وان پلاس ۳T؛ اسمارت‌فونی که قدرت عکاسی دوربین‌های سامسونگ را نشان می‌دهد

بدون شک سامسونگ یکی از غول‌های صنعت تلفن همراه به شمار می‌آید. صفحات نمایش AMOLED، حافظه‌های RAM و حافظه‌های فلش مبتنی بر تکنولوژی NAND این کمپانی بسیار شناخته شده هستند. حسگر‌های تصویر‌برداری دوربین‌های ساخت این غول کره‌ای نیز به تازگی بسیار محبوب شده‌اند، تا جایی که یک پرچمدار جدید که به تازگی روانه بازار شده است برای دوربین جلو از سنسور‌های دوربین ساخت شرکت سامسونگ استفاده کرده است.

احتمالا چیز‌هایی در مورد OnePlus 3T شنیده‌اید. این اسمارت‌فون که ماه گذشته رونمایی شد تا حدود بسیار زیادی شبیه به OnePlus 3 است. البته تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به بهبود باتری در ۳T اشاره کرد که از یک باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد. همچنین حافظه داخلی ۱۲۸ گیگا‌بایتی این اسمارت‌فون که نسبت به OnePlus 3 دو برابر شده است، باعث رضایت بیشتر کاربران این گوشی هوشمند شده است. OnePlus 3 و ۳T از قابلیت NFC بهره می‌برند که این ویژگی در نسل قبلی این اسمارت‌فون (OnePlus 2) وجود نداشت.

 

۳

 

به نظر کاربران OnePlus 3 اعمال این تغییرات در نسخه جدید این گوشی واقعا لازم و ضروری بوده است. عمر باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری مدل قدیمی‌تر حدود ۲۰ ساعت بوده که این زمان در حالت روشن بودن مداوم صفحه نمایش به حدود ۵.۵ ساعت کاهش می‌یابد. تغییر باتری به ۳۴۰۰ میلی آمپر یک قدم مثبت برای این گوشی به حساب می‌آید، اگر چه بهینه سازی نرم‌افزاری نیز اهمیت و جایگاه خاص خود را در زمینه طول عمر باتری دارد.

ویژگی جدید دیگری در OnePlus 3T اضافه شده است و باعث خرسندی و رضایت بسیاری از مصرف‌کنندگان گردیده است، دوربین سلفی ۱۶ مگا‌پیکسلی. بله، تعجب نکنید. OnePlus 3T یک دوربین جلو ۱۶ مگا‌پیکسلی را به رخ می‌کشد که با بهره‌گیری از حسگر دوربین ۳P8SP ساخت کمپانی سامسونگ ساخته شده و قابلیت فوکوس خودکار (PDAF) را دارد. OnePlus 3T همچنین از صفحه نمایش Super AMOLED ساخت سامسونگ بهره می‌برد. این ویژگی قطعا برای کاربر‌هایی که تضاد رنگی برای آن‌ها در اولویت قرار دارد، بسیار خوشایند خواهد بود. به عقیده خیلی‌ها، سامسونگ رقیب OnePlus است، ولی خود کمپانی OnePlus از سامسونگ به عنوان یکی از شرکای خود در تولید OnePlus 2 در سال گذشته نام برده است.

حسگر ۳P8SP ساخت شرکت سامسونگ، از زمان ورود اسمارت‌فون OnePlus 3T به بازار مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این در حالی است که حسگر‌های تصویر‌برداری شناخته شده‌تر و محبوب‌تری نیز تا پیش از این در بازار وجود داشته‌اند. از جمله این حسگر‌ها می‌توان به مدل S5K4E6 ساخت سامسونگ اشاره کرد که در اسمارت‌فون‌های Galaxy S6، S6 edge، S6 edge+، Note 5، Galaxy S7، S7 edge و S7 Active استفاده شده است. همچنین HTC 10 که در اوایل سال جاری روانه بازار شد نیز از این مدل حسگر بهره می‌برد.

علاوه‌ بر این، حسگر S5K5E8 در اسمارت‌فون‌هایی که دوربین جلو ۵ مگا‌پیکسلی دارند استفاده می‌شود. از جمله این گوشی‌ها می‌توان به Apollo Lite ، Aqua Ace Mini Intex، Alcatel Shine Lite، Xiaomi Redmi Note 4، Xiaomi Redmi Note 3 Pro و Meizu M3 Note اشاره کرد.

استفاده از حسگر‌های ساخت سامسونگ در دوربین هر گوشی هوشمندی نشان دهنده این نیست که آیا این اسمارت‌فون عملکردی در سطح کلاس جهانی دارد یا خیر. OnePlus برای دوربین جلو اسمار‌فون‌ ۳T خود از حسگر‌های ساخت سامسونگ و برای دوربین پشت از حسگر‌های سونی استفاده کرده است. ولی به عقیده خیلی‌ها بهتر است که OnePlus برای هر دو دوربین پشت و جلو اسمارت‌فون‌های خود از حسگر‌های ساخت کمپانی سامسونگ استفاده کند. عکس‌های گرفته شده توسط هر دو دوربین جلو و پشت OnePlus 3 آنطور که باید و شاید چشم‌گیر نیستند. اگر‌چه دوربین تمام تلاش خود را برای حفظ دقت رنگ‌ها انجام می‌دهد، ولی معمولا تصاویر کیفیت لازم را نداشته و عکس‌ها کسل کننده می‌شوند.

سامسونگ در ساخت اسمارت‌فون جدید خود به نام C9 Pro از حسگر‌های ساخت خودش استفاده کرده است (حسگر S5K3L2XX برای دوربین پشت و حسگر S5K4H5YC برای دوربین جلو). بنابراین OnePlus 3T از نظر استفاده از حسگر‌های ساخت سامسونگ در اسمارت‌فون‌های دیگر منحصر بفرد نیست (اگرچه حسگر دوربین ۳P8SP استفاده شده در OnePlus 3T فقط در این اسمارت‌فون استفاده شده است). گوشی‌های Galaxy A3، Galaxy A5 و Galaxy A7 سه اسمارت‌فون میان رده ساخت کمپانی سامسونگ هستند که از دوربین‌های ۱۶ مگا‌پیکسلی بهره می‌برند. شایان ذکر است که این سه مدل گوشی هوشمند بنابر اعلام رسمی شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۷ روانه بازار ایران خواهند شد.

علی‌رغم تصوراتی که اکثر افراد در مورد OnePlus 3 دارند، دیدن این‌که این گوشی هوشمند از دوربین سلفی ساخت کمپانی سامسونگ استفاده کرده است می‌تواند باعث رضایت خاطر بسیاری از مصرف کنندگان این محصول گردد. همچنین امیدواریم که سایر سازندگان اسمارت‌فون‌ها نیز به این نکته توجه نمایند و OnePlus 3T نیز با بهره‌گیری از دوربین سلفی جدید خود موفقیت و محبوبیت بیشتری در بین کاربران کسب کند. شاید اینطور به نظر برسد که هیچ اسمارت‌فونی به دوربین جلو ۱۶ مگا‌پیکسلی نیاز ندارد، ولی گوشی هوشمند یک کالای لوکس به حساب می‌آید، پس نیازمندی در این مورد اصلا مورد قابل توجهی نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH