لینوکس

۶ توزیع لینوکس که در سال ۲۰۱۷ رشد بیشتری خواهند داشت

لینوکس شاید سیستم عاملی باشد که افراد عادی زیاد با آن سروکار نداشته باشند، اما افراد حرفه‌ای خوب آن را می‌شناسند و از قابلیت‌های آن آگاهند. لینوکس توزیع‌های زیاد و مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در زیر ۶ توزیع لینوکس را معرفی می‌کنیم که در سال ۲۰۱۷ رشد بیشتری خواهند داشت.

Antergos

Arch، لینوکس خوبیست، اما شاید برای همه کاربران ایده‌آل نباشد. برخی لینوکس‌ها مانند خانه تازه ساخته هستند و برخی هنوز ساخته نشده‌اند!

Anteros را می‌توان اوبونتوی Arch Linux دانست. Anteros خام بودن و هیجان انگیز بودن یک توزیع لینوکس را به شما می‌دهد، اما در عین حال شما را درگیر جزییات ریز و درشت Arch نمی‌کند. Antergos یک توزیع غلطکی است، یعنی آپدیت‌های جدید به سرعت برای عموم عرضه می‌شوند.

Antergos استفاده سهل و ساده‌ای دارد و تم‌ها، والپیپرها و آیکون‌هایی دارد که جذاب هستند. این لینوکس طراحی مینمالی داشته و سیستم شما را با نرم‌افزارهای زیاد شلوغ نمی‌کند.

KDE Neon

توزیع لینوکس

KDE Neon در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، اما این چیزی از جذابیت آن کم نمی‌کند. KDE Neon بر اساس نسخه پایدار اوبونتو ۱۶.۰۴ LTS ساخته شده و آخرین نسخه KDE Plasma دسکتاپ را نیز دارد. اگر شما از اوبونتو و KDE خوشتان می‌آید، محال است که KDE Neon را دوست نداشته باشید!

در کل، سه نسخه از KDE Neon در دسترس است. نسخه User edition دارای آخرین نسخه پایدار KDE است، نسخه LTS user edition بر اساس Plasma 5.8 LTS ساخته شده و Developer edition که حاوی نسخه‌های نرم‌افزارهای در حال توسعه KDE است. Developer edition همچنین دارای فریم‌ورک، تولکیت و کتابخانه‌هایی برای توسعه است.

Fedora 26

فدورا ۲۶ در ماه ژوئن ۲۰۱۷ رونمایی می‌شود. هنوز زود است که بگوییم این نسخه چه چیزهایی برای ما به ارمغان می‌آورد، اما احتمالا شاهد GNOME 3.24، پایتان ۳.۶ و DNF 2 خواهیم بود.

Solus

Solus را نمی‌توان در این لیست قرار نداد. Solus خلاقانه‌ترین و مهمترین توزیع لینوکس است که در چند سال گذشته عرضه شده است و تقریبا همه چیز آن از ابتدا ساخته شده است. Solus لینوکسی مبتنی بر اوبونتو یا فدورا نیست که فقط برخی از ویژگی‌های آن فرق کرده باشد. Solus دسکتاپ خود و پکیج منیجر خود را دارد. البته نمی‌توان Solus را پایدارترین سیستم‌عامل دانست، اما رسیدن به این مرحله در این مدت زمان نیز کار بزرگیست.

Ubuntu Budgie

توزیع لینوکس

Ubuntu Budgie در پاییز سال گذشته میلادی به عنوان یکی از توزیع‌های اوبونتو معرفی شد و قرار است در هنگام معرفی اوبونتو ۱۷.۰۴ در آوریل ۲۰۱۷ معرفی شود.

Budgie دارای یک دسکتاپ تمیز بوده که تمام ویژگی‌های یک توزیع لینوکس مدرن را دارد. سایدبار Raven یکی از ویژگی‌های جالب این دسکتاپ است که به عنوان یک اکشن سنتر عمل می‌کند. به احتمال زیاد، قبل از رونمایی رسمی شاهد عرضه نسخه‌های آزمایشی این لینوکس جدید باشیم.

Ubuntu

بودن اوبونتو در این لیست تعجبی ندارد. اوبونتو ۱۷.۰۴ در ماه آوریل رونمایی می‌شود. گرچه در این نسخه نباید انتظار قابلیت‌های خیلی جدیدی را داشته باشیم، اما این نسخه باید بین جدید بودن و پایداری، تعادل برقرار کند.

1 در مورد “۶ توزیع لینوکس که در سال ۲۰۱۷ رشد بیشتری خواهند داشت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH