افزایش درآمد 84 درصدی گوگل پلی نسبت به سال قبل

بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی SensorTower، درآمد اپ استور در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ به ۵.۴ میلیارد دلار رسیده که رشد ۶۰ درصدی نشان می‌دهد. رشد درآمد گوگل پلی از اپ استور بیشتر بوده،‌ اما درآمد کلی آن از اپ استور کمتر بوده است. درآمد گوگل پلی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ به ۳.۳ میلیارد دلار رسیده که رشدی ۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

درآمد کل این دو فروشگاه به ۸.۷ میلیارد دلار رسیده که رشد ۶۷ درصدی نشان می‌دهد. از نظر تعداد، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۹.۲ میلیارد اپلیکیشن دانلود شده که حکایت از رشد ۱۷ درصدی نسبت به قبل دارد.

از نظر درآمد، رتبه‌بندی اپلیکیشن‌های پردرآمد نسبت به سال گذشته چندان تفاوتی ندارد. تنها تفاوت، صعود اپلیکیشن شرکت اوبر است. در اپ استور، اپلیکیشن اسپاتیفای هنوز بیشترین درآمد را داشته و نتفلیکس در رده بعدی قرار می‌گیرد. اسپاتیفای در سال گذشته نیز بیشترین درآمد را در بین اپلیکیشن‌های iOS داشت. اما در گوگل پلی بیشترین درآمد متعلق به اپلیکیشن پیام‌رسان لاین بود. پیام‌رسان لاین در iOS نیز رتبه سوم را از نظر درآمد به خود اختصاص داد. آمار کلی هر دو پلتفرم نشان می‌دهد که به ترتیب اپلیکیشن‌های اسپاتیفای، لاین و نتفلیکس، بیشترین درآمد را در سطح دنیا دارند. این موضوع نشان می‌دهد که محبوبیت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان روز به‌ روز بیشتر می‌شود و لاین توانسته موفقیتی عالی در این زمینه کسب کند. لاین توانسته با فروش استیکر و دیگر آیتم‌ها موفقیت درخوری داشته باشد به گونه‌ای اپل را وادار به تقلید از خود کند. نمودارهای زیر به شما کمک می‌کند که درک بهتری از وضعیت بازار اپلیکیشن داشته باشید.

gsmarena_002

2016-top-apps-by-revenue

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH