی G5 و موتو Z داشتیم که به زودی طعم اندروید نوقا را خواهند چشید.

به نظر می‌رسد ابداع گوشی‌های دارای صفحه نمایش خمیده توسط سامسونگ و استقبال کاربران از گوشی‌های Edge این شرکت، باعث شده تا سایر شرکت‌ها هم به تولید این نوع گوشی‌ها متمایل شوند؛ در روز دوشنبه رندری را از گوشی مجهز به صفحه نمایش خمیده و بدون حاشیه سونی دیدیم که اکسپریا Edge نام دارد!

همان‌زور که می‌دانید سال ۲۰۱۷، سال بازگشت شرکت محبوب نوکیا به بازار موبایل است، اما این شرکت در بدو ورود قصد دارد تا به سمت تولید میان‌رده‌های اقتصادی برود و پایه قیمت گوشی‌های هوشمند اندرویدی نوکیا برابر با ۱۵۰ دلار اعلام شده است.

در بخش معرفی اپلیکیشن، ۹ اپ کاربردی برای آیفون معرفی کردیم که بد نیست نگاهی به آن‌ها داشته باشید. همچنین بک‌آپ گیری از آیفون به کمک آی‌تونز را توضیح دادیم.

در زاویه این هفته هم از گرانی موبایل تا افزایش پهنای باند اینترنت را با هم مرور کردیم.

سه‌شنبه

سه‌شنبه دو خبر درباره گلکسی S8 داشتیم، در خبر اول رندری از این گوشی را دیدیم و در خبر دوم اعلام شد که پرچم‌دار جدید سامسونگ تنها در یک نسخه با صفحه نمایش خمیده یا همان Edge تولید خواهد شد و نسخه معمولی یا Flat ندارد.

رقیب دیرینه سامسونگ هم در این روز یک دو خبر را به خود اختصاص داد؛ اپل برای تامین صفحه نمایش‌های آیفون ۸ از Japan Display کمک خواهد گرفت. خبر بعدی هم مربوط به افزایش مهاجرت از مک‌بوک‌های اپل به سرفیس‌های مایکروسافت بود.

ایسوس همیشه سعی داشته تا با گوشی‌های سری ذن‌فون زوم، قدرت عکاسی گوشی‌هایش را به رح بکشد و در جدیدترین نسل این گوشی به دوربین دوگانه مجهز شده است، مشخصات کامل این گوشی را در این لینک ببینید.

خبری هم از آپدیت جدید اینستاگرام و قابلیت پخش زنده این شبکه اجتماعی منتشر کردیم.

همچنین شما را با پروژه AMP گوگل آشنا کردیم.

در بخش مشاوره از بین گوشی‌های ضدآب اندرویدی، بهترین‌های این دسته را برای‌تان گلچین کردیم.

در نمایه این هفته هم با یک اینفوگرافیک، گلکسی (۲۰۱۶) A5 و هوآوی P9 Lite را مقایسه کردیم.

چهارشنبه

مایکروسافت قصد دارد تا پای کورتانا را به لوازم خانگی هم باز کند. قبلا در شایعات مرتبط با گلکسی S8 اعلام شده بود که سنسور اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد و دیگر خبری از حضور این سنسور در کلید هوم و یا بخش دیگری نخواهد بود، به تازگی شرکت Synaptics از این نوع سنسور رونمایی کرده است، با ورود به این لینک از جزئیات این حسگر با خبر شوید.

اما گلکسی S8 و باز هم خبری دیگر؛ آن طور که به گوش می‌رسد، این گوشی اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که به بلوتوث نسخه ۵ مجهز می‌شود. در کنار خبرهای گلکسی S8، گزارشی هم از مشخصات گلکسی (۲۰۱۷) A7 در فضای وب منتشر شد.

اپل هم پتنتی از استفاده هم‌زمان دو سیم‌کارت در یک دستگاه به ثبت رساند که البته مدت‌هاست در دستگاه‌های دیگر شاهد حضور چنین امکانی هستیم!

مایکروسافت هم که سعی دارد در هیچ زمینه‌ای از رقبایش عقب نماند و حتی در میدان حریف هم سهم خود را بیشتر کند، به تازگی به مترجم خود امکان ترجمه زنده را هم اضافه کرده است.

در بخش آموزش سه راه‌کار ارایه کردیم تا بدون ارتقا سخت افزاری، سرعت ویندوز ۱۰ دستگاه خود را افزایش دهید.

در بخش بررسی هم ساعت هوشمند اهل چین، آی‌لایف ZED را بررسی نمودیم.

دیدگاه چهارشنبه این هفته با عنوان “ابری با احتمال بارش صفر و یک” منتشر شد.

پنج‌شنبه

باز هم سامسونگ و این بار جداسازی بخش تولید پردازنده‌هایش از سایر سخت افزارهای این شرکت. اما همان‌طور که هوش مصنوعی در حال فراگیر شدن است، مایکروسافت هم قصد دارد تا ویندوز ۱۰ و البته دستیار دیجیتالی خود، کورتانا را به دنیای خودروها بیاورد. اما خبر دیگری که گرچه به مایکروسافت مربوط نمی‌شود اما به بنیان گذار آن، بیل گیتس و سرمایه گذاری جدید و هنگفت او بر انرژی تجدید پذیر مرتبط است.

huawei-p10-leak-or-concept-design_1

اما دنیای موبایل و خبرهای مربوط به این حوزه اکثرا مربوط به چینی‌ها بود؛ شیائومی تبلتی اقتصادی و مجهز به ویندوز ۱۰ معرفی خواهد کرد که مشخصات جالب توجهی دارد، سپس اطلاعات و تصاویری از لنوو ZUK Edge منتشر شد و در نهایت طرحی مفهومی از هوآوی P10، پرچم‌دار جدید این شرکت را دیدیم.

به غیر از شرکت‌های چینی، شاهد افشا شدن مشخصاتی از دو گوشی هوشمند جدید سونی با پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ بودیم.

در روز پنجشنبه دو ویدیو هم داشتیم که یکی از آن‌ها مربوط به مقایسه سرعت آیفون ۷ و وان پلاس ۳T بود و دیگری درباره نصب اندروید ۷.۱ نوقا بر روی لومیا ۵۲۰ توسط یک برنامه نویس خلاق!

همچنین اینستاگرام هم در به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن خود امکان بوک‌مارک کردن پست‌ها را به کاربران ارایه کرد.

در بخش آموزش از ۷ ترفند ساده برای افزایش سرعت گوشی‌های هوشمند برای‌تان نوشتیم که از طریق این لینک قابل مشاهده است.

همان‌طور که می‌دانید در سال آینده میلادی نوکیا قصد دارد به بازار گوشی‌های هوشمند بازگردد اما در ویرگول این هفته به بررسی این مسئله پرداختیم که آیا نوکیا شانسی برای موفقیت دوباره خواهد داشت؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH