معرفی 5 کتاب برتر در زمینه تکنولوژی: دنیای خودت را به‌روز کن!

تنها یک چیز در دنیا با قدم‌های زمان به جلو حرکت می‌کند و آن تکنولوژی است. پیشرفت لحظه‌ای در عرصه تکنولوژی در سراسر دنیا، باعث تغییرات بسیار زیادی در زندگی ما انسان‌ها شده است. تصور این که از کجا شروع کردیم و الان در کجا قرار داریم، یک نکته قابل تأمل است. اما این پیشرفت در دنیا، همیشه مدیون کسانی است که خود را وقف علم‌آموزی و انتقال آن به دیگران کرده‌اند.

در هر قسمتی از تکنولوژی و دانش را که مشاهده کنید، افرادی را خواهید دید که نامشان را تا ابد در این عرصه‌ها جاودان کرده‌اند و بعد از گذشت سالیان سال، هنوز هم نام آن‌ها بر سر زبان‌هاست. امروزه خیلی از انسان‌های این کره خاکی نیز تلاش می‌کنند تا به نحوی نام خود را در ذهن‌ها هک کنند. بد نیست از اعتقاد کلی آن‌ها و شعاری که همیشه در این بخش دارند، بدانیم که می‌گویند:

موفقیت اذعان کسانی است که آن را خالصانه می‌جویند!

حالا سوال اینجاست که شما تا چه حد مایل هستید تا در عرصه تکنولوژی، موفق باشید و دنیای خود را به‌روز کنید؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 کتاب تألیف شده در این راستا پرداخته و شما را با خلاصه‌ای از توضیح آن آشنا کنیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

کتاب صنایع آینده

این کتاب جالب که نویسنده آن الک راس است، از راهنمایی روشن و آگاهانه برای تغییراتی که در چند سال آینده در راه هستند، نوشته است. او زمینه‌هایی که آینده اقتصادی‌مان را بیشتر شکل می‌دهند بررسی کرده است. وی در کتاب خود از نقش ربات‌ها، هوش مصنوعی، جرایم اینترنتی و امنیت سایبری، تجاری‌سازی ژنومیک و تأثیر تکنولوژی دیجیتال بر پول و بازار نوشته است.

راس در تمام این حوزه‌ها سخت‌ترین سوال‌ها را مورد خطاب قرار داده است: چگونه خودمان را باید با تغییرات کار در آینده آماده سازیم؟ آیا جنگ سایبری جرقه‌ای در مسابقات تسلیحاتی ایجاد می‌کند؟ با چه روشی والدین امروزی می‌توانند فرزندان خود را برای فردا آماده کنند؟

کتاب استیو جابز

کتاب استیو جابز نوشته جی الیوت، معاون اول سابق شرکت اپل است. وی در این کتاب از تفکر نوین و ماورایی استیو جابز که بنیان‌گذار شرکت اپل بود، می‌نویسد و معتقد است:

اگر دنبال بهترین باشید و به یک چیز قانع نشوید یا شیوه نوین‌تری را اتخاذ نمایید، در کنار به کار بستن اصول رهبری شرح داده شده در کتاب، موفق خواهید شد.

الیوت در این کتاب به رشد و تبدیل به قدرت شدن اپل، توسط افکار استیو جابز اشاره می‌کند و معتقد است که او و افکارش، فراتر از حد یک تصور بود. الیوت در این کتاب از نحوه بهره‌گیری استعداد و متفاوت بودن و انحصار، در عرصه تکنولوژی می‌نویسد.

کتاب گوگل چگونه کار می‌کند

کتاب “گوگل چگونه کار می کند” توسط اریک اشمیت و جاناتان روزنبرگ نوشته شده است. گوگل همان جهانی است که مرزهای خلاقیت را در زمینه‌های مختلف گسترش داده است. این کتاب جذاب، شامل درس‌هایی بوده که اشمیت و روزنبرگ در زمان شکل‌گیری گوگل امروزی یاد گرفته‌اند. نویسندگان کتاب از چگونگی انتقال تعادل قدرت از سوی شرکت به مصرف‌کننده توسط فناوری نوشته و اینکه در چنین چشم‌اندازی که مدام در حال تغییر است، تنها راه موفقیت، خلق محصولات برتر و جذب نسل جدیدی از کارکنان چندبعدی است که اشمیت و روزنبرگ، آن‌ها را خلاق‌های باهوش نامیده‌اند.

سرفصل‌های کتاب شامل فرهنگ سازمانی، استراتژی، هوش، تصمیم‌گیری، ارتباطات، نوآوری، فرآیند استخدام نیروی انسانی و… هستند. اگر دنبال راه‌اندازی یک چارت سازمانی و قوانین آن هستید، این کتاب یک گزینه مناسب است.

کتاب منحنی دوم

این کتاب که توسط چارلز هندی نوشته شده است، به بررسی دیدگاه‌های نوسازی در جامعه می‌پردازد. اینکه چطور می‌توان نوسازی نگرش‌های تفکری یک خانواده تا یک جامعه را درست کرد و بررسی راهکارهای موانع رشد و معرفی محل کار شما به عنوان یک جای پیشرفت، از نکات جالب این کتاب است.

کتاب تکنولوژی

در این کتاب به بررسی و معرفی شیوه مدیریت نوین نیز پرداخته می‌شود که در آن چگونه می‌توانیم یک سازمان شهروندی را اداره کنیم.

کتاب تأثیرات تکنولوژی

کتاب تأثیرات تکنولوژی که توسط سه فرد به نام‌های جان ابل، رابرت فورد و راوی کنت نوشته شده، درمورد این است که آیا معروف‌ترین رهبران و مدیران کل دنیا از عهده سخت‌ترین چالش‌های خود برآمده‌اند یا خیر؟
این کتاب به طور مختصر و جذاب، تجربیات ارزشمند برترین مدیران دنیای تجارت، رسانه‌ها و دانشگاه‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.
کتاب تکنولوژیاین مجموعه برای مدیران گرفتار و پرمشغله امروزی منبع بسیار جالبی است تا به توصیه‌ها، نظرها و تجارب توانمندترین مدیران دنیا دسترسی داشته باشند.

 

5 در مورد “معرفی 5 کتاب برتر در زمینه تکنولوژی: دنیای خودت را به‌روز کن!”

    1. پدرام مقدمی

      کلاس موفقیت جاییه که طرف مقابل از تجربه ش میگه، دیگه راست و دروغش و باورش با شماست… کتاب هم همینطوره اما مثل نوشته. به نظر من شما باید هر تجربه ای که داخل زندگی خودت داری برات بشه راهی به موفقیت!

    1. پدرام مقدمی

      میشه اینطور هم نگاه کرد که اون افراد این شعارهایی که دادند رو طی کردند، که به موفقیت رسیدند. ولی کاملاً درسته که ادم خودش راهشو باید انتخاب کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH