کدامیک انتخاب شماست؟ لومیا 1020 یا گلکسی اس 4 زوم؟

srgerg

همانطور که می‌دانید امروز پرچمدار نوکیا بانام لومیا 1020 به دنیا معرفی شد. ویژگی خاصی که این چند وقته از آن زیاد میشنیدیم دوربین 41 مگاپیکسلی تعبیه شده در این محصول جدید نوکیا است، اما پیش از این حرف و حدیث‌هایی از گلکسی اس 4 زوم، دوربین فون سامسونگ هم در بازار شنیده می‌شد که از نظر دوربینی در صدر قرار می‌گرفت.
مشخص نیست که با آمدن نوکیا لومیا 1020، گلکسی اس 4 زوم چقدر دیگر می‌تواند جایگاهش را حفظ کند. برای اینکه متوجه شویم تصمیم گرفتیم مقایسه‌ای مختصر بین این دو اسمارت فون متمرکز بر دوربین بازار انجام دهیم. تصمیم آخر را هم بر عهده شما می‌گذاریم.
ظاهر
گلکسی اس 4 زوم: 125.5 x 63.5×15.4mm، 208 گرم

galaxy-s4-zoom-8
لومیا 1020: 130.4 x 71.4 x 10.4 mm، 158 گرم

tyhbynj
از آنجایی که هر دو نماینده مجهز به دوربین‌های پیشرفته هستند، به طور قطع بزرگترو سنگینتر از دیگر اسمارت‌فون‌های بازار خواهند بود. البته نوکیا با ارایه لومیا 1020 در رنگ زرد از فرم استاندارد استفاده شده در گلکسی اس 4 جلوتر قرار می‌گیرد. با اینکه مسایل مربوط به ظاهر تحت تاثیر سلیقه افراد قرار می‌گیرد و معیار ثابتی برای آن وجود ندارد.
نتیجه: برد لومیا

صفحه نمایش

گلکسی اس 4 زوم مجهز به یک صفحه نمایش 4.3 اینچی سوپرآمولد با رزولوشن 960×540 پیکسل و چگالی پیکسلی 256ppi است. درست است که صفحه نمایش تعبیه شده در این مدل به گرد پای دیگر محصولات بازار هم نمی‌رسد، اما خب برای افرادی که می‌خواهند تلفن هوشمند ایشان کوچک باشد و تصاویر روشن، دقیق و واضحی به آنها ارایه دهد کافی است.
لومیا 1020 مجهز به یک صفحه نمایش 4.5 اینچی آمولد با رزولوشن 768×1280 پیکسل خواهد بود که از فن آوری‌ها گوریلا گلس و ClearBlack، PureMotion HD نیز استفاده خواهد کرد.
نتیجه: برد لومیا با اختلاف کم

پردازشگر

در قلب دوربین فون سامسونگ یک پردازشگر دو هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتزبرای هر هسته از جنس کورتکس A9 می‌تپد. پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده برای این مدل مالی 400 و رم آن 1.5گیگابایت است.
طبق آخرین اخبار نوکیا لومیا 1020 مجهز به پردازنده دو هسته‌ای اسنپدراگون با فرکانس 1.5 گیگاهرتزی، رم 2 گیگابایتی خواهد بود.
نتیجه: برد لومیا با اختلاف کم

حافظه

نماینده سامسونگ در این رقابت دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت است.
نماینده نوکیا دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است و متاسفانه قابلیت ارتقا ندارد. البته برای نوکیا لومیا1020 امکان استفاده از 7 گیگابایت فضای Skydrive نیز در نظر گرفته شده است.
نتیجه: برد گلکسی اس 4 زوم

دوربین

گلکسی اس 4 زوم مجهز به یک دوربین 16مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، زوم اپتیکال 10x، تثبیت نوری عکس (OIS)، فلش زنون و ال ای دی، حلقه کنترل لنز، شاتر مکانیکی، فیلمبرداری فول اچ دی 30 فریم بر ثانیه و اچ دی 60 فریم بر ثانیه است.
لومیا 1020 مجهز به یک دوربین 41 مگاپیکسلی با ویژگی‌‌هایی چون OIS، سنسور تصویری Backside-illuminated، لنز 6 لایه اپتیکال، زوم3x با رزولوشن بالا، فوکوس اتوماتیک، فلش زنون و ال ای دی و فیلمبرداری فول اچ دی 30 فریم بر ثانیه است.
نتیجه: برنده رو خودتون انتخاب کنید

اتصالات و باتری

دوربین فون سامسونگ دارای وای فای، NFC، بلوتوث 4 با A2DP، مادون قرمز، میکرو USB 2.0 و USB ON-the-go بوده و باتری تعبیه شده در این مدل 2330 میلی آمپر است.
اتصالات لومیا 1020 شامل بلوتوث 3، USB 3.0، وای فای و A-GPS بوده و باتری در نظر گرفته شده 2000 میلی آمپر است.
نتیجه: برد گلکسی اس 4 زوم
خب در پایان با بررسی کلی نتایج، این شمایید که باید تصمیم بگیرید کدامیک از این دو گجت می‌تواند برتری صد در صد خود را اعلام کند.

33 در مورد “کدامیک انتخاب شماست؟ لومیا 1020 یا گلکسی اس 4 زوم؟”

  1. salam be dostan .vase onayi ke asheghe fanavari hastan lumia1020 kheyli tope vali ye soali az shoma dostan daram aya narm afzare lumia 1020 ham mesle android be asoni peyda mishe ya na

  2. age mobile baz bashi az ghadimiaye mobile baz bashi mobile begiri dast mifahmi ke ios va android ye asbabazi hastan . in lumia ba adam harf mizane tarahi badane polikarbonat ye tike dorbin seda conterast nure safhe tuch ba dastesh zede zarb budan va battery ke hameye mobila edea mikonan balataresho mizaran ro mobilashun ama zudtar az nokia khali mikone eybaba hala berid pol bedid berandaye dg bekharid midunid chera ? chon nemiduni kalame akhar

  3. همیشه گزینه سومی هست!!!!!!!!!
    مطمئنا شرکت نوکیا آینده ی خوبی داره اما باید صبر کرد!!!!!!!!خدا میدونه تا کی!!!!
    همه میدونن ویندوزفون از اندروید عقب تره اما فعلا!!
    شکی نیست که دوربین لومیا بهتره ولی همه چیز که دوربین نیست
    گذشته از اینا قیمت و صفحه نمایش سوپر آمولد گلکسی بهتره
    میشه گفت لومیا قدرت بیشتری داره اما رابط کاربری همه پسند و صفحه نمایش گلکسی رو نمیشه نادیده گرفت
    پس بدنبال گوشی ای بگردید که همه مزایای خوب این 2 اسمارت فون رو داشته باشه.
    گر صبر کنی ز قوره حلوا سازی
    ممنون که خوندید

  4. سلام خانم صریحی خبری از لومیا 925 دارین ؟ درسته که فقط برای بازار اروپاست و اصلا قرار نیست به ایران بیاد ؟

  5. نه خداییش من یه دوربین عکاسی گنده قطور 16 مگاپیکسلی رو بزارم تو جیبم یا یه گوشی نازک باحال که 41 مگاپیکسله؟!
    تازه لومیا1020 یه قاب داره که روش بزارن هم شبیه دوربین عکاسی میشه هم باتریش بیشتر میشه! (یکی بیاد واسم بخره! :دی)

  6. میخواستم اگه میشه قیمت گوشی nokia lumia 925 بدونم اگه میدونید.اصلا اومده به بازار ایران واین که اگه بیاد قیمت تقریبیش چقدر میشه.ممنون

  7. با سلام
    یه سوال داشتم
    من کار با متن مثل وب گردی – یادداشت برداری و … برام مهمه می خوام چشمم زیادخسته نشه
    چه صفحه نمایشی برای من مناسبه:
    AMOLED- SLCD-IPS LCD -…

  8. خب معرضه که s4 سرتره..
    چون نوکیا پول اسمشم میخوره..
    مطمئنن قیمت 1020 2 برابره s4 هست
    حالا میگید نه منتظر قیمتش هم باشید…

  9. به هرحال این دو قراره پیش از هرچیز یه تلفن همراه باشن.از نظر بنده سیستم عامل ویندوزفون بسیار پیشرفته تر از اندرویده. و دیگه اینکه برای کاربران ایرانی یازار برنامه ها و بازیهای خوبش بازه ولی هم سامسونگ ایرانیها رو تحریم کرده و هم گوگل گوگل پلی رو بر ما بسته با وجود لغو تحریمهای امریکا. غیرت ملی ایجاب میکنه سامسونگ رو انتخاب نکنم. حالا ایرانی هم که نباشم به نظر من دوربین لومیا بهتر هست و شکل ظاهری و سیستم جذابتری داره

  10. قطعا لومیا 1020. اصلا قابل مقایسه نیستند. گرچه من برای تکمیل شدن این مثلث یعنی xperia honami صبر خواهم کرد.

  11. مجتبی مسکینی

    مرسی سارا خانوم اولا بین این 2 تا که صددرصد لومیا 1020 برندس دوما 1020 که هنوز معرفی نشده !!! یعنی تازه 7:30 امروز قراره معرفی شه

    1. سارا صریحی

      خب یه بار خواستیم جلونتر از دنیا حرکت کنیم بده؟ شوخی کردم. اشتباه تایپی و لپی بوده. اینقدر تو جوش بودم اینجوری شد، البته از نظر من لومیا ۱۰۰ درصد برنده نیست واقعا.

      1. مجتبی مسکینی

        شما اینم در نظر بگیر که لومیا یه گوشیه کامله همه چیزش عالیه فقط دوربینش نیست ! هیچ کم و کسری نداره شاید خیلیا بگن که صفحه نمایشش فول اچ دی نیست و 4 هسته ای نیست و… ولی آخه اونقدری فناوری تو صفحه نمایشش هست که به راحتی با فول اچ دی ها رقابت میکنه از طرفی با همین 2 هسته کاملا جوابگوی وینفون هست و هیچ جا کم نیاورده .بگذریم ولی اینو در نظر بگیرین که گلکسی زوم یه دوربینه بیشتر تا اینکه گوشی باشه

  12. نوکیا تو دوربین که حرف نداره (حتی گاهی وختا قادره با DSLRها هم رقابت کنه)
    پس اگه این گوشی رو + کیفیت + وینفون کنی مطمئناً نوکیا انتخاب برتری خواهد بود
    شک نکنید 😉

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH