یک اسمارت‌فون جدید اندرویدی از نوکیا با نام Z2 Plus در گیک‌بنچ رویت شد

به‌تازگی یک اسمارت‌فون جدید از نوکیا با نام Z2 Plus در گیک‌بنچ رویت شده است. این اولین باری است که ما شاهد یک اسمارت‌فون با این نام از جانب نوکیا هستیم. پیش‌تر خبرهایی از دو مدل Nokia C1 و Nokia D1C منتشر شده بود اما این اولین‌باری است که نشانه‌ وجود اسمارت‌فونی با نام Z2 Plus از طرف نوکیا مشاهده می‌شود. همانند سایر اسمارت‌فون‌هایی که در گیک‌بنچ رویت می‌شوند، می‌توانیم برخی از مشخصات این اسمارت‌فون را هم مشاهده کنیم.

برخلاف دو اسمارت‌فون دیگری که تاکنون شایعاتی پیرامونشان منتشر شده است، Z2 Plus از مشخصات خوبی برخوردار است و یک دستگاه میان‌رده محسوب نمی‌شود. پردازنده به‌کار رفته در نوکیا Z2 Plus اسنپدراگون ۸۲۰ است که ۴ هسته‌ای و ۶۴ بیتی است، این پردازنده در حال حاضر یک نسل جدیدتر به نام اسنپدراگون ۸۲۱ دارد اما ظاهرا نوکیا تمایلی به استفاده از آن نداشته است. این پردازنده با ۴ گیگابایت رم و هفتمین نسخه از اندروید همراهی می‌شود. در آزمون گیک‌بنچ، این اسمارت‌فون توانسته امتیاز ۲۱۵۶ در بخش پردازش تک هسته‌ای و ۵۲۱۷ در بخش پردازش چند هسته‌ای را کسب کند. هم‌چنین سرعت کلاک اسنپدارگون ۸۲۰ به کار رفته در این اسمارت‌فون بر روی عدد ۱.۷۷ گیگاهرتز تنظیم شده است.

محصولات آتی نوکیا توسط برند HMD Global ساخته خواهند شد، این شرکت امتیاز تولید محصول تحت برند نوکیا را به مدت ۱۰ سال خریداری کرده است. گفته می‌شود که HMD Global اولین محصولات خود را در اوایل سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد کرد، همین موضوع سبب شده اکثر کاربران در انتظار معرفی اولین اسمارت‌فون اندرویدی نوکیا در طول نمایشگاه CES 2017 باشند، هرچند این موضوع هنوز تایید نشده است.

بنابر شایعات، نوکیا در حال حاضر در حال توسعه دو اسمارت‌فون بالارده است، البته HMD Global عنوان کرده است که تنها در بازار پایین‌رده‌ها فعالیت خواهد داشت. به هر حال نوکیا Z2 Plus یکی از دو اسمارت‌فون بالارده تحت این برند خواهد بود. هم‌چنین شایعات در رابطه با این دو اسمارت‌فون بیان می‌کنند که محصولات بالارده نوکیا با دو سایز ۵.۲ و ۵.۵ اینچی و حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی معرفی می‌شوند و دوربین به کار رفته در آن‌ها بسیار باکیفیت خواهد بود. با این حال همه این اطلاعات تنها در حد شایعه هستند و بهترین راه صبر کردن چند ماهه برای رسمی شدن این اخبار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH