اپل از شر چیپ‌های سامسونگی خلاص می‌شود!

apple-tsmc-processors

وال استریت ژورنال در طی گزارشی اعلام کرد که سرانجام اپل قراردادی با شرکت TSMC امضا کرد. آنچه از این عمل بر می‌آید این است که اپل قصد دارد با تمام نیرو به ساخت آی‌فون‌ها و آی‌پدهای نسل بعدی خود بپردازد. این سازنده می‌خواهد در سال 2014 به طور ویژه چیپ‌های 20 نانومتری برای اپل بسازد تا منجر به افزایش طول عمر باتری محصولات اپلی شود. خواسته‌ای که با وجود چیپ‌های سامسونگی میسر نمی‌شد.
البته این اخبار تا مدت زیادی تنها به صورت شایعه باقی مانده بود، تا اینکه از نقطه نظر کوپرتینو صحت آن در شرایط حال حاضر که اپل می‌خواهد همه جوره از شر سامسونگ از هر جنبه‌ای رهایی باید بیشتر شده است. رابطه پنهانی اپل و سامسونگ و دعواهای ظاهری آن‌ها تا مدت‌های زیادی باعث خنده محفل‌های فن آوری شده بود، چرا که این دو دشمن دیرینه بر خلاف دادگاه بازی‌های ظاهریشان در پشت صحنه دست برادری فشرده‌اند. سامسونگ به غیر از تولید چیپ برای اپل مسیولیت تولید صفحات نمایش و فلش مموری‌های این شرکت را هم برعهده داشته است.
احتمالا همکاری سامسونگ و اپل نهایتا تا پایان سال 2014 ادامه خواهد داشت. با اینکه سامسونگ سازنده بسیاری از قطعات درونی محصولات اپل است، این شرکت آمریکایی قصد دارد نقش این غول کره ای را تا حد امکان کمرنگ‌تر کند. روابط بین اپل و TSMC از سال 2010 آغاز شد و اپل تمام تلاش خود را بکار گرفت تا TSMC را مجبور کند که کارخانه‌ای مجزا برای تولید چیپ‌های اپلی در نظر بگیرد. ظاهرا با نزدیک شدن به سال 2014 این خواسته اپل رو به تحقق است.

2 در مورد “اپل از شر چیپ‌های سامسونگی خلاص می‌شود!”

  1. ایمان عزیزی

    شر رو خوب گفتی!! حالا نه که اپل چیزه دیگه تو تبلیغاتش میگفت!؟ همه تبلیغاتش حول پردازندش بود!

    1. دوست عزیز اگر کمی بیشتر مطالعه کنید میفهمید که مهمترین معیار برای قدرت و سرعت پردازنده طراحی اون پردازنده است و چیپ های اپل توسط خود اپل طراحی میشوند و فقط ساختش برای سامسونگ بود.اپل حق داره که تبلیغات کنه چون خودش پردازنده رو طراحی میکنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH