سامسونگ پتنت جدیدی را درباره دوربین‌های دوگانه به ثبت رساند

به تازگی پتنتی توسط USPTO منتشر شده که خبر از احتمال به کارگیری دوربین دوگانه در گوشی‌های آینده سامسونگ می‌دهد. این پتنت که در ماه مارس سال ۲۰۱۶ ثبت شده بود، چند روز پیش به صورت عمومی منتشر شد و اطلاعاتی را از طرح سامسونگ برای دوربین‌های دوگانه افشا کرد.

این پتنت با عنوان “دستگاه‌های عکاسی دیجیتال و روش‌های عملکرد یکسان” به ثبت رسیده و سیستمی متشکل از دو دوربین را نشان می‌دهد که یکی از آن‌ها به لنزی با زاویه واید و دیگری به لنز تله فوتو مجهز است که مورد اخیر عکسی زوم شده از سوژه می‌گیرد و از یک پردازنده جداگانه استفاده می‌شود تا با توجه به حرکت سوژه مشخص کند که کدام دوربین تصویر اصلی را ثبت نماید.

field-of-view-for-the-two-cameras the-two-images-produced-from-the-setup1

اگر سرعت سوژه مورد نظر بیشتر از سرعت تعیین شده باشد، پردازنده اولویت را به لنز واید می‌دهد و اگر سرعت کمتر از میزان تعیین شده باشد، تصویر تله فوتو به عنوان تصویر اصلی انتخاب می‌شود. به علاوه در این پتنت، تصویر هر دو دوربین در صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می‌شوند، به این صورت که تصویر اصلی تمام صفحه و تصویر دیگر به صورت تصویر در تصویر و روی قسمتی از تصویر اصلی دیده می‌شود. با توجه به این طرح، می‌توان از این حالت برای ثبت ویدیو هم استفاده کرد.

هنوز مشخص نیست که این دوربین دوگانه چه زمانی به گوشی‌های هوشمند سامسونگ راه پیدا می‌کند، اما مطمئنا ارزش انتظار کشیدن برای دیدن چنین سیستمی را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH