اپل در حال حذف برنامه‌های ایرانی از اپ استور است

اگر آخرین گزارشات صحت داشته باشند، اپل در حال حذف برنامه‌های ایرانی از فروشگاه خود “اپ استور” است. این شرکت هنوز واکنش رسمی نسبت به این گزارشات از خود نشان نداده است. اپل سال گذشته فروشگاه نرم‌افزاری خود را به‌صورت محدود برای ایرانیان باز کرده بود. براساس یک گزارش خبری، از چند روز پیش اپلیکیشن دیجی‌کالا از اپ استور حذف شده، دیجی‌کالا یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران بوده که برنامه آن چندین میلیون کاربر دارد.

اپل باید یک دلیل قانع‌کننده برای حذف برنامه‌های ایرانی از فروشگاه خود داشته باشد، چراکه این شرکت در گذشته امکان دسترسی کاربران و برنامه‌نویسان ایرانی به اپ استور را فراهم کرده بود. اگرچه اپل نسخه مخصوصی از اپ استور را برای کشور ایران عرضه نکرده ولی بسیاری از شرکت‌ها که در داخل ایران مستقر هستند، برنامه‌های خود را خارج از این کشور در فروشگاه اپل ثبت کرده‌اند تا با محدودیت‌های اپ استور مواجه نشوند.

در این گزارش آمده که اپل در حال ارسال بیانیه زیر به شرکت‌های ایرانی است که خواهان ارسال برنامه خود در اپ استور هستند:

متاسفانه اپ استور برای ایران در دسترس نیست و همچنین برنامه‌هایی که برای انجام معاملات در داخل این فروشگاه قرار می‌گیرند، به‌علت وجود تحریم‌ها با مشکل روبرو خواهند شد. بنابر دلایل ذکر شده، درحال‌حاضر ما قادر به پذیرش برنامه‌های شما نیستیم. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برنامه‌های خود را بعد از رفع مشکلات دوباره برای ما ارسال نمایید.

همانگونه در قبل گفته شد هنوز اپل هیچ بیانیه رسمی برای این مشکل منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH