آماری جالب از دنیای تبلت‌ها

آیا شما هم از علاقه‌مندان به تبلت هستید؟ دوست دارید بدانید که کاربران چگونه از تبلت‌های خود استفاده می‌کنند؟! پس در ادامه این مطلب جالب با ما همراه باشید.

تحقیقی که موسسه معتبر OPA انجام داده است، نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۷۲ و ۳۲ درصد افراد به ترتیب از تبلت‌های آی‌پد و اندروید استفاده می‌کردند. در سال ۲۰۱۲ به لطف ورود تبلت کیندل فایر این آمار تا حد زیادی جابه جا شد و کاربران آی‌پد به ۵۲ و اندروید به ۵۱ درصد رسیدند تا به خوبی نشان داده شود اندروید در حال تسخیر بازار تبلت‌ها نیز است. نمودار زیر به خوبی این درصدها را نشان می‌دهد.

در کشور آمریکا در حال حاضر ۳۱ درصد کاربران از طریق تبلت‌های خود وارد اینترنت می‌شوند در صورتی‌که این رقم در سال گذشته بالغ بر تنها ۱۲ درصد بود که این امر نشان دهنده ۷۴ میلیون کاربر برای تبلت‌ها است. پیش بینی می‌شود این رقم برای سال ۲۰۱۳ به ۴۷ درصد نیز برسد، یعنی نزدیک به نیمی از کاربران اینترنت دارای تبلت هستند! هم اینک دارندگان تبلت به طور متوسط 13.9 ساعت در هفته از تبلت خود استفاده می‌کنند، ۷۴ درصد آن‌ها حداقل یک بار در روز و ۶۰ درصد چندین بار در روز از دستگاه خود بهره می‌برند.

۹۴ درصد کاربران از تبلت خود برای دسترسی به اطلاعات و محتوا استفاده می‌کنند. ۶۷ درصد به منظور دسترسی به اینترنت، ۶۶ درصد برای چک کردن ایمیل‌ها، ۵۴ درصد به خاطر دیدن ویدئو، ۴۹ درصد برای گرفتن اطلاعات آب و هوا، ۳۷ درصد اخبار جهانی و ۳۶ درصد به منظور بازی و سرگرمی از تبلت خود کمک می‌گیرند.

همچنین تنها ۲۳ درصد از برنامه‌های دانلود شده در سال گذشته از موارد پولی بوده‌اند و ۷۲ درصد دارندگان تبلت حداقل یک بار از یک برنامه پولی استفاده کرده‌اند. با اینکه تمایل اکثر کاربران به سمت برنامه‌های رایگان است اما OPS پیش بینی کرده در سال ۲۰۱۲ مبلغ 2.6 میلیارد دلار از این طریق رد و بدل شود.

2 در مورد “آماری جالب از دنیای تبلت‌ها”

  1. به نظر من با ورود نکسوس مسلما کفه آندروید خیلی خیلی سنگین تر هم میشه
    نکسوس پتانسیل این را داره که توی فروش حتی کیندل فایر را هم پشت سر بگذاره فقط باید دید در عمل چیکار میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH