یک بازی موبایل جدید به کاربران اجازه ورود به اسمارت‌فون دیگران و تجسس در اطلاعاتشان را می‌دهد!

یک بازی موبایل جدید به کاربران اجازه ورود به اسمارت‌فون دیگران و تجسس در اطلاعاتشان را می‌دهد!

بازی “A Normal Lost Phone” از شرکت Accidental Queens که به تازگی منتشر شده، برای کاربران جذابیت پیدا کرده است. در این بازی، شما اسمارت‌فون بدون قفل شخصی را پیدا و به تمام اطلاعات داخل آن دسترسی پیدا کرده‌اید. ممکن است سرک کشیدن به اطلاعات شخصی افراد از فانتزی‌های بعضی‌ها باشد، اما  این برنامه به جای اینکه مانند بازی‌های دیگر افراد را به برنده شدن ترغیب کند، آن‌ها را مجبور به هجوم بردن به حریم شخصی افراد می‌کند!

اگر با دانستن قابلیت‌های این بازی دهانتان از تعجب باز نمی‌ماند؛ باید بدانید که با نفوذ به گوشی موبایل اشخاص، می‌توانید به مکان‌های مورد علاقه آن‌ها، قرار ملاقات‌ها با پزشک، حساب‌های کاربری بی‌شمار در سایت‌های فیلم و موسیقی، پیامک‌های شخصی دوستانه یا خانوادگی و اطلاعات محرمانه آن‌ها دسترسی پیدا کنید. و این تازه شروع کابوس‌ها است!

با این وجود، این برنامه، داستان ترسناکی ندارد! درست برعکس است؛ زمانی که شما به اسرار زندگی یک غریبه راه پیدا می‌کنید، برای شناخت بیشتر آن فرد، رازهایش را به هم وصله می‌زنید. برای مثال در می‌یابید که او یک نوجوان است که به ورزش علاقه زیادی دارد.

اگر تا  به اینجا فکر کرده‌اید که این اتفاق‌ها در دنیای واقعی می‌افتد باید بگوییم که: “شتر در خواب بیند پنبه دانه!”

این بازی بر روی سیستم عامل‌های اندروید، آی‌او‌اس و استیم (Steam) اجرا می‌شود و رابط کاربری‌اش بسیار شبیه اسمارت‌فون شما است. شما می‌توانید موسیقی پخش کنید، پیام‌های قدیمی را ببینید، ایمیل‌ها را بخوانید و در عکس‌ها به جستجو بپردازید. در این بازی زمان شما بیشتر صرف چک کردن تاریخ قرارها، پیام‌ها و اطلاعات شخصی می‌شود تا به رمزهای عبور افراد دسترسی پیدا کرده و دلیل گم شدن گوشی را پیدا کنید.

بازی “A Normal Lost Phone” با الهام از بازی “Gone Home” ساخته شده است که در آن باید در خانه‌ای نامرتب، تجسس می‌کردید. بازی “Her Story” نیز یکی دیگر از بازی‌های این سبکی است که شما در آن نقش یک کاراگاه را دارید که به جستجوی کلیپ‌های آرشیو پلیس می‌پردازد. در هر سه بازی، این شمایید که با شم پلیسی خود، تکه‌های پازل روایتگر داستان را در کنار هم می‌چینید.

اما این بازی بر خلاف بازی‌های دیگر، رعایت اخلاقیات را نادیده می‌گیرد. در این بازی، شما بدون اینکه از نظر اخلاقی اجازه داشته باشید، به اطلاعات شخصی دیگران دسترسی پیدا می‌کنید. برای حل رازی که در بازی نهفته است، شما باید در پیام‌های قدیمی و اطلاعات تقویم افراد به جستجو بپردازید تا سر از زندگی شخصی به نام Sam در بیاورید. اما به هیچ عنوان در طول بازی دلیل این کارها برای شما سوال برانگیز نمی‌شود. مثلا اینکه چرا باید اسرار قرار ملاقات Sam را بدانید؟ یا اینکه آیا این حق را دارید که به صورت مخفیانه، اعترافات شخصی را در انجمنی خصوصی تحت یک نام ناشناس، شنود کنید؟

خط داستانی این بازی، رسیدن یک سری کشفیات عجیب و غریب است، اما اینکه این کشفیات مربوط به چه کسی می‌شود، مبهم است. برای حل معماهای بازی، باید آماده ارتکاب تخلف‌های جدی باشید! اطلاعاتی که از گوشی افراد بدست می‌آورید کاربردی به جز وقت گذرانی ندارد. شما نمی‌توانید از گوشی افراد دیگر پیام فرستاده یا تماس بگیرید. اما با این حال هنوز یک مزاحم به حساب می‌آیید!

این بازی، انجام اعمال خاصی را به شما یادآوری می‌کند. اما انتهای این بازی امیدوار کننده است. در پیام‌های انتهایی، به کاربر گفته می‌شود که باز هم مخفی کاری را در پیش گیرد. این بار شما به ایمیل‌های Sam دسترسی پیدا می‌کنید و به شما گفته می‌شود که با اطلاعات بدست آمده چه کاری انجام دهید. زمانی که شما تمام اطلاعات زندگی Sam را شخم زدید، باید تمام حافظه گوشی را پاک کنید.

شرکت Accidental Queens با طراحی این بازی می‌خواهد پیامی را به مخاطب بفهماند و دریچه دید کاربران را گسترش دهد. هرچند تجربه نقض حریم خصوصی دیگران، به شما حس تعرض به حریم شخصی‌تان را القا می‌کند، درس بزرگی نیز از این تجربه کسب می‌کنید: همیشه گوشی موبایل خود را قفل کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH