آشنایی با مشکلات متداول گوشی‌های اندرویدی و نحوه بر‌طرف کردن آن‌ها

بیایید واقع‌بین باشیم. اسمارت‌فون‌هایی که استفاده می‌کنیم از همه جهت کامل نیستند. خالی کردن شارژ باتری، کند شدن سیستم، روشن نشدن گوشی یا بروز اشکال در اتصال به اینترنت از جمله مسایل و مشکلاتی است که در هنگام استفاده از گوشی‌های خود با آن‌ها مواجه می‌شویم.
در این مقاله به بررسی شایع‌ترین مشکلات اسمارت‌فون‌های اندرویدی و نحوه برطرف کردن آن‌ها خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

  • خالی شدن باتری

    بسیاری از کاربر‌های گوشی‌های تلفن هوشمند، از پایین بودن طول عمر باتری دستگاه‌های خود خبر داده‌اند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای طولانی‌تر کردن زمان نگهداری شارژ توسط باتری گوشی‌های هوشمند، اعمال تنظیمات مناسب در مورد سیستم مکان‌یابی و نور صفحه نمایش گوشی است.
    وارد منوی Settings شده و بر روی گزینه “Location” کلیک کنید. در این قسمت حالت Battery-saving را انتخاب نمایید. برای تنظیم روشنایی صفحه نیز توجه داشته باشید که آن را بر روی تنظیم خودکار (auto-brightness) قرار ندهید. توصیه می‌شود میزان روشنایی صفحه را به گونه‌ای تنظیم کنید که برای چشم‌های شما مناسب باشد، ولی برای جلوگیری از هدر رفت باتری می‌توانید آن را نزدیک به نیمه قرار دهید.
    برخی از اسمارت‌فون‌ها مانند Galaxy S5 و مدل‌های بالاتر از آن، امکانات و حالت‌های بیشتری برای ذخیره باتری دارند.

  • کند شدن سرعت سیستم و فریز شدن رابط کاربری

    معمولا هنگامی که حافظه داخلی یک اسمارت‌فون رو به پر شدن می‌رود، سرعت گوشی کاهش می‌یابد. در این حالت سعی کنید برنامه‌ها، عکس‌ها و ویدیو‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را حذف نمایید یا به فضای ابر یا یک حافظه جانبی دیگر انتقال دهید. همچنین می‌بایست برنامه‌های در حال اجرا را ببندید و حافظه مورد استفاده توسط اپلیکیشن‌ها را پاک کنید.
    برای پاک کردن حافظه مورد استفاده توسط برنامه‌ها، به منوی Settings رفته و گزینه “Apps” را انتخاب کنید. برنامه مورد نظر خود را انتخاب و گزینه “Clear Cache” را کلیک کنید. برنامه‌هایی مانند App Cache Cleaner و Clean Master نیز اپلیکیشن‌های کاربردی و رایگانی هستند که می‌توانید از Google Play دانلود کرده و برای پاک کردن حافظه برنامه‌ها بصورت خودکار از آن‌ها استفاده کنید.
    برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با چگونگی خالی کردن حافظه می‌توانید مقاله “پنج راه برای خالی کردن حافظه در دستگاه‌های اندرویدی” را نیز مطالعه کنید.

 

مشکلات مربوط به ارتباطات بی‌سیم

اگر اسمارت‌فون شما در هنگام اتصال به Bluetooth ،Wi-Fi و یا حتی شبکه موبایل به مشکل برخورد کرد، گوشی خود را در حالت پرواز (Airplane mode) قرار دهید و پس از گذشت 30 ثانیه مجددا آن را به حالت عادی بازگردانید. بعضی اوقات همین کار ساده می‌تواند مشکل شما را در اتصال به شبکه بی‌سیم حل کند.
اگر هنوز هم مشکل پابرجا است، تنظیمات مربوط به Bluetooth یا Wi-Fi گوشی خود را مجددا از ابتدا انجام دهید.

  • عدم ارسال پیام‌ها

    این مشکل در دو حالت مختلف ممکن است رخ دهد. اول اینکه پیامی که توسط پیام‌رسان خود گوشی ارسال کرده‌اید به مقصد نرسد. در این حالت ابتدا می‌بایست مطمین شوید که گوشی شما به شبکه موبایل اپراتور متصل است. سپس بر روی پیام کلیک کرده و گزینه ارسال مجدد (Resend) را انتخاب کنید. حالت دوم زمانی اتفاق می‌افتد که پیامی که در یکی از برنامه‌های پیام‌رسان مانند تلگرام یا واتس‌اپ ارسال کرده‌اید به دست مخاطب نرسیده است. در این حالت ابتدا باید بررسی کنید که آیا اسمارت‌فون شما به اینترنت متصل است یا خیر. در صورت اطمینان از اتصال به اینترنت، مانند حالت قبل بر روی پیام کلیک کنید و گزینه ارسال مجدد را انتخاب کنید. اگر باز هم مشکل ارسال پیام حل نشد، یک بار گوشی خود را Restart کنید.

  • داغ شدن بیش از حد گوشی

    سعی کنید در هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید. استفاده طولانی مدت از یک سری برنامه‌ها یا بازی‌های خاص مانند Pokemon Go یا Facebook باعث داغ شدن گوشی شما خواهند شد. اگر در هنگام استفاده از این برنامه‌ها متوجه گرم شدن اسمارت‌فون خود شدید، کمی به آن استراحت بدهید.
    اگر هیچ‌یک از موارد فوق را انجام نداده‌اید و گوشی شما بدون دلیل داغ می‌شود، لازم است آن را به یک متخصص نشان دهید. کارشناسان معتقد هستند این امر ممکن است در اثر یک ایراد کارخانه‌ای بوجود آمده باشد.

  • اختلال در اجرای برنامه‌ها

    این مشکل ممکن است بنا به دلایل بسیار زیادی اتفاق بیفتد. اگر برنامه یا خود گوشی شما نیاز به آپدیت دارد، حتما به‌روزرسانی مربوطه را انجام دهید. در غیر این‌صورت برنامه را Force Close کنید. برای این منظور کلید Home را فشار داده و نگه دارید تا لیست برنامه‌هایی که اخیرا از آن‌ها استفاده کرده‌اید، نمایش داده شود. سپس برنامه مورد نظر را یافته و با کشیدن آن به سمت چپ یا راست، آن را ببندید. سپس برنامه را مجددا اجرا کنید.

  • عدم پاسخگویی به موقع صفحه نمایش

    تا بحال پیش آمده است که در صفحه نمایش گوشی شما اختلال بوجود بیاید و باعث شود که گوشی به درستی کار نکند؟ احتمالا شما هم در این حالت حتی برای یک لحظه تصمیم گرفته‌اید گه اسمارت‌فون خود را به دیوار بکوبید. ولی این راه حل مناسبی نیست. اصلا عصبی نشوید. فقط کافی است گوشی خود را خاموش کرده، یک یا دو دقیقه صبر کنید و مجددا آن را روشن کنید. قطعا آسیبی که در اثر ضربه به گوشی وارد می‌شود، مشکلات بیشتری پیش روی شما قرار می‌دهد. پس آرامش خود را حفظ کنید و راه حل پیشنهادی ما را امتحان نمایید!

  • اختلال و بروز مشکل در Google Play Store

    تنها کاری که در صورت مواجه شدن با این مشکل باید انجام دهید این است که یک بار حافظه مربوط به برنامه را پاک کنید. برای این منظور از منوی Settings گزینه “All Apps” و سپس “Google Play Store” را انتخاب کنید. بر روی “Storage” کلیک کرده و گزینه “Clear Cache” را انتخاب نمایید. یک بار گوشی را Restart کنید. قطعا مشکل شما برطرف شده است.

  • دانلود نشدن برنامه‌ها

    این مشکل ممکن است به دو دلیل اتفاق بیفتد. اول اینکه مانند مورد قبلی نیاز به پاک کردن حافظه برنامه Google Play Store باشد. در این حالت دقیقا مانند حالت قبل عمل کنید. دلیل دومی که ممکن است باعث بروز چنین مشکلی شود، وجود اشکال در تاریخچه جستجوی برنامه است که در این حالت باید تاریخچه جستجوی Google Play Store را پاک کنید. برای این منظور برنامه را باز کرده و بر روی منو (آیکون سه خط زیر هم) که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. گزینه “Settings” را انتخاب کرده و بر روی “Clear local search history” را کلیک نمایید.

  • به هم ریختگی و شلوغی بیش از حد صفحه اصلی

    هر وقت که یک برنامه جدید نصب می‌کنید، آیکون مربوط به این برنامه در صفحه اول و اصلی گوشی شما اضافه می‌شود. این امر باعث می‌گردد صفحه اصلی اسمارت‌فون شما خیلی شلوغ شود و بعضا نتوانید برنامه محبوب و مورد علاقه خود را به سادگی از بین برنامه‌های موجود پیدا کنید. یک راه حل ساده برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. برنامه Google Play را باز کنید. بر روی منو (سه خط زیر هم) کلیک کرده و گزینه “Settings” را انتخاب کنید. تیک مربوط به گزینه “Add icon to Home Screen” را بردارید. به همین سادگی می‌توانید صفحه اول گوشی خود را خلوت کنید.

  • وجود مخاطب‌های بسیار زیاد در لیست مخاطبین

    آیا لیست مخاطبین شما مملو از نام افرادی است که پیش از این فقط یک بار به آن‌ها ایمیل فرستاده‌اید؟ قطعا وجود چنین مخاطب‌هایی کار شما را در دسترسی به مخاطبین اصلی کمی مشکل خواهد کرد. از منوی Settings، گزینه “Accounts” و سپس “Google” را انتخاب کنید. گزینه “Contacts” را یافته و آن را در حالت “Off” قرار دهید. حال دیگر مخاطب‌های Gmail شما به لیست مخاطبین گوشی اضافه نخواهند شد.

2 در مورد “آشنایی با مشکلات متداول گوشی‌های اندرویدی و نحوه بر‌طرف کردن آن‌ها”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH