سامسونگ پتنت گوشی هوشمند مربعی‌شکل با نمایشگر قابل گسترش را ثبت کرد

شرکت سامسونگ احتمالا مشغول کار روی یک طرح جدید و نوآورانه برای گوشی‌های هوشمند است. پتنت جدید نشان‌دهنده یک دستگاه مربعی‌شکل با نمایشگر قابل گسترش است.

غول فناوری کره‌ای در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند تاشو پیشتاز است و گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 جدیدترین دستگاه‌های کمپانی در این رده به‌شمار می‌روند.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند در دست تولید هستند؛ دستگاه‌هایی که به جای استفاده از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر بر مقوله به‌کارگیری نمایشگرهای قابل توسعه تمرکز دارند.

پتنت جدید سامسونگ نشان‌دهنده یک گوشی با ظاهر مربعی‌شکل و نمایشگر قابل گسترش است. چنین طراحی خلاقانه‌ای احتمالا می‌تواند برخی مشکلاتی که گوشی‌های تاشو با آن‌ها دست به‌گریبان هستند را برطرف نماید.

گوشی با طراحی قابل گسترش به گوشی‌های دارای نمایشگرهای معمولی شباهت بیش‌تری داشته و این موضوع آنها را به محصولاتی بادوام‌تر و کاربردی‌تر برای کاربران تبدیل می‌کند. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که یک گوشی هوشمند معمولی کماکان بادوام‌تر از مدل‌های تاشو است؛ چرا که وجود قطعات متحرک، طراحی یکپارچه دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و آسیب‌پذیری آن‌را تشدید خواهد کرد.

با این‌حال آخرین پتنت ثبت شده توسط سامسونگ احتمالا با گونه دیگری از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر بر این مشکل غلبه خواهد کرد. پنل‌های قابل گسترش برخلاف گوشی‌های تاشو معمولی با نمایشگرهای انعطاف‌پذیر کشیده تنها بخش کوچکی از دستگاه به‌شمار رفته و کاربران در صورت نیاز به فضای نمایشی بیش‌تر می‌توانند آن‌را به سمت بیرون بکشند.

طراحی جدید بر مقوله تراز موازی همراه با اتصالات منحصربه‌فرد و ساختارهای پشتیبانی تمرکز داشته و میزان انعطاف‌پذیری و دوام نمایشگر را ارتقاء می‌دهد. شایان به ذکر است که این طرح صرفا در حد یک پتنت بوده و هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ واقعا روی توسعه چنین دستگاهی کار می‌کند یا خیر. با این‌حال پتنت جدید، تصویری دقیق از طراحی احتمالی گوشی‌های هوشمند آینده با نمایشگرهای انعطاف‌پذیر را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH