شما تا چه اندازه در مورد تکنولوژی حساس هستید؟!

آی‌تی‌رسان، سایتی است که در زمینه تکنولوژی و فناوری‌های وابسته به آن فعالیت می‌کند. سوالی در ذهن ما پیش آمده و قصد داریم تا نظرات شما را پیرامون آن بدانیم. کاربران و بازدید کنندگان آی‌تی‌رسان تا چه اندازه به تکنولوژی وابسته هستند؟ آیا به اندازه ما نسبت به این موضوع حساس هستید؟ ما همیشه علاقمند هستیم تا بدانیم که خوانندگان مطالب ما، تا چه اندازه به اتفاقات دنیای تکنولوژی علاقمند هستند و دلیل دنبال کردن آی‌تی‌رسان توسط آنها چه می‌تواند باشد؟ مطمئنا مخاطبین ما، به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. به همین جهت ما این مطلب را با چاشنی طنز ارایه دادیم تا ببینیم کاربران و خوانندگان ما، تا چه اندازه در مورد تکنولوژی حساس هستند؟

علاقه‌ای به این موضوع ندارم!

زمانی که در مورد تکنولوژی صحبت می‌کنید، باید به جنبه‌های مختلف آن نیز فکر کنید. شاید برای شما عجیب باشد، اما برخی افراد در یک سن و سال مشخص، هیچ علاقه‌ای به این موضوع ندارند! زمانی که ما از افراد بالای ۵۰ سال در این مورد سوال کردیم، با دو جواب روبرو شدیم:

۱- دنیای تکنولوژی بسیار پیچیده است!

۲- علاقه‌ای به تکنولوژی ندارم!

افراد دیگری هم که به پیچیدگی تکنولوژی اذعان نکردند، در مورد عدم کاربرد آن در زندگی شخصی خودشان صحبت کردند.

androidpit-rosa-with-the-bin-0378-w782

البته این نوع پاسخ به این سوال، در قشر جوان جامعه نیز وجود دارد. مطمئنا همه ما، افرادی را در زندگی می‌شناسیم که علاقه‌ای به دنیای تکنولوژی نداشته و اخبار تلفن‌های هوشمند و وبسایت‌های پیرامون این موضوع را دنبال نمی‌کنند. آنها به هیچ وجه متوجه علاقه زیاد ما به این دنیای پر از رمز و راز و پیچیدگی نمی‌شوند. آنها هیچ تصوری از تمایل ما به نوشتن یا تمایل فوق العاده زیاد شما به خواندن این سبک موضوعات ندارند.

اما سوال ما اینجاست که چرا این گروه از افراد، به وبسایت‌های تکنولوژی سر می‌زنند؟ آیا می‌خواهند کودگان علاقمند به تکنولوژی خود را خوشحال کنند یا ایرادات خود را برطرف کنند؟ اما اغلب آنها توسط موتورهای جستجو به ما مراجعه می‌کنند تا مشکلات تلفن هوشمند خود را برطرف نمایند.

متخصص و کارشناس

بسیاری از شما کاربران و خوانندگان عزیز، در زمینه تکنولوژی، با هر حرفه و اشتیاقی که داشته باشید، متخصص و کارشناس هستید. بسیاری از شما می‌توانید نام تمامی پردازنده‌های شرکت کوالکام به همراه فرکانس مورد استفاده آنها را بر زبان بیاورید. شما به آی‌تی‌رسان می‌آیید تا مقالات روزانه ما را، چه در مورد تکنولوژی باشد یا در مورد موضوعات دیگر، بخوانید.

در بسیاری از موارد، شما افراد متخصص و کاربلد، با دانش و سواد بالای خود، می‌توانید به سایر کاربران نیز کمک کنید و پاسخگوی سوالات آنها باشید. این موضوع، کار ما نویسندگان را سخت می‌کند. چرا که کوچکترین اشتباهی که در متون ما پیش بیاید، توسط شما عزیزان شکار خواهد شد!

androidpit-tips-and-tricks-2-w782

کارآموز

همانطور که از نام این دسته پیداست، این قبیل افراد به آی‌تی‌رسان می‌آیند تا دانش خود را در زمینه تکنولوژی ارتقا دهند و چیزهای جدید بیاموزند. کارآموزان اغلب از طریق گوگل با ما آشنا می‌شوند یا از کاربران قدیمی ما بوده و با جستجو در مطالب گذشته و حال، قصد دارند تا دانش خود را در زمینه تکنولوژی و اتفاقات پیرامون آن بیشتر کنند. کارآموزان، معمولا عاشق مطالب آموزشی هستند.

افراد کارآموز معمولا در مطالب مختلف کامنت نمی‌گذارند و اغلب سعی می‌کنند تا با پرسیدن سوال‌هایی که برای خودشان پیش آمده، مشکلات‌شان را حل کنند. به عنوان مثال یک دیوایس جدید خریداری کرده‌اند یا یک اپلیکیشن جدید را دانلود کرده‌اند و در گوشه‌ای از کار با آن، گیر کرده‌اند. به همین دلیل به ما مراجعه می‌کنند تا مشکل خود را برطرف سازند. معمولا افراد متخصص و کاربلد که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، پاسخ کارآموزان را می‌دهند. این دسته از افراد به ما نشان می‌دهند که کاربران تشنه به یادگیری، هنوز هم وجود دارند و این موضوع باعث می‌شود تا ما بهفمیم که در این بخش مفید و موثر هستیم.

androidpit-bluetooth-headset-3736-w782

ترول‌ها!

این دسته از افراد، شخصیت پیچیده‌ای دارند و متأسفانه در تمامی وبسایت‌ها دیده می‌شوند. این قبیل کاربران معمولا در تمامی موضوعات، چه مورد علاقه آنها باشد یا نباشد، شرکت می‌کنند و همواره سعی دارند تا افرادی که پتانسیل کل‌کل و جروبحث دارند را شناسایی و با آنها از در گفت‌و‌گو وارد شوند و با صحبت‌های بعضا بیجا و اتلاف انرژی خود و دیگران، وقت‌شان را به بطالت بگذرانند.

تعداد این ترول‌ها به محبوبیت مطلب بستگی دارد. به هر میزانی که مطلب بیشتر خوانده شود، تعداد ترول‌ها نیز به همان مقدار افزایش پیدا می‌کند. یک حقیقت خنده‌دار به شما بگوییم: ترول‌ها معمولا مطلب را نخوانده و وقت خود را صرف این موضوع مهم و مفید نمی‌کنند. آنها معمولا توسط جامعه کاربران سایت‌ها پذیرفته نمی‌شوند، اما این موضوع باعث نمی‌شود تا آنها از فعالیت خود سر باز زنند!

trollface-dancing

متخصصان خودشیفته!

ما باید این دسته را از ترول‌ها جدا کنیم. آنها معمولا اطلاعاتی در مورد انواع مختلف تکنولوژی دارند. اما مانند ترول‌ها بحث را منحرف نمی‌کنند. در عوض قصد دارند اثبات کنند که حق با‌ آنهاست! متخصصان خودشیفته همچنین فعالیت زیادی در قسمت کامنت‌ها دارند. اما برعکس ترول‌ها، آنها مطالب را به دقت می‌خوانند. به طور معمول، آنها در کامنت‌ها شرکت می‌کنند و قضیه را تا جایی کش می‌دهند تا اثبات کنند که حق با آنهاست!

البته این قبیل کاربران به چند دسته تقسیم می‌شوند. برخی از آنها تنها عنوان مطلب را خوانده و سپس اقدام به شرکت در نظرات می‌کنند. بعد از مدتی، متوجه می‌شوند که تعداد کامنت‌های آنها به طرز فجیعی در آن مطلب زیاد شده و به طور نامحسوس اقدام به ویرایش نظرات پیشین خود می‌کنند.

androidpit-connected-home-1354-w782

افراد کنجکاو

شما کاربران عزیز آی‌تی‌رسان، قسمت اعظمی از خوانندگان این وبسایت را تشکیل می‌دهید. برخی از شما، تمامی مطالب را می‌خوانند و برخی دیگر نیز با خواندن عناوین، مقالاتی که دلخواه‌شان باشد را برمی‌گزینند و در انتها، برخی دیگر از کاربران اگر نیاز داشته باشند، در نظرات هم شرکت می‌کنند.

در کنار این افراد، کاربران کنجکاوی نیز وجود دارند که علاقمند هستند تا از تمام رمز و رازهای شرکت مورد علاقه خود (مثلا سامسونگ) سر در بیاورند. به همین دلیل، به تمامی مطالب پیرامون این موضوع سرک می‌کشند و اطلاعات کسب می‌کنند.

Closeup portrait stunned, surprised businessman in black glasses and bowtie, placing hand on cheek, staring at cellphone, isolated indoors office background. electronic device and internet concept.

 


 

مواردی که ذکر شد، حالت‌های مختلفی است که ما در مورد کاربران‌مان تصور می‌کنیم. آیا دسته خاصی را جا انداخته‌ایم؟ ممکن است که این اتفاق افتاده باشد. پس لطفا در قسمت نظرات، این موضوع را به ما اطلاع دهید.

شما می‌توانید در نظرسنجی زیر شرکت کنید تا ما بفهمیم جز کدام دسته از کاربران و خوانندگان آی‌تی‌رسان هستید.

[totalpoll id=”152024″]

9 در مورد “شما تا چه اندازه در مورد تکنولوژی حساس هستید؟!”

  1. من خیلی به تکنولوژی علاقه دارم و به همین خاطر کنجکاو رو انتخاب کردم

    ولی واسم خیلی جالبه کی ترول رو انتخاب کرده؟ ?

    اونی که خودش قبول داره ترول هست رو دیگه واقعا نمیشه حرفی در موردش زد. خیلی بده کسی قبول داشته باشه که تروله ?

  2. سلام.
    من واقعا علاقه مند دنیای ایتی بخصوص بخش تکنولوژی موبایلو چیپستاش هستم
    الان حدود سه ساله که با سایت خوبه ایتی رسان اشنا و خو گرفتمه همیشه مطالبو دنبال میکنم
    هروز صب قبل رفتن به کار تاقبل زدن کانال سایتو چک میکردم مطالب جدیدو بخونم الان دیگه کانالو چک میکنم.
    من ارایشگرم وقتایی که سرمون خلوت میشه اول کانال یا سایت ایتی رسانو چک میکنم بعد میرم اینستا یا چیزای دیگه.
    واقعا دمتون گرمه? حال میکنم هم با دنیای ایتی هم با شما نویسنده ها باحال
    نظرسنجیو با اینکه همه مطالب و چیپستا پردازنده هارو دنبال میکنم ولی کنجکاو انتخاب کردم
    چون عاشق هواویو محصولاتشم اخبارشو همه جا دنبال میکنم
    والا p9 دستمه و هیچ مشکلی توش نمیبنم بخصوص دوربینش باحاله
    زیاد شد
    دمتون گرم ?

    1. مهدی ده نبی

      سلام دوست من ?

      ممنون از اینکه دیدگاهت رو با ما در میون گذاشتی ?

      خوشحالیم که مطالب واسه شما مفید واقع شده و از داشتن کاربرانی مثل شما به خود می بالیم ?

  3. متخصص و کارشناس اسمش خیلی گندس به ویژگی های من میخوره ولی خوب اینکه خودمو در حد یک متخصص بدونم اصلاً، ولی شده که چند بار بخوام نوشته هاتونو نقد کنم ولی حوصله کامنت گذاشتن نداشتم در کل ساییتون عالیه زحمت میکشید واقعا دمتون هم گرم

    1. مهدی ده نبی

      سلام دوست من ?

      ممنون که دیدگاهت رو با ما در میون گذاشتی ?

      اگر نظر یا پیشنهاد یا انتقادی دارید حتما مطرح کنید. مطمئن باشید که اونارو در مطالب آینده اعمال خواهیم کرد ?

      امیدوارم به مانند قبل همراه و همیار ما باشید.

  4. نکته ای که باید بهش توجه داشته باشیم اینه که طرفداری همیشه به معنی ترول بودن نیست. من از ترولها متنفرم. خودم طرفدار سونی هستم ولی هیچوقت حق رو زیر سوال نمیبرم اینکه بگیم فلان شرکت اشغاله و اینا خیلی بده چون توهین به سلیقه دیگرانه

    1. مهدی ده نبی

      سلام دوست من ?

      ممنون از اینکه دیدگاهت رو با ما در میون گذاشتی ?

      با نظرت کاملا موافقم ? به خودمون می بالیم که کاربرانی مثل شما رو داریم ?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH