جالب‌ترین و بهترین طرح و طراحی‌های تراکت

به گزارش چاپ آقا، تراکت نوعی تبلیغات کاغذی است که به‌قصد توزیع گسترده چاپ و در فضاهای عمومی بین مردم پخش می‌شود. تراکت‌ها گاهی روی در و دیوارها نصب می‌شوند و گاهی هم مستقیما به درب خانه‌های مردم ارسال می‌شوند.

برای تهیه یک تراکت اثرگذار، هرچقدر مواردی مثل جنس مرغوب کاغذ و چاپ با کیفیت بالا را رعایت کرده باشید، ولی اگر موارد اصلی طراحی تراکت در آن رعایت نشده باشد، هیچ نتیجه مثبتی از تراکت چاپ شده نخواهید گرفت و حتی خود به عنوان یک ضد تبلیغ برای شما محسوب خواهد شد.

1- شناخت بازار هدف و مخاطب برای تراکت:

اولین مرحله قبل از هرکاری مانند دیگر روش‌های بازاریابی و تبلیغات، شناخت بازار هدف‌تان است. اگر شما ندانید برای چه کسانی می‌خواهید تراکت چاپ کنید، از کجا خواهید دانست که چه مطالبی برای آن‌ها مناسب است و آن‌ها را به سمت شما جذب می‌کند؟ شناخت بازار هدف فواید زیادی برای شما خواهد داشت. هرچقدر این شناخت شما کامل و جامع‌تر باشد در مراحل بعد کار ساده‌تری خواهید داشت. شما با شناخت خوب از بازار هدف در مرحله طراحی خواهید دانست که چه چیزی در تراکت خود بنویسید و از چه رنگ‌هایی استفاده کنید و یا چه عکس‌هایی را به کار ببرید و در مرحله چاپ نیز خواهید دانست که چه مقدار و به چه تعداد باید تراکت‌های خود را چاپ کنید تا جواب‌دهی مناسبی داشته باشد. پس تا جایی که می‌توانید قبل از هر گونه اقدام برای طراحی و چاپ تراکت از بازار هدفی که می‌خواهید برای آن‌ها تبلیغات کنید، اطلاعات کسب کرده و به آن‌ها نزدیک شوید.

traket

2- طراحی تراکت:

دومین مرحله در زمینه تراکت، طراحی است. هر چقدر طرح شما مناسب بازار هدف‌تان باشد، میزان موفقیت شما نیز به همان مقدار افزایش خواهد یافت. طراحی فقط قرار دادن چند نوشته و عکس کنار هم نیست. طراحی یعنی انتخاب مناسب اندازه و نوع فونتی که به کار می‌برید. یعنی:

  • تناسب رنگ در طرح تراکت:

یکی از بزرگترین اشتباهات بعضی از طراحان، استفاده از رنگ‌های متنوع در طراحی تراکت است که تصور می‌کنند این کار باعث جذابیت بصری آن خواهد شد!

رنگ پایه که به رنگ سازمانی نیز معروف است را انتخاب کنید و حداکثر از ۲ رنگ دیگر برای طرح و فونت استفاده کنید. رنگ فونت‌ها باید مجزا و تقریبا متضاد با رنگ پس زمینه تراکت باشد؛ به عنوان مثال اگر پس زمینه تراکت خود را سیاه انتخاب کرده‌اید، رنگ فونت‌ها را سفید در نظر بگیرید.

  • همخوانی و نوع نوشتار و تصاویر تراکت:

از عنوانی جذاب برای تراکت خود استفاده کنید.گاهی از شعار تبلیغاتی به عنوان تیتر نیز استفاده می شود. چنانچه هرگونه محصول یا تخفیف ویژه‌ای دارید، می توانید آن را به عنوان تیتر در نظر گرفته و در تراکت خود برجسته کنید. این کار انگیزه مشتری برای اینکه همین الان با شما تماس بگیرد را افزایش می‌دهد.

  • انتخاب فونت مناسب طرح تراکت:

در تراکت‌ها معمولا دو نوع فونت استفاده می‌شود. یک نوع فونت برای تیتر و فونتی متفاوت برای متن کلی دارند. خوب است که از دو فونت متفاوت استفاده کنید اما استفاده بیش از حد از فونت‌ها باعث بی کیفیت جلوه دادن تراکت شما می‌شود. در نهایت فونت‌هایی خوانا انتخاب کنید زیرا تراکت شما ممکن است روی دیواری نصب شود و باید از فاصله‌ای دور تر از وقتی در دست قرار گرفته، خوانده شود.

همچنین ،  طرح شما باید از فونت، رنگ و تصاویر مناسبی پشتیبانی شود. با انتخاب اشتباه نوع فونت و اندازه‌ای که به کار می‌برید، در واقع صدمه اصلی را به طرح تراکت زده، نهایتا  تاثیر مثبت و هدفمند آن بر مخاطب از بین خواهد رفت.

آخرین مرحله چاپ تراکت تبلیغاتی شماست. چاپ در واقع تمام کننده زحمات شماست. در انتخاب کاغذ و نوع چاپی که می خواهید استفاده کنید دقت تمام را به خرج ببرید. خیلی سخت و نا امید کننده خواهد بود اگر شما مراحل اول و دوم را به خوبی انجام دهید و چاپ یا کیفیت پایین تمام زحمات شما را به هدر بدهد.

در واقع از نکته‌های مهم برای تهیه یک تراکت اثرگذار، خروجی چاپ مناسب و کیفیت خوب سفارش شماست. هرچقدر موارد اثرگذار مثل طراحی، تیتر و شعار خوانا را رعایت کرده باشید، ولی تراکت چاپ شده از کیفیت پایینی برخوردار باشد، هیچ نتیجه مثبتی از آن نخواهید گرفت و حتی خود به عنوان یک ضد تبلیغ برای شما محسوب خواهد شد.

انتخاب کیفیت مناسب، سریع‌ترین روشی است که شما با به‌کارگیری آن، می‌گویید که چرا مشتری باید شما را انتخاب کند.

منبع: سفارش چاپ آنلاین – چاپ آقا

2 در مورد “جالب‌ترین و بهترین طرح و طراحی‌های تراکت”

  1. میدونم این نظرم بی ربطه به این مطلب ولی جای با ربط پیدا نکردم?میخواستم اگه براتون ممکنه در مورد فناوری کلیر کوت که جدیدا برا گوشیها انجام میدن یه مطلب بزارین.ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH