وب‌سایت PortalPanel، یکی از بهترین جایگزین‌ها برای iGoogle و Google Reader

newsportal

شاید داشتن صفحه‌ای که به کاربران اینترنت امکان دسترسی به تمامی وب سایت‌های مورد علاقه‌شان را با یک کلیک در هر جا، هر زمان و با استفاده از هر کامپیوتری را بدهد، خواست خیلی از کاربران اینترنت باشد. به ویژه اگر این صفحه امکان دسترسی هم‌زمان و زنده به محبوب‌ترین وب سایت‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکداین را به همراه آخرین اطلاعات آب و هوای منطقه‌ای را نیز در اختیار کاربر قرار دهد.
PortalPanel را می‌توان وب‌سایتی با ویژگی‌های فوق برشمرد.

وب‌سایتی کاربردی و امن که به شما امکاناتی فراتر از آنکه خواندید را می‌دهد و می‌تواند Homepage مطمئنی برای کاربران اینترنت باشد. این وب سایت، سرویسی رایگان است که تمامی امکانات igoogle و google reader را به صورت یکجا با طراحی ساده ولی پیشرفته به کاربر می‌دهد. با توجه به بازنشستگی این ۲ سرویس در آینده نزدیک، PortalPanel می‌تواند علاوه بر جایگزینی مناسب برای آن‌ها، ویژگی‌های بیشتری از این ۲ سرویس را در محیطی جدید به کاربران ارایه دهد.

این وب‌سایت مشتمل بر ۴ صفحه است:

1- Homepage
در تصویر زیر، نمایی کلی از صفحه اول Portalpanel دیده می‌شود:

4

همان طور که مشاهده می‌کنید، در قسمت بالای این صفحه کاربر ضمن دسترسی به “Google search bar” می‌تواند با نصب ویجت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، تویتر و لینکداین، تمامی آن‌ها را در یک مکان کنترل نموده و حتی بر روی صفحه‌های اجتماعی خود مطلب ارسال نماید. همچنین کاربران می‌توانند با کلیک بر روی نام و یا لوگوی این صفحات، مستقیما به شبکه‌های اجتماعی مورد نظر خود دسترسی پیدا نمایند. این ویجت‌ها هر ۲۰ دقیقه یک بار به صورت خودکار “refresh” می‌شوند که علاوه بر آن کاربر می‌تواند آن‌ها را به صورت دستی نیز رفرش کند.

top_banner

در قسمت پایین این صفحه بخش “online web bookmarking” قرار گرفته که کاربر می‌تواند وبسایت‌های مورد علاقه خود را به شیوه جدید ذخیره نماید و به آن‌ها بر روی هر ابزار و کامپیوتری دسترسی پیدا کند. همچنین کاربر قادر است لینک‌های ذخیره شده را در پوشه‌های مختلف دسته بندی و جهت امنیت بیشتر رمز گذاری نماید.همچنین کاربران هنگام ذخیره سایت‌های مورد علاقه خود می‌توانند در بخش “note” طراحی شده برای هر لینک، یادداشت‌ها و یا نوشته‌های مربوط به آن لینک را ذخیره نمایند.

3

از دیگر قابلیت‌های برجسته این بخش می‌توان به ثبت تاریخچه وب سایت‌های مشاهده شده به صورت آنلاین در پوشه ” history ” در صورت استفاده از “address bar” تعبیه شده در وب‌سایت اشاره نمود.
یکی دیگر از ویژگی‌های این سایت در زمینه ذخیره سازی وبسایت‌های مورد علاقه کاربران، “Smart link recognition” است.

بدین شکل که اگر وب‌سایت ذخیره شده، از یکی از وبسایت‌های:
1- Ebay ،Amazon
2- Youtube ،Vimeo
3- IMDB ،Rotten tomatoes
باشد، اطلاعات و یا ویدئوهای این لینک‌ها با رفتن به صفحه “link info ” هر لینک در داخل وب‌سایت PortalPanel قابل دسترسی و مشاهده خواهند بود.
از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر می‌توان به امکان اشتراک گذاری لینک‌های ذخیره شده بر روی صفحات اجتماعی با رفتن به صفحه “link info ” اشاره کرد (صفحه info هر لینک با کلیک بر وسط مربع لینک bookmark شده، باز می‌شود).
در کنار موارد فوق، ویجت تعبیه شده RSS Reader بر روی این صفحه، به کاربران این اجازه را می‌دهد که به آخرین اخبار از فیدهای مختلف بر اساس برچسب زمانی آن‌ها دسترسی پیدا کنند. درباره RSS Reader در بخش‌های دیگر توضیح داده خواهد شد.

می‌توانید با مراجعه به این لینک ویدئو، با ویژگی‌های این بخش بیشتر آشنا شوید.

2- Calendar

Calendar

صفحه تقویم این وب‌سایت در راستای هدف آن مبنی بر پاسخ گویی به نیازهای اساسی کاربران اینترنت از هر طیفی در یک فضای ساده طراحی شده است. تقویم این وب‌سایت را می‌توان تلفیقی از یک تقویم سنتی با امکانات یک تقویم دیجیتال دانست که به علت نوع طراحی آن، دسترسی به تاریخ‌ها، قرارها و … به سادگی امکان پذیر خواهد بود.
در صورت نیاز می‌توانید با مراجعه به این لینک ویدئو، با ویژگی‌های این بخش بیشتر آشنا شوید.

3- web library
این بخش نیز در جهت دسترسی آسان به وب‌سایتهای مختلف برای کاربران با سلیقه‌های گوناگون طراحی شده است. در این قسمت کاربر می‌تواند مجموعه کاملی از وب‌سایت‌های مورد نیاز، مفید و دسته بندی شده را به صورت موضوعی در هر کشوری جستجو کرده و در صورت نیاز، کاربرمی‌تواند آن‌ها را بر روی صفحه “Homepage ” خود “bookmark” نماید. به عنوان مثال در بخش ایران، نام و لینک تمامی وب‌سایت‌های مربوط به بانک‌ها، بنگاه‌های خبری، دانشگاه‌ها، مراکز دولتی، سفارت‌خانه‌ها، مراکز گردشگری و … گنجانده شده است.

4- News Portal) RSS Reader)

img4

با توجه به نزدیک شدن اتمام کار Google reader، سرویس RSS reader سایت پورتال پنل که با عنوان “news portal” آغاز به کار کرده است را می‌توان به عنوان جایگزین مناسبی برای آن دانست. در این بخش کاربر می‌تواند تا ۱۰ فید را به صورت رایگان اضافه و به حالت مختلط بر مبنای جدید بودن آن دریافت و مشاهده نماید. مهم‌تر آنکه اخبار هر یک از این فیدها قابلیت ذخیره سازی برای دسترسی مجدد، bookmark کردن و یا خواندن در وب‌سایت اصلی را دارند.

تمرکز این بخش بر دسترسی آسان و سریع به محتوای اخبار و اشتراک گذاری آنها است. طراحان سایت تلاش نموده‌اند که با نوآوری در طراحی، فضایی دوست داشتنی، جذاب و ساده را برای علاقه‌مندان و کاربران RSS Readerها به وجود بیاورند.
هر کاربر می‌تواند فیدهای مورد علاقه خود را تا ۱۰ عدد به این بخش اضافه نموده وهمچنین قادر است این فیدها را از لیست پیشنهادی سایت انتخاب کند. این لیست به طورمداوم بر اساس رویدادهای مهم روز دنیا در حال تغییر است.
زمانی که کاربر یک فید را ذخیره می‌کند، فید مورد نظر در ستون “Your Feeds ” ذخیره می‌گردد. با کلیک بر هر فید، کاربر می‌تواند به عناوین آخرین اخبار در ستون “updates ” دسترسی پیدا نماید. با انتخاب هر عنوان، پاراگراف اول آن خبر در ستون‌های بعدی نمایش داده خواهد شد که کاربر می‌تواند آن‌ها را ذخیره، bookmark و یا بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. در عین حال وی قادر است با رفتن به وب‌سایت اصلی تامین کننده خبر، متن کامل آن را مطالعه نماید.
ویجتی از این بخش بر روی صفحه “homepage” قرار داده شده است تا کاربران بتوانند ضمن استفاده از مزایای صفحه “homepage”، آخرین عناوین خبری فیدهای ذخیره شده را مشاهده نمایند.

bookmarking-image

در حال حاضر این وبسایت به شیوه موجود، بر روی تبلت و موبایل قابل استفاده است اما فاقد برنامه مخصوص برای گوشی‌های تلفن همراه است که البته به زودی این اپلیکیشن‌ها به بازار خواهد آمد.
برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی این وبسایت در لینک‌های زیر مراجعه کنید.

یوتیـــــیوب
فیس‌بـــوک
توئیتـــــــر

6 در مورد “وب‌سایت PortalPanel، یکی از بهترین جایگزین‌ها برای iGoogle و Google Reader”

  1. سایت جالبیه. فقط کاش پنلش فارسی بود. دو ساعته دارم باهاش سر و کله میزنم،تازه یه چیزایی داره حالیم میشه

    1. Reza jan ,

      kafi hast ke widget haye mored nazar ro nasb konid va estefadeh konid. hamchenin websitehaye mored alaghatoon ro mitunid ba vared kardan dar address bar bookmark kon va hamchenin folder bandi va book mark koni. hamchinin agar be vasat linkhaye bookmark shodeh click konid, safheye linkinfo file baz mishavad ke dar matn tozihesh dadeh shodeh ast. be virtual touresh sar bezanid kami bishtar bahash ashna mishavid va hamchenin be channel youtubesh.

      https://www.portalpanel.com/#!ft|virtual-tour

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH