افزایش تقاضا برای استخدام مهندس کامپیوتر در ایران

در روزگاری که تحریم‌های پی در پی و نوسانات بازار ارز، اقتصاد و صنعت کشورمان را دستخوش تغییراتی ساخته‌، امر اشتغال نیز با پیچیدگی‌هایی مواجه شده‌است. کاهش استخدام نیروهای تازه‌نفس و یا تعدیل نیرو از جمله مشکلات موجود در کسب ‌و کارهاست. اما نه لزوما تمام کسب ‌و کارها! آمارهای دقیق نشان می‌دهند که میزان تقاضا برای جذب نیرو در برخی موقعیتهای شغلی از سوی کارفرمایان، طی چند سال اخیر رشد صعودی داشته است. اعلام نیازمندی برای استخدام نیروی مهندس کامپیوتر توسط استارت‌آپ‌ها و سازمان‌های مختلف نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌است. رشته‌ ی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار دومین شغل پر تقاضا در پنج سال گذشته معرفی‌ شده‌است. بر اساس همین آمار، در رده‌‌ی نهم نیز گرایش سخت‌افزار و شبکه از این رشته قرار داشته‌اند.

برای دستیابی به اطلاعات در حوزه‌های مختلف (دارویی، مشاوره، روانشناسی و…)، کامپیوترها همراه موثری برای شما خواهند بود. همچنین استفاده‌ی گسترده از تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی مختلف برای ارتباط، بر همگان آشکار است. این مثال‌ها رشد نقش گسترده‌ی کامپیوتر و تکنولوژی در زندگی انسان‌ها را اثبات می‌کند. همین امر موجب افزایش درخواست برای استخدام نیروهای ماهر و حرفه‌ای در شاخه ‌ی کامپیوتر شده است.

گزارشات واصله از ایسنا حاکی از این واقعیت مهم است که ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی که با هدف اشتغال وارد دوره‌های مهارتی می‌شوند، به دنیای کار راه می‌یابند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اکثر رشته‌های دانشگاهی بدون در نظر گرفتن نیازهای جامعه و بازار کار تعریف می‌شوند. با توجه به این مسئله‌ی مهم و اینکه امر کاریابی و استخدام مهندس کامپیوتر از سوی کارجویان و کارفرمایان با رشد چشمگیری همراه بوده‌است باید چاره‌ای اندیشید. برای مثال، مسئولین دانشگاه‌های برتر کشور می‌توانند با نگاهی راهبرد‌ی‌تر، ظرفیت رشته‌های کامپیوتر و سایر رشته‌های پر تقاضا و پر درآمد را افزایش دهند.

بهترین روش برای استخدام مهندس ‌کامپیوتر چیست؟

به عنوان یک واقعیت غیرقابل انکار، فرآیندهای استخدامی غیرساختارمند برای جذب مهندسان کامپیوتر می‌توانند مشکلات عدیده‌ای را در آینده برای سازمان‌ها به همراه داشته‌باشند. سردرگمی کارکنان، ایجاد محیط کاری سمی و در نهایت عجز سازمان در حفظ نیروهای با ارزش خود، از جمله‌ی این دشواری‌ها می‌باشد.

نقش مدیریت منابع ‌انسانی در این حوزه با توجه به شرایط سخت اقتصادی کنونی و محدودیت منابع ‌مالی در سازمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در پیش گرفتن یک استراتژی عاقلانه توسط واحد منابع ‌انسانی در طی پروسه‌ ی استخدام مهندس کامپیوتر، منجر به جذب قاعده‌مند نیروی انسانی مورد نیاز خواهد شد.

سامانه ‌ی کاریابی چراغ با در نظر گرفتن همین نیازها، خدمات ویژه‌ای را برای کارجویان و کارفرمایان در این زمینه ارائه می‌دهد. حضور یک بانک اطلاعاتی گسترده و مفید از آگهی‌ های استخدام مهندس کامپیوتر در چراغ، برای کمک به جذب مهندسان با کفایت و توانمند توسط مدیران سازمان‌ها، بسیار حائز اهمیت است.

فراز و نشیب‌های موجود در فرآیند استخدام مهندس کامپیوتر

با توجه به زمینه‌های شغلی فراوان و متعدد در رشته‌ ی مهندسی کامپیوتر، دسته‌بندی آن‌ها به صورت اصولی و حساب‌شده با توجه به نیاز بازار کار ضروری است. مشاغل برنامه ‌نویسی و تولید کد، مهندسی سخت افزار، نرم ‌افزار، شبکه و… در این دسته‌بندی‌ها قرار دارند. سامانه ‌ی چراغ به‌خوبی این طبقه‌بندی را انجام داده‌است. متقاضیان بر حسب مهارت‌ها و توانایی‌هایی که در هر موقعیت ‌شغلی مورد درخواست سازمان‌ها می‌باشد، می‌توانند برای ارسال رزومه اقدام نمایند. کارفرمایان نیز می‌توانند با جستجوی نامحدود میان رزومه‌های موجود در صورت تایید صلاحیت اولیه‌ی افراد با آن‌ها برای مصاحبه تماس بگیرند.

آشنایی با محیط‌ کاری که در آینده می‌خواهید به‌عنوان یک مهندس کامپیوتر در آن مشغول فعالیت شوید، در انتخاب شما برای آن شغل تا حدی موثر است. معرفی محیط داخلی شرکت‌ها و همچنین سیاست‌ها و فرهنگ کاری جاری در سازمان‌ها در بخش توضیحات مربوط به موقعیت های شغلی در این سامانه بیان شده‌است.

معرفی هر کدام از جایگاه‌های شغلی مرتبط با مهندسی کامپیوتر به شما کمک می‌کند تا با دیدگاه روشن‌تری نسبت به گزینش آن‌ها برای فعالیت اقدام کنید. با کلیک بر روی هر کدام از این مشاغل در سایت، علاوه بر دیدن فرصت‌های موجود برای آن‌ها به طور کامل با مباحث مربوط به آن شغل نیز آشنا شوید.

به عنوان یک کارجو یا کارفرما هر آنچه که در امر استخدام مهندس کامپیوتر به آن نیاز خواهید داشت را می‌توانید به راحتی در چراغ بیابید و با اطمینان در این مسیر گام بردارید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH