آی‌اواس بر مسند قدرت (راند سوم از نبرد سیستم عامل‌ها)

ios-over-android

بعد از آشنایی با مبارزان و برگزاری راند اول و دوم مسابقه، اکنون نوبت آن رسیده است که راند سوم را آغاز کنیم. پس از راند دوم، آی‌اواس که ضرباتی سهمگین و دردناک را متحمل شده بود، تصمیم گرفت برای حفظ آبرو هم که شده خود را تقویت کرده و برای قدرت نمایی در راند سوم آماده شود، از این رو تقاضای خود را مبنی بر به تاخیر انداختن راند سوم کتبا برای ما ارسال نمود، ما نیز از آنجایی که سخت مشغول برطرف کردن نواقص و مشکلات بوجود آمده ناشی از برگزاری راندهای پیشین بودیم، با درخواست این مبارز موافقت کرده و چند روزی برگزاری راند سوم را به تاخیر انداختیم! تماشاگران با پرتاب اشیا مختلف از قبیل بطری آب معدنی به درون رینگ، اعتراض خود را نسبت به تاخیر در برگزاری راند سوم نشان دادند تا اینکه داور بالاخره سوت را به صدا در آورد و رسما آغاز راند سوم این دوره از مسابقات را اعلام نمود. اندروید که در راند دوم یکه تازی می‌کرد و خود را ابر قهرمان نامیده بود، به سمت آی‌اواس هجوم آورد اما قهرمان این راند یعنی آی‌اواس، با زدن ضربه‌ای مهلک تمام نقشه‌های او را نقش بر آب کرد.

ضربه اول: ارایه آپدیت‌ها در آی‌اواس بسیار منظم بوده و شما می‌توانید به راحتی پس از ارایه آپدیت از سوی اپل، دیوایس خود را آپدیت کنید و از جدیدترین نسخه سیستم عامل بهره مند شوید، اما در اندروید ارایه آپدیت‌ها به کندی انجام می‌پذرید، به گونه‌ای که اکثر اوقات شما نمی‌توانید دیوایس خود را به نسخه جدیدتر آپدیت کنید زیرا به دلیل تغییراتی که شرکت‌های مختلف بر روی اندروید خالص ایجاد می‌کنند و رابط کاربری خاص خود را ارایه می‌دهند، پس از ارایه آپدیت جدید از سوی گوگل این شرکت‌ها موظفند که رابط کاربری خود را متناسب با اندروید خالصی که گوگل ارایه کرده بازسازی کنند که همین امر باعث تاخیر در ارایه آپدیت‌های جدید برای دیوایس‌های اندرویدی و بعضا عدم آپدیت برخی دستگاه‌ها می‌شود که به مذاق بعضی افراد خوش نیامده و اندروید را به مقصد سیستم عامل‌هایی نظیر آی‌اواس و ویندوزفون ترک می‌کنند.
اندروید که انتظار چنین ضربه پرقدرتی را از سوی آی‌اواس نداشت، حسابی جا خورد. قهرمان آخرین راند از این سری از مسابقات ما از آشفتگی اندروید نهایت استفاده را برد و با زدن 3 ضربه پیاپی اندروید را به زانو درآورد.

ضربه دوم: آی‌اواس یکی از امن ترین سیستم عامل‌ها است و این به دلیل بسته بودن این OS است. کاربرانی که از آی‌اواس استفاده می‌کنند خیالشان از بابت امنیت دستگاه‌شان راحت است اما اندروید به دلیل اپن سورس بودن به هر بد افزاری چراغ سبز نشان داده و می‌توان گفت کاربران این سیستم عامل از حداقل امنیت برخوردار هستند، به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 95 درصد بدافزارهای موجود مختص سیستم عامل اندروید است.

ضربه سوم: آی‌اواس سیستم عاملی زیبا و روان است به گونه‌ای که کاملا با سخت افزار یکپارچه شده و هیچ گونه کندی در حرکت بین منوها دیده نمی‌شود. رابط کاربری آی‌اواس بسیار ساده در عین حال کارامد است اما رابط کاربری اندروید بیش از حد شلوغ بوده و گاهی اوقات نمی‌تواند از قدرت سخت افزاری خود به نحو احسن استفاده کند، به همین دلیل در بسیاری از دیوایس‌هایی که دارای قدرت سخت افزاری متوسط هستند با کندی همراه است و بیشتر مواقع با هنگ کردن‌های بی جا موجبات نارضایتی شما را از این سیستم عامل فراهم می‌آورد.

ضربه چهارم: بر خلاف عقیده همگان متن باز بودن اندروید یکی از نقاط ضعف این سیستم عامل به شمار می‌آید. بسیاری از دیوایس‌های اندرویدی با شکل و شمایل متفاوتی ارایه می‌شوند که تنها نام اندروید را یدک می‌کشند و آن قدر با نسخه خام اندروید تفاوت دارند که می‌توان آن‌ها را مجهز به سیستم عاملی مجزا دانست. از طرفی گوگل استاندارد خاصی را برای استفاده از اندروید در دیوایس‌ها در نظر نگرفته و این موضوع باعث شده که دستگاه‌های اندرویدی با پردازنده‌ها و گرافیک‌های متفاوت وارد بازار شوند که مهم‌ترین دلیل برای اجرا نشدن برخی نرم افزارها و بازی‌ها در برخی دیوایس‌های اندرویدی است زیرا بازی مورد نظرتان برای سخت افزار مورد استفاده در دیوایس بهینه نشده و همین امر موجب گشته که با توجه به تعداد زیاد اپلیکیشن‌های موجود برای اندروید، نتوانید حداکثر استفاده را برده و همه آن‌ها را بر روی دستگاه خود نصب کنید، اما آی‌اواس سیستم عاملی واحد است و هر برنامه و بازی که مد نظر شماست بدون هیچ مشکلی نصب خواهد شد و می‌توانید از فروشگاه آن نهایت استفاده را ببرید.
پس از به زانو در آمدن اندروید، آی‌اواس به سراغ ویندوزفون رفت و مشتی روانه شکم پنجره‌ای او کرد که باعث شد ویندوزفون از درد در گوشه رینگ جمع شود.

Apps
ضربه پنجم: تعداد برنامه‌ها و بازی‌های ویندوزفون بسیار محدود بوده و دست شما برای انتخاب برنامه مورد نظر بسته است، این در حالی‌ست که آی‌اواس از غنی‌ترین فروشگاه نرم افزاری بهره می‌برد و ممکن نیست که به دنبال برنامه‌ای باشید و نتوانید نسخه آی‌اواس آن را بیابید.
ویندوزفون محو قدرت نمایی آی‌اواس شده بود و به دنبال راهی برای نابودی او می‌گشت اما آی‌اواس با خیالی آسوده دوباره به سمت ویندوزفون هجوم آورد و با زدن 2 ضربه بر پهلوهایش او را که محکم و استوار ایستاده بود برای همیشه یه وری کرد!

ضربه ششم: ویندوزفون در حال حاضر در اول راه است و تعداد زیادی باگ نرم افزاری را داراست، البته بسیاری از آن‌ها قابل چشم پوشی است اما برخی نیز واقعا روی سلسله اعصاب شما اسکی می‌کند! مایکروسافت بعد از معرفی ویندوزفون 8 نشان داد که در حال کار بر روی سیستم عامل نوپای خود است و توانست بسیاری از نواقص نسخه هفتم را بهبود بخشد اما هنوز در جدیدترین نسخه سیستم عاملش نواقصی یافت می‌شود که قابل چشم پوشی نیست، این در حالیست که آی‌اواس اپل اکنون به سیستم عاملی کامل مبدل شده و توانسته روزهای سخت را با موفقیت پشت سر بگذارد و در حال حاضر حداقل تعداد باگ را داراست.

ضربه هفتم: تعداد انگشت شماری از دیواس‌ها از آی‌اواس بهره می‌برند اما این سیستم عامل توانسته با همین تعداد اندک، محبوبیت فراوانی را پیدا کند و در دل مردم جا خوش کند. همین امر سبب شده که توسعه دهندگان بیشتر از ویندوزفون به آی‌اواس روی بیاورند و اپلیکیشن‌ها و بازی‌های زیادی را مختص آی‌اواس تولید کنند. از طرفی لوازم جانبی فراوانی نیز برای آی‌فون‌ها و آی‌پدها تولید شده، به طوریکه خیالتان از این بابت راحت است و می‌توانید با خرید یکی از آن‌ها علاوه بر اینکه کارایی محصول اپلی خود را بالا می برید، دستی نیز به سر و روی آن بکشید اما ویندوزفون هنوز نتوانسته آن طور که باید و شاید محبوبیت کسب کند به همین دلیل توسعه دهندگان نیز به وی روی خوش نشان نمی‌دهند.
اندروید که شاهد کتک خوردن ویندوزفون بود، به قدرت بی چون و چرای آی‌اواس پی برد و نقشه‌ای را برای نابودی وی طراحی کرد. او به هوا پریده وقصد لگد زدن به صورت آی‌اواس را داشت که محصول اپلی متوجه شد و سریع مچ پای او را پیچاند که با این حرکت موجب شد پشت اندروید محکم به کف رینگ کوبیده شود.

ضربه هشتم: اکثر نرم افزارهای موجود برای آی‌اواس دارای نسخه اندرویدی نیز هستند اما باید به این نکته توجه کرد که اکثر نرم افزارها ابتدا برای آی‌اواس معرفی شده و پس از وقفه‌ای کوتاه مدت، نسخه اندرویدی آن روانه بازار می‌شود. این بدان معناست که کاربرهای آی‌اواس زودتر از اندروید اپلیکیشن و بازی جدید را تجربه می‌کنند و کاربران اندروید در حسرت اجرای بازی مورد علاقه‌شان می‌مانند تا نسخه اندرویدی آن معرفی شود.

ضربه نهم: آی‌اواس سیستم عاملی خاص و انحصاری است که باعث می‌شود یوزرهای آن هم خاص باشند. شما با استفاده از یک دیوایس آی‌اواسی بسیار خاص خواهید بود اما اندروید سیستم عاملی فراگیر است و بسیاری از شرکت‌های سازنده دیوایس‌ها برای یک بار هم که شده پا در باتلاق اندروید گذاشته‌اند و در آن فرو رفته‌اند، به گونه‌ای که در حال حاضر اندروید برای بسیاری از افراد تکراری شده و هرجا که پا می‌گذارند یک دیوایس اندرویدی موجود است و زیر لب می‌گویند : اه بازم که اندرویدیه! خسته شدم دیگه بس که اندروید دیدم یه چیز جدید می‌خوام!!
آی‌اواس که از مشاهده درد کشیدن اندروید لذت می‌برد، بالای سر او رفت و با تمام قدرتی که در خود سراغ داشت پایش را بر سینه وی کوبید و با این ضربه آدم آهنی کوچک را به آهن قراضه‌ای بی ارزش تبدیل نمود!

ضربه دهم: آی‌تونز برنامه ای است که همه اپل دوستان با آن آشنایی کامل دارند که علی‌رغم نکات منفی فراوانش، این برنامه نکات مثبتی نیز داراست. به عنوان مثال شما با آی‌تونز کنترل دیوایس خود را در دست گرفته و به تمام قسمت‌های آن دسترسی دارید، بنابراین می‌توانید سیستم خود را منظم نگاه دارید و آن را از آشفتگی و بی نظمی نجات دهید، از طرفی قادر هستید با تهیه نسخه پشتیبان از دیوایس خود، در صورت برخورد مشکل و یا از دست دادن اطلاعاتتان به راحتی دستگاه‌تان را به حالت اول بازگردانید. برای این منظور برنامه‌هایی نیز در اندروید موجود است، اما حقیقت این است که هیچکدام به خوبی آی‌تونز نیستند.
اندروید و ویندوزفون که حسابی کتک خورده بودند توسط شرکای خودشان به بیرون از سالن برگزاری مسابقات جهت مداوا برده شدند. داور دست آی‌اواس را به نشانه قهرمان این راند بالا برد و آی‌اواس به همراه تنها حامی خود یعنی اپل بعد از ادای احترام به تماشاگران سالن را ترک نمود.

n (1)
بسیاری از تماشاگران نسبت به اینکه قهرمان قهرمانان معرفی نشده بود معترض بودند. ما نیز به خواسته آن‌ها احترام گذاشته و نظرسنجی‌ای ترتیب دادیم تا خود تماشاگرانی که همیشه در محل برگزاری مسابقات حاضر بودند و از ساعت‌ها قبل بی صبرانه منتظر قدرت نمایی مبارز محبوبشان بودند، برنده واقعی را انتخاب کنند. اگر شما نیز از جمله تماشاگران این مسابقات بوده‌اید، در این نظر سنجی شرکت کرده و بگویید که به نظر شما جام قهرمانی این سری از مسابقات را به کدام یک از این مبارزین اهدا کنیم؟!

iaw

البته بهتر است قبل از دادن رای خود، حتما مقالات گذشته را مطالعه کرده باشید.

نبرد سیستم عامل‌ها (آشنایی با مبارزان)

ویندوزفون همه را به خاک و خون می‌کشد! (راند نخست از نبرد سیستم عامل‌ها)

اندروید وارد می‌شود! (راند دوم از نبرد سیستم عامل‌ها)

[polldaddy poll=7245000]

43 در مورد “آی‌اواس بر مسند قدرت (راند سوم از نبرد سیستم عامل‌ها)”

  1. سلام
    حاضریم بدافزار داشته باشیم ولی اطلاعات شخصیمون ، صحبت کردنامون ، و خیلی مسائل دیگه که باز نشه بهتره وارد سرور امریکا و اسراییل نشه
    البته اندروید هم این کارو انجام میده ولی ای او اس
    اوووووووووف

  2. سلام میخواستم ازتون بپرسم کدوم سیستم عامل رو بیشتر پیشنهاد میکنین iOS یا Android؟ در ضمن باید بگم که خیلی زیاد بازی میکنم و دوست دارم به موقع سیستم عامل گوشیم آپدیت بشه و همچنین از اون موقع که هنگ کردن S3 دوستمو دیدم نسبت به Android دلسرد شدم چون نمی خواهم گوشیم هنگ کنه حالا میخواهم نظر شما رو در مورد این دو سیستم عامل بدونم. خیلی ممنون از سایت خوبتون.

  3. تجربه ی کار با ios رو داشتم اما گوشی خودم اندرویدی بود و اوایل خیلی نسبت به خرید گوشی ویندوز فونی و اصلا سیستم عامل ویندوزفون تردید داشتم. دقیقا مثل ترس از تاریکی! اما وقتی htc 8x خریدم و با این سیستم عامل کار کردم عاشقش شدم. واقعا دوست داشتنی و کاراست. خیلی ها هستن که مثل اون موقع من, شک دارن و نامطمئن هستن. باید بگم نه تنها آینده در دستان ویندوز فونه بلکه حال هم هست. گول ظاهر اندروید رو نخورید که اصلا همراه همیشگی نیست. اینم بگم که دارم پس انداز میکنم برای خرید یه گوشی شاخ از نوکیا (با اینکه واقعا با htc حال کردم ).و ایشالا بعدا هم تبلت ویندوزی. پاینده مایکروسافت.نوکیا.ویندوز و ویندوز فون.

  4. اولا که ممنون که بعد از این همه وقت راند سوم رو گذاشتین!
    دوما که تا اونجایی که من دیدم، تنها ایراداتی که به ویندوز فون 8 گرفته شده،بازی ها و برنامه های کمشه! خب مگه بازی و برنامه های آی او اس و اندروید هم کم نبود؟! ویندوز فون از سال 2010 شروع به کار کرده!
    اینکه چرا نمی تونیم برنامه ها رو مثل اندروید از هر جایی نصب کنیم هم به نفع شماست هم حقوق اون برنامه نویس یا بازیساز بدبختی که زحمت کشیده و میخاد پول در بیاره رعایت میشه، الان 95 درصد بدافزار ها مخصوص اندرویدن؛ همین چند وقت پیش ویروسو رنگ کرده بودن جای انگری بیردز میدادن به ملت، ولی برنامه ها و بازی هایی که توی استور وین فونه قبل از ثبت روی چهار پنج تا گوشی نصب و تست میشه! من خودم تا حالا چند تا بازی و برنامه ساختم و خاستم بفرستم روی استور ولی چون باگ داشته نذاشتن…
    اینکه هر شرکتی نمی تونه یه رابط کاربری واسه ویندوز فون بزنه خیلی هم خوبه! چون الان توی اندروید هر شرکتی اومده یه گندی زده الان گوشی 8 هسته ایه (همون آقای عمو! آقا پولداره! :دی) نمی تونه یه بازیو خوب اجرا کنه ولی لومیا 520 که پایین ترین گوشی وین فونیه میتونه!
    بعدشم اینهمه تا حالا گلکسی اس سه و چهار ترکیده همین چند روز پیش هم یه آیفون موقع شارژ باعث برق گرفتگی و مرگ یه نفر شده! ولی تا به حال خبری در مورد ویندوز فون شنیدین؟!

    در آخر میگم که اگه واقع بین نیستید و هنوزم طرفدار اون اندرویدین چه بهتر! تا زمانی که یه عده بی سواد و متعصب گیر انردویدن ما راحتیم! چون الان ویندوز فون کاربراش خیلی تخصصی ترن و کاربر عادی کمه بینشون…
    پس بهتره که شما به تعصبتون ادامه بدین….

  5. والا ما که نفهمیدیم کاربرای itresan طرفدار چی هستند.قبلنا سونی بیشتر تو اینجا،طرفدار داشت چون خاص بود و از دو هسته استفاده میکرد.الانم همه ویندوزی شدن. راستی اوناییکه ویندوز فون دارن گوشیشون کرش میکنه.فکر میکنم براشون عادی باشه.در ضمن شما به این موضوع تو مقاله تون گیر دادید که دیوایس های گوناگون اندرویدی برنامه نویس ها رو عصبانی کرده.اخه چرا اینقدر ابتدایی صحبت میکنید؟یه ذره فکر کنید.برید وبسایت های مختلفی که برنامه ی اندروید دارن.میبینید که بازی های دیتا دار برای تمام گوشی های اندرویدی با چیپ های مختلف وجود داره.از مالی گرفته تا power vr و ادرنو و تگرا.خوب نمیدونم شاید تبلت شما اینول هست (که خانوم صریحی به این تبلت علاقه داره)که یه چیپ چرند داره یا شایدم گوشیتون glx هست که برنامه هاش رو نمیتونید پیدا کنید والا ما که برای سامسونگ،سونی،هووایی،اچ تی سی، و…. راحت تونستیم برنامه پیدا کنیم.درضمن شما دوست دارید هر روز یه رابط کاربری داشته باشید یا یه دونه؟من که ترجیح میدم یه روز گوشیم رابط زیبای HTC sense رو داشته باشه یه روز هم رابط کاربری ساده ی خوده گوشیم.منفی بارونم بکنید.آقای مسکینی من همون روز اول به شما گفتم طرفدار ویندوز بودنتون تو این مقاله ها اثر نذاره.ببخشید نوشته ام تلخ و طولانی بود.

    1. مجتبی مسکینی

      اولا اصلا طرفدار برند یا سیستم عامل خاصی نیستم !
      دوما شما فکر کنید ! من با بقیه سایت ها کاری ندارم ! خب این یه واقعیته الان گوشی های ویندوزی با سخت افزار های مشخصی ارایه میشن یعنی برنامه نویس خیلی راحت میدونه که باید برنامه شو واسه چه سخت افزاری بهینه کنه خب این مسئله هم کار برنامه نویس رو راحت کرده هم اینکه اکثر گوشی ها میتونن برنامه های موجود رو بدون هیچ مشکلی استفاده کنن. من کجای این مقالات گفتم طرفدار ویندوزفونم ؟ کجا گفتم که اندروید بده ؟ شما خودتون بخواین برنامه بنویسید دوست داری یه شاسی واست مشخص باشه که طبق اون برنامه تو بنویسی یا اینکه هیچی معلوم نباشه و مجبور باشی واسه انواع مختلف سخت افزار ها برنامه تو بهینه کنی ؟ خب معلومه که اولی رو انتخاب میکنی دیگه !من کجای مقالات گفتم که مثلا اچ تی سی نمیتونه یه برنامه رو اجرا کنه ؟میشه لینک بدی؟؟؟ گفتم اگه یه برنامه یا بازی رو گوشی اندرویدیت با مشخصات بالا و سخت افزار قوی ریختی بعد دیدی که نمیتونه به خوبی اجراش کنه مشکل از گوشی شما نیست مشکل از اندروید و اون برنامه نویسیه که اون برنامه رو نوشته چون گوگل مشخص نکرده که رو چه سخت افزاری اندروید پیاده بشه برنامه نویس هم که نمیتونه واسه همه ی سخت افزارها بهینه کنه ! نتیجه اش این میشه تو اجرا لگ میزنه یا گوشیتون هنگ میکنه! یه خورده رو این مسئله فکر کنید!
      من کجا گفتم که رابط کاربری اندروید بده ؟؟؟؟ اولا یه چیز کاملا شخصیه خیلیا رابط اندروید رو دوست دارن خیلیا برا ویندوزفون خیلیای دیگه ای او اس رو دوست دارن !دوما من حتی اینی که میگید رابط کاربری اندروید رو اگه ازش خسته شدی میتونی تغییرش بدی ولی ویندوزفونو نمیشه دقیقا همین نکته جز نقاط قوت اندروید گفتم میتونید تو مقاله سوم جایی که اندروید برنده است ( اندروید وارد میشود(راند دوم از نبرد سیستم عامل ها)) بری بخونی که دقیقا ضربه ی اول همینیه که شما گفتی !
      شما 3 تا مقاله رو بخون من اصلا نگفتم طرفدار کدوم هستم اصلا نگفتم کدوم بهتره اصلا نگفتم کدو برنده اس سعی کردم همه چیو رعایت کنم که این مشکلات پیش نیاد شما اومدی میگی من طرفدار ویندوزفونم میتونی ثابت کنی ؟ اومدی میگی دوست داری رابط کاربری رو عوض کنی خب منم که تو ضربه ی اول مقاله سوم دقیقا همینو گفتم !!!!
      اینکه گوشی جی ال ایکس یا تبلت اینول نمیتونه یه بازی یا برنامه رو اجرا کنه دلیلش اینه که اندروید هیچی رو مشخص نکرده یعنی گوشی 4 هسته ای با سخت افزار قوی نمیتونه یه برنامه رو اجرا کنه که این مشکل اندرویده منم بهش اشاره کردم ولی ویندوزفون چه نوکیا باشه چه هواوی میتونن برنامه ها رو راحت اجرا کنن. الان چون من اینو گفتم شدم طرفدار ویندوزفون ؟ خب میگی چیکار کنم بگم نه اندروید این مشکل رو نداره ؟ یا بگم ویندوزفون این مشکل رو داره ؟

      1. آقای مسکینی.چندین بار خبر اومده که بازی های جدید برای سری لومیا میان.من اینجا میخوام بگم خاک بر سر ویندوز که الان کاربرای HTC هیچ پشتیبانی ای نمیشه.حالا نگاه کنید.این همه گوشی اندرویدی هست که بازی ها برای هشتاد درصدش بهینه هست اما سه تا شرکت وینفونی هستند.که یه بازی برای هرسه شون نمیشه بیاد.

        1. داداش گلم چرت و پرت نگو!
          اون فقط برنامه های مخصوص نوکیاس که فقط برای خودشون میاد؛ بازی های معمولی که برای همه شون میان… وقتی گوشی وین فون 8 یی نداری حرف نزن!

        2. داداش گلم!تو مقاله ی واهی این آقا گفته شده یه برنامه نویس باید بازی ها رو برای تمام گوشی های اندرویدی با زحمت فراوان(!) سازگار کنه.اما شما نگاه کنید،حتی یه بازی اسفالت نمیشه روی هم گوشی وینفون اچ تی سی کارکنه هم ماله نوکیا.در حالی که هردوشون ادرنو هستند.یعنی الان خاک بر سر بالمر!

        3. اینا برن ابهویج بستنی اندرویدیشون بخورن.
          من وشما هم با وینفونمون حال میکنیم.
          زنده باد وینفون نوکیا.
          چشم حسودای اندرویدی کور
          محض خنده.

        4. مجتبی مسکینی

          عزیز من این بازی هایی که میگی مخصوص نوکیاست ربطی به ویندوزفون بودنش نداره که !برنامه ها و بازی ها اختصاصین یعنی نوکیا واسه خودش داره برنامه ها و بازی های وینفونی رو گسترش میده چیکار به اچ تی سی داره آخه ؟! شبیه اینه که شما بیای بگی خاک تو سر اندروید که رو گوشی های اچ تی سی و سونی تاچ ویز نداره ! خب اینا ربطی به همدیگه ندارن ! یعنی سامسونگ تاچ ویز رو واسه خودش زده دلیلی نداره که اچ تی سی هم اونو داشته باشه آخه ! نوکیام این بازی ها رو مخصوص سری لومیا زده یعنی شما بگو تمام سخت افزار دو تا گوشی شبیه هم باشن ولی اون بالا اسم نوکیا نباشه بازی اجرا نمیشه دلیلی نداره که کلی خرج کنه بخواد وینفون رو گسترش بده بعد اچ تی سی هم بخواد مفتی سودشو ببره. نوکیا میاد بازی ها و برنامه ها رو خودش گسترش میده یعنی اختصاصی واسه سری لومیا این قضیه هیچ ربطی به بالمر نداره که؟! مایکروسافت کار خودشو میکنه یعنی آپ ها و… رو در اختیار همه ی ویندوزفونی ها میزاره از طرف دیگه ام تو آپدیت ها هم تعادل رو برقرار میکنه . این بازی هایی که میگی اختصاصی نوکیاست شبیه نقشه های نوکیا

        5. عزیز.خوب هر برنامه ای بر بستر یه سیستم عامل هست.بازی اسفالت رو هوا که اجرا نمیشه.بر پایه ی وینفون هست.شما یه برنامه بگو که روی یه اندروید نصب نشه ولی تو اندروید دیگه اجرا بشه

        6. مجتبی مسکینی

          برادر من درسته بر پایه سیستم عامل هست ولی آخه چه ربطی به ماجرا داره ؟! الان تاچ ویز سامسونگ یا سنس اچ تی سی مگه رو اندروید نیست ؟! پس چرا واسه سونی سنس یا تا چویز نداریم ؟!جوابش اینه که چون سامسونگ تاچ ویز رو واسه خودش زده اچ تیسی هم سنس رو واسه خودش راه انداخته یعنی اینا اختصاصین درسته که رو اندروید داره اجرا میشه ولی واسه سامسونگ و اچ تی سی هستش و رو سونی نیست ! قضیه اون برنامه ها و بازی هام اینطوریه یعنی درسته که رو ویندوزفون اجرا میشه ولی نوکیا اونو اختصاصی واسه خودش زده یعنی این بازی ها مال نوکیان درسته که رو وینفون اجرا میشه ولی اختصاصیه پس اچ تی سی و هواوی و… حق استفاده از این بازی ها رو ندارن چون نوکیا بیکار که نیست کلی هزینه کرده که برنامه ها و بازی های وینفون رو گسترش بده بعد بزاره خیلی راحت بقیه شرکت هام ازش استفاده کنن ؟؟منم نگفتم بازی آسفالت رو هوا اجرا میشه درسته که بر پایه ی وینفون هست ولی اختصاصی واسه نوکیاست و ربطی به مایکروسافت نداره چون نوکیا واسه خودش زده. حالا چون اندروید تعداد برنامه ها وبازی هاش بیشتره و توسعه دهندگان بیشتر روش مانور میدن دیگه سامسونگ یا اچ تی سی یاهر کمپانی دیگه ای واسه خودش بازی اختصاصی نمیزنه میاد رابط کاربری رو اختصاصی میکنه ولی توسعه دهنده ها کمتر میان طرف وینفون پس نوکیا مجبوره واسه خودش یه سری برنامه و بازی اختصاصی بزنه الان متوجه شدی ؟

  6. ببخشید دقیقا منظورتون از باگ چیه؟!
    “باگ اشکال در برنامه نویسی هست نه کمبود امکاناتی مثل فایل منیجر!”
    حالا اندروید پر از باگ های گوناگون هست، اونم بخاطر ریختم همه امکانات بدون نظارت و…
    اما ویندوزفون یک سیستم عامل پایدار هست! امکاناتش کم هست اما هر چی داره درست کار می کنه!
    فورس کلوز :دی

    1. مجتبی مسکینی

      هیچی دیگه ولی من منظورم نبودن فایل منیجر نیود !!! واقعا هم فایل منیجر بودن یا نبودنش تو وینفون تفاوتی نداره

  7. آره بابا ویندوز اول شد.پس چی فکر کردید.ویندوز اینهمه فروش تو ایران داره.فقط ایرانی ها اند که قدر ویندوز رو میدونن. (بیاید به خارجی ها نگیم که ویندوز از همه بهتره اونا هم از همون اندروید و ای ا اس استفاده کنن کلا ما خیلی با هوشیم هورا!)

  8. زنده باد وینفون !
    JUST ::::::::::::::::: LUMIA

    سال دیگه همه این سیب گازخورده ها و اندرویدی ها میان یه لومیا میخرن !

    زنده باد ویندوزفون!

  9. دقت کردین در مقایسه ios و winphone
    اولا از باگ ها نام نبرد دوما وینفون 8 مگه 1 سال بیشتره که معرفی شده ولی ios نزدیگ 7ساله که معرفی شده و الان به این تعداد app رسیده
    خیلی مسخره بود

    1. مجتبی مسکینی

      اولا از باگ ها چیزی نگفتم چون نمیشه ! یعنی کسی که با وینفون کار کرده باشه میدونه منظورم چی بوده !حالا شرمنده اگه نگفتم ولی نه میتونستم اسمی ازش ببرم نه میتونستم هیچ اشاره ای بهش نکنم !!!
      در مورد برنامه ها منم نگفتم که وینفون 10 ساله معرفی شده ولی خب تعداد برنامه هاش واقعا کمتر از بقیه اس هرچند که داره پیشرفت میکنه.من این مقاله ها رو نوشتم فقط واسه اینکه همه با معایب و مزایای سیستم عامل ها آشنا بشن همین ! حتی آخرش هم نگفتم که کدوم بهترینه و انتخابش رو گذاشتم به عهده ی خود شما

      1. خوب این مقاله کاملا یکطرفس.مثلا این انحصاری بودن ios من دوسدارم صفحه گوشیم 4.7 باشه ولی همچین چیزی موجود نیست در وینفون هم نیست ولی قراره نوکیا مدل های جدید با صفحه های بزرگتر بده بیرون.همینطور در قسمت امنیتی یادمون نرفته سال گذشته چه سرو صدایی شد در مورد مشکل امنیتی در پیام های ios.یا قیمت بالای دیوایس های ios که خیلی بالاست یا در قسمت اندروید لانچر ها تنوع زیادی رو به home screen داده.روونی winphone با کمترین سخت افزار
        در قسمت استور وینفون هم من تمام خواستهام رو برطرف میکنه.باید اینو همدرنظر بگیری که بیشترین سرعت رشد رو وینفون داره چه در فروش و چه در استورش
        .

        1. مجتبی مسکینی

          ببخشید متوجه منظورتون نشدم ؟! خب اینا چه ربطی به مقاله داره ؟واسه چی یک طرفه اس ؟ تو مقاله اول هر 3 تا بودن تو مقالات بعدی فقط یکی برنده بود!!!!
          من تقریبا به این چیزایی که گفتین تو مجموع 4 تامقاله اشاره کردم !!!

        2. مجتبی مسکینی

          من ؟
          نه به خدا اصلا از جایی کپی نکردم !!! حالا شاید بعضی جاهاش شبیه یه مقاله دیگه باشه که طبیعیه!من که نمیتونم یه عیب رو اندروید بزارم و بگم بله اندروید این مشکل رو داره ولی ای او اس نداره !خب تقریبا مشکلاتشون مشخصه من فقط تو این مقاله کنار هم گذاشتمشون مثلا الان همه میدونن وینفون برنامه هاش کمتر از ای او اس هست و ممکنه تو 100 مقاله دیگه بهش اشاره شده باشه این دلیل کپی نیست !

  10. پوریا 6 -9 - 2- 0- 0 -1

    بدون هیچ بی احترامی به باقی طرفداران سیستم عامل ها

    فقط میگم ویندوزفون
    Nokia Lumia 1020

  11. ایمان عزیزی

    به نظرم این سه تا باه جمع بشن یک سیستم عامل کامل بدن به مردم انقدر سرگیجه درست نکنن.

    1. اتفاقا همین رقابت باعث پیشرفتشون میشه. نگاه نکن اینجا همه صنایع وحدت و همدلی دارن! که البته باعث پیشرفت قیمت و بی کیفیتی میشه ها!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH