افزایش فروش تبلت‌های ویندوزی؛ اندروید و اپل با کاهش روبه‌رو شدند!

بر اساس گزارشی از سوی StrategyAnalytics، تبلت‌های مبتنی بر ویندوز، در سال گذشته، رشد قابل‌توجه 4 درصدی را تجربه کرده‌اند.

اما در اتفاقی کم‌سابقه، دو کمپانی بزرگ اپل و سامسونگ، کاهش فروشی برابر با 19 و 10 درصد داشته‌اند. تبلت‌های اندرویدی که پیش‌ازاین همچون گوشی‌های هوشمند، بر بازار تبلت‌ها هم مسلط بودند، با کاهش 2 درصدی فروش، سهمی به میزان 63 درصد از بازار را به خود اختصاص داده و فروش 40.3 میلیون واحدی داشته‌اند. درحالی‌که این میزان در سال گذشته 44.9 میلیون واحد بود. در سمت مقابل، تبلت‌های مایکروسافت، با رشد 19 درصدی از 8.5 میلیون واحد به 10.1 میلیون واحد رسیده و حالا 16 درصد از کل بازار را در اختیار دارند. آمازون نیز با افزایشی برابر با 21 درصد، موفق به فروش 4.2 میلیون تبلت شده و 5 درصد از بازار را به‌دست گرفته است.

تبلت‌ها در سال 2015 روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و با 9 درصد کاهش در فروش کلی محصولات، به نسبت سال قبل از آن، از 69.6 میلیون واحد به 63.5 میلیون واحد رسیدند. اما در این زمان با ورود تبلت‌های در 1 اوضاع کمی بهبود پیدا کرد که البته به دلیل قیمت بالای آنها، نمی‌توان توقع چندان زیادی داشت.

یک تحلیلگر بازار به نام اریک اسمیت می‌گوید:

تبلت‌های در 1 توجه بخش زیادی از کاربران را به سمت خود جلب کرده‌اند، اما مسئله قیمت همچنان در رابطه مشتریان با تبلتها، بسیار تأثیرگذار است و این موضوع را می‌توان به‌راحتی از کاهش فروش آی‌پد پرو و سرفس پرو 4 تشخیص داد. کمپانی اپل قیمت دو محصول آی‌پد ایر 2 و آی‌پد مینی 4 خود را کاهش داد اما در مقابل، محصول جدیدی را معرفی نکرد و با کاهش 4 درصدی در فروش سالیانه خود مواجه شد. مایکروسافت هم تغییر چندانی را در دو محصول سرفیس پرو و سرفیس بوک خود ایجاد ننمود و همین موضوع، کار را برای شرکای مایکروسافت و نیز کمپانی‌هایی با اولویت گوشی‌های هوشمند آسان کرد تا محصولاتی با عملکرد بالا و قیمت پایین عرضه کنند.

درحالی‌که تبلت‌های آی‌پد پرو اپل، همچنان فروش بیشتری از سری سرفیس مایکروسافت دارند، اما شرکای تجاری مایکروسافت معتقدند که تبلت‌های سرفیس، تا سال 2019 نزدیک به یک‌پنجم از بازار را در دست خواهند گرفت. باید در نظر داشته باشیم که سرفیس پرو 5 در سال جاری روانه بازار شده و می‌تواند موفقیت‌های قبلی مایکروسافت را تکرار کند.

1 در مورد “افزایش فروش تبلت‌های ویندوزی؛ اندروید و اپل با کاهش روبه‌رو شدند!”

  1. با سلام وتشکر از مطالب مفیدی که ارائه می دهید. یه راهنمایی می خواستم در مورد خرید تبلت. من یه تبلت برای استفاده مطالعه در اینترنت و شبکه های مجازی و کتاب الکترونیکی میخوام. سرعت اینترنت منزلمون هم پایینه{ مخابراته} اندازه صفحه نمایش هم برام مهمه. چون پیرچشمی دارم. به نظرتون چه تبلتی کار منو راه میندازه؟ چون نمیخوام پول برای آپشن هایی که به دردم نمیخوره زیاد بدم .{مثل بازی و.. } س
    اسگزار میشم راهنماییم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH