مسابقه هوشمندانه هشتم: دزد کیست؟

پس از برگزاری هفت مسابقه از فصل دوم هوشمندانه، حال نوبت به سوال هشتم و آزمونی دیگر برای شما رسیده است تا ذهن‌تان را به چالش بکشد.

قوانین کلی مسابقه پیش از این خدمت شما توضیح داده شد، فقط این مورد را در نظر داشته باشید که برای بحث جهت رسیدن به جواب با سایر کاربران و ارسال پاسخ در بخش دیدگاه‌ها آزاد هستید. از اینجا می‌توانید قوانین کلی را نگاهی بیندازید و به یاد داشته باشید ما هر روز راس ساعت 12 ظهر یک سوال معماگونه برای‌تان طرح می‌کنیم و شما می‌بایست تا قبل از ساعت 10 صبح فردا به آن پاسخ دهید. در این بین، در ساعاتی خاص به شما راهنمایی‌هایی برای حل معما می‌کنیم. ساعت قرار دادن راهنمایی‌ها مشخص نیست ولی مکان قرار گیری راهنما فقط در صفحه اینستاگرام و تلگرام آی‌تی‌رسان است.

نفر نخست این مسابقه، برنده یک اسپیکر بلوتوث هوشمند خواهد شد!

سوال هوشمندانه هشتم

یک کشتی تجاری اتریشی بر روی دریای مدیترانه و به سمت ترکیه در حال حرکت بود. ناخدای کشتی، تصمیم گرفت تا برای مدت کوتاهی به استراحت بپردازد و برای همین دستبند طلای خودش را در کابین گذاشت و برای خوابیدن به اتاقش رفت. هنگام بازگشت، متوجه شد که دستبندش نیست!

پنج خدمه کشتی که کلید کابین را داشتند احضار کرد و از آن‌ها پرسید که در زمان استراحت وی، مشغول چه کاری بودند. پاسخ هر کدام به شرح زیر است.

مهندس کشتی: من در موتورخانه کشتی و در حال کار بر روی یکی از ژانراتورهایی بودم که صدای زیادی تولید می‌کرد.
ملوان کشتی: من داشتم بر روی عرشه کشتی، پرچمی که برعکس شده بود را درست می‌کردم.
آشپز کشتی: من در آشپزخانه و مشغول درست کردن ساندویچ بیکن برای خدمه بودم.
نظافتچی کشتی: من در کابین خودم خوابیده بودم و به‌خاطر کمردردم استراحت می‌کردم.
نگهبان کشتی: من در راهروی کشتی بودم و داشتم از طریق تلفن با همسرم صحبت می‌کردم.

ناخدای کشتی با این پاسخ‌ها، به سرعت متوجه شد که دزد کیست! حال شما بگویید کدام یک از این افراد دزد بوده و چرا؟

برای پاسخ دادن سه نکته زیر را در نظر بگیرید

1- برای شرکت در این مسابقه حتما بایستی عضو سایت باشید و پاسخ را با نام کاربری خودتان ارسال کنید (برای عضویت از اینجا اقدام کنید). فردی که پس از مسابقه دوازدهم حایز بیشترین آی‌تی (امتیاز) شده باشد (در مجموع) ضمن دریافت عنوان هوشمندترین کاربر آی‌تی‌رسان، اسپیکر هوشمند را نیز هدیه می‌گیرد.

2- پاسخ را در کامنت‌های همین مطلب بگذارید! شاید با خود بگویید که سایر کاربران هم پاسخ شما را می‌بینند؛ درست است اما آن‌ها از کجا می‌دانند که جواب درست چیست؟ ضمن اینکه نفرات نخست، بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند و برای همین اول بودن بسیار مهم است. همچنین ما پاسخ‌ها را پس از ۳۰ دقیقه منتشر می‌کنیم.

3- برای گذاشتن دیدگاه درباره مسابقه محدودیتی وجود ندارد اما شما تنها یک بار می‌توانید پاسخ دهید و حتی اگر بفهمید که جواب‌تان اشتباه بوده، هیچ کاری برای تغییر آن دیگر نمی‌توانید بکنید! پس کاملا تامل کرده و سپس پاسخ را ارسال نمایید. بایستی پاسخ را هم در یک دیدگاه مجزا و به صورت زیر که داخل پرانتز قرار دارد، بنویسید.

(پاسخ هوشمندانه: جواب)

13 در مورد “مسابقه هوشمندانه هشتم: دزد کیست؟”

  1. (پاسخ هوشمندانه: ناخدا چهار نفر از خدمه رو که کلید داشتند احضار کرد در صورتی که پنج نفر به سوال ناخدا جواب دادند اما من باز هم به نتیجه نهایی نرسیدم .
    نکته دیگه اینکه مهندس گفت که داشت روی یک ژنراتور کار میکرد که صدای بسیار بلندی تولید میکرد پس ناخدا و نظافتچی چطوری تو اون صدا بلند خوابیدن ؟ پس به نظرم مهندس کشتی هم میتونه یک مظنون مهم بشمار بیاد )

  2. (پاسخ هوشمندانه: ملوان کشتی، چون پرچم اتریش رو از هرطرف نگاه کنی باز فرقی نداره و برعکس نمیشه و لازم نبود ملوان درستش کنه )

  3. (پاسخ هوشمندانه: ملوان کشتی دزد بوده زیرا پرچم اتریش به گونه ای است که اگر برعکس هم باشد صحیح است چون دو نوار قرمز در بالا و پایین دارد و اگر برعکس هم باشد باز هم درست است پس ملوان کشتی دروغ گفته و دزد است)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH