سامسونگ نتایج نهایی تحقیقات مربوط به انفجار گلکسی نوت 7 را اعلام کرد

سامسونگ امروز نتایج نهایی تحقیقات خود برای مشکل باتری گلکسی نوت 7 را اعلام کرد، مشکلی که باعث دوبار فراخوانی این فبلت قدرتمند شده بود. این غول تکنولوژی کره‌ای برای رسیدن به یک نتیجه نهایی، علاوه‌بر انجام آزمایش کامل بر روی باتری این دستگاه، از سه صنعت مستقل نیز درخواست رسیدگی به این مشکل را کرده بود.

سامسونگ می‌گوید که در چند ماه گذشته تمامی جنبه‌های گلکسی نوت 7، شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، فرآیندهای مونتاژ و غیره را مورد بررسی قرار داده است. حدود 700 مهندس این شرکت برای رسیدگی به مشکل افزایش دمای باتری و مشکلات حرارتی آن، نزدیک به 200,000 گلکسی نوت 7 و 30,000 باتری را آزمایش کرده‌اند.

براساس گفته‌های سامسونگ، مشکل ایجاد شده برای باتری تنها مربوط به این قطعه بوده و بخش‌های دیگر شامل طراحی، سخت‌افزار و نرم‌افزار در آن دخالتی نداشته‌‎اند. باتری گلکسی نوت 7 توسط شرکت سامسونگ SDI به‌عنوان سازنده A و شرکت هنگ کنگی Amperex Technology به‌عنوان سازنده B در اسلایدهای زیر تولید گشته بود. به‌نظر می‌رسد که مشکل ایجاد شده مربوط به هر دو باتری تولیدی می‌شود.

ما قصد نداریم که خیلی وارد بحث‌های فنی مربوط به مشکل باتری شویم و تنها به این نکته بسنده می‌کنیم که علت افزایش دمای باتری و آتش‌ گرفتن آن مربوط به طراحی و مراحل تولید این قطعه است. باتری تولید شده توسط سامسونگ SDI به‌علت اتصال کوتاه براساس تغییر شکل گوشه بالایی و جداره داخلی نازک، دچار مشکل شده و علت آتش گرفتن باتری تولیدی توسط شرکت هنگ کنگی نیز عدم وجود نوار عایق و همچنین جداره داخلی نازک است.

سامسونگ دوباره تایید کرده که تا این تاریخ حدود 96 درصد از 3 میلیون گلکسی نوت 7 فروخته شده در سراسر جهان فراخوانی شده‌اند.

این شرکت برای افزایش ایمنی در محصولات آینده خود، اقدامات مناسبی شامل “اقدامات ایمنی چند لایه” و “بررسی ایمنی 8 نقطه‌ای باتری” را درنظر گرفته است. سامسونگ اعلام کرده که قصد تشکیل گروهی از مشاوران خارجی، افراد دانشگاهی و کارشناسان پژوهشی برای حفظ امنیت باتری‌های خود و افزایش نوآوری در آن‌ها را دارد. امیدواریم گوشی‌های هوشمند تولیدی در آینده توسط تمامی شرکت‌ها، برای کاربران هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نکنند.

1 در مورد “سامسونگ نتایج نهایی تحقیقات مربوط به انفجار گلکسی نوت 7 را اعلام کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH