میزو، از پتنت جدیدش رونمایی می‌کند؛ صفحه نمایش کوچک در پشت اسمارت‌فون

پتنت جدید میزو در رابطه با یک صفحه نمایش کوچک در پشت اسمارت‌فون

کمپانی میزو (Meizu)، از یک سری پتنت جدید پرده برداری کرده است. دیاگرام‌هایی که از این پتنت نوآورانه منتشر شده است، خبر از گنجاندن دو صفحه نمایش در اسمارت‌فون‌های آینده این شرکت می‌دهد. صفحه نمایش اصلی که بزرگتر است، همان صفحه نمایش جلویی گوشی بوده و صفحه نمایشی که در پشت گوشی تعبیه خواهد شد، کوچکتر است. هر دو صفحه نمایش به صورتی طراحی شده‌اند که بتوانند با هم ارتباط داشته باشند.

 این برادر کوچکتر که در پشت گوشی قرار دارد، وظیفه بعضی از فانکشن‌های گوشی‌های اندرویدی را انجام می‌دهد. گمانه زنی‌ها حاکی از آنند که صفحه نمایش دوم، خصوصیات دکمه مخصوص میزو با نام mBack را به ارث می‌برد. همچنین این صفحه نمایش با توجه به کوچکتر بودنش، در زمان کمبود شارژ باتری یاری‌رسان بوده و با خاموش کردن اتوماتیک صفحه نمایش اصلی، مصرف باتری را کاهش می‌دهد.

meizu-new-mback-technology

در ماه آگوست ۲۰۱۲، شرکت میزو به خاطر ثبت اختراع چند جانبه “mBack”، موفق به دریافت جایزه شد. قابلیت mBack، چهار عملکرد کارآمد را برای گشت و گذار در گوشی‌های میزو، فراهم می‌کند.

ویژگی mBack در گوشی‌های میزو، دکمه Home را چند منظوره می‌کند. برای نمونه، با فشردن دکمه Home به مدت چند ثانیه، حسگر اثر انگشت فعال می‌شود. کاربر با یک بار ضربه زدن به این دکمه یا اصطلاحا “Tapping”، می‌تواند به صفحه باز پیشین در اسمارت‌فون خود دسترسی پیدا کند و همچنین با فشردن آن، می‌تواند از عملکردهای متفاوت این دکمه استفاده کند. فشردن دکمه Home به مدت طولانی نیز می‌تواند اسمارت‌فون را قفل کند. این ویژگی در بعضی از مدل‌های میزو، از جمله میزو M5 نوت و میزو M5، استفاده شده است.

3 در مورد “پتنت جدید میزو در رابطه با یک صفحه نمایش کوچک در پشت اسمارت‌فون”

  1. در مورد سایز و ابعاد صفحه نمایش کوچکتر صحبتی نشده… اما اگه بخواد ازش واسه نمایش نوتیفیکیشن ها یا اس ام اس ها استفاده بشه فک نکنم چیز آنچنان مناسب و کاربردی ای باشه. چون کوچیکه و نیاز به ذره بین خواهیم داشت واسه خوندن اس ام اس ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH