چقدر متفاوت خواهند بود؟مقایسه آیفون 5 و آیفون 5S

oiopj

با اینکه هنوز به طور رسمی تایید نشده است، اپل قصد دارد آیفون 5 خود را با پرچمدار جدیدی به نام آیفون 5S جایگزین کند، اما این جایگزینی از نوع متفاوتی خواهد بود. به هر حال زمانی که این مدل جدید به بازار بیاید مسلما رقیب سرسختی برای مدل پیشین خود خواهد بود. آیفون 5 که سال پیش پاییز پس از کلی حدسیات مختلف به بازار آمد، بدنه‌ای از جنس آلومنیوم و شیشه داشت و از نظر جنس بدنه انقلاب بزرگی کرده بود. از نظر صفحه نمایش هم بزرگتر از تمام آیفون‌های قبلی خود بود.

سیاست اپل همیشه بدین گونه بوده است که هر سال فقط یک آیفون روانه بازار می‌کند و در پی همین سیاست می‌توان به طور قطع گفت که آیفون 5S مدل جدیدی نیست و تنها آپدیتی از آیفون 5 خواهد بود. پس واضح است که جایگزینی کاملی صورت نخواهد گرفت  این مدل تنها به شکل یک همراه وارد بازار خواهد شد. زمانی که شکل بیرون آمدن یک اسمارت فون به این صورت است قطعا باعث سر در گمی خریداران می‌شود. در مقاله زیر 5 نکته مهمی را که هنگام انتخاب یکی از این دو محصول باید به خاطر داشته باشید آورده‌ایم.

سرعت

به طور حتم آیفون 5S از آیفون 5 سریعتر خواهد بود.

الگویی که کمپانی اپل در ساخت محصولات خود از آن پیروی می‌کند همیشه به این شکل بوده است: حفظ طراحی، آپگرید دوربین و نصب پردازشگری سریعتر درآیفون جدید. طبق شایعات قرار است پردازشگر آیفون جدیداز جنس A6X(مثل پردازنده آیپد 4) یا A7 باشد. فرقی ندارد که کدام پردازشگر باشد، با انتخاب هر یک از آنها آیفون جدید از قبلی سریعتر است و در انجام مالتی تسکینگ و از نظر نرم افزارهای موجود، سریعتر عمل خواهد کرد.

بعلاوه، شایعه شده است که اپل از Advanced-LTE در این مدل جدید خود پشتیبانی خواهد کرد. Advanced-LTE سرعت دانلودی برابر با 150 Mbps ارایه می‌دهد در صورتی که LTE حال حاضر تنها تا 10Mbps سرعت دارد.

احتمال اینکه بر روی آیفون 5S، وای فای 802.11ac نیز نصب شود زیاد است و این بدین معناست که سرعت دسترسی به اینترنت از طریق وای فای 3 برابر از سرعت آیفون 5 خواهد شد.

طراحی

با اینکه طراحی‌های بیرون درز کرده از آیفون‌های 5S و 6، زیبا به نظر می‌آیند، اما دلمان می‌گوید این طراحی‌ها پیاده نخواهند شد. چرا؟ چون تاریخ چنین می‌گوید.

اینکه به طور قطع بگوییم آیفون بعدی چه شکلی خواهد بود کار دشواریست، اما با توجه به اینکه اپل در طی تقریبا دو سال طراحی آیفون را حفظ کرده و آیفون بعدی هم که قرار است تنها آپگریدی از آیفون فعلی باشد، تقریبا می‌توان حدس زد که آیفون 5S چه شکلی خواهد بود.

آیفون 5 از نظر طراحی صنعتی در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرد. سبکترین(112 گرم) و و باریکترین(7.1 میلی متر)قاب از آن این تلفن هوشمند است، پس اپل باید برای مدل جدید خود بهتر از گذشته عمل کند و چیزی بادوام‌تر مخصوصا در رابطه با آن نوار آلومینیومی اطراف که زیاد هم مقاوم به نظر نمی‌آید بسازد.

شایعات نشان می‌دهد که اپل از همان طراحی قبلی استفاده خواهد کرد. پس کسانی که از طراحی فعلی آیفون 5 متنفرند چیز متفاوتی درنسخه بعدی نیز نخواهند دید.

 دوربین

فقط همین قدر بگویم که قرار است دوربین آیفون5S، دوربین آیفون 5 را شرمنده کند. شایعات زیادی در اینباره شنیده می‌شود، اما ظاهرا قرار است بزرگترین آپگرید ممکن روی همین قسمت انجام شود. دوربین در نظر گرفته شده برای آیفون 5S احتمالا 13 مگاپیکسلی و محصول سونی خواهد بود. البته همه چیز به همینجا ختم نخواهد شد. قرار است که آیفون 5S با نرم افزار جدید و ویژه ای برای دوربین همراه باشد. گفته می‌شود که قرار است این دوربین با slo-mo همراه باشد و قدرت فیلمبرداری 120 فریم بر ثانیه را داشته باشد. با اینکه چیز زیادی مشخص نیست اما اپل رسم دارد که دوربین آیفون خود را سال به سال ارتقا بخشد، پس احتمال اینکه دوربین آیفون 5S از آیفون 5 بهتر باشد زیاد است.

قیمت

ای کسانی که نمی‌خواهید پول زیادی بابت اسمارت فون خود خرج کنید، آیفون 5 گزینه بهتری برای خرید خواهد بود!

آیفون 5 برای چند سال آینده مناسب خواهد بود و این را مدیون و انتخاب سخت افزاری مناسب و قدرتمندش است.

اما رسم هم همیشه بر آن بوده که محصول جدیدتر گرانتر از قبلی خود باشد. پس قطعا آیفون 5S خیلی گرانتر از آیفون 5 خواهد بود.(حالا تصور کنید در کشوری مثل ایران این خیلی گرانتر چه معنایی خواهد داشت )

اپراتورها

ٱیفون 5S تمام اپراتورهای آیفون 5 را خواهد داشت.

انتظار می‌رود AT &T،Sprint، T-Mobile و Verizon آیفون 5S را در آغاز کار داشته باشند. چراکه در حال حاضر آیفون 5 و نسخه‌های قبلی را نیز می‌فروشند. اگرچه انتظار می‌رود اپراتور بزرگ دیگری هم در آغاز کار وارد عمل شود.

U.S Cellular در اوایل سال اعلام کرد که علاقه دارد آیفون را در اختیار داشته باشد، اما اشاره‌ای به نوع آیفون مد نظر نداشته است. ولی خب با توجه به اینکه نزدیک زمان به بازار آمدن آیفون 5S  هستیم، احتمالا منظور این اپراتور همین مدل آیفون بوده است.

خب با در نظر گرفتن این اطلاعات تنها کاری که می‌توان انجام داد انتظار برای بیرون آمدن این نسخه جدید از آیفون 5 است. آیا بالاخره اپل طلسم طراحی‌های کلیشه‌ای خود را خواهد شکست؟ باید نشست و منتظر بود.

24 در مورد “چقدر متفاوت خواهند بود؟مقایسه آیفون 5 و آیفون 5S”

  1. با سلام
    یک سوال داشتم
    آیا مشکل شتاب سنج و قطب نما یا همون حسگرهای حرکتی که در آیفون 5 اس هست واقعیت داره؟؟؟
    در سری های بعدی اپل برطرف خواهد شد ؟؟؟
    اپل با آپدیتی که داده درستش کرده آیا این کار که سخت افزاری هستش و اپل با نرم افزار درستش کرده از دقیق بودنش چیزی کم نمیکنه ؟؟؟

    جوابشو برام ایمیل کنید به : aranak_m71@yahoo.com

  2. در مورد قیمت با توجه مطالبی که خوندم آیفون 5s ارزانتر از آیفونهای دیگر خواهد بود، تا جایی که این آیفون را با نام آیفون ارزان قیمت معرفی می کنند. به خاطر جنس بدنه اش که پلاستیکه

  3. “اما رسم هم همیشه بر آن بوده که محصول جدیدتر گرانتر از قبلی خود باشد. پس قطعا آیفون 5S خیلی گرانتر از آیفون 5 خواهد بود”

    خانم صریحی هرگز چنین چیزی نیستش.اگه شما به تمام کنفرانس های قبلی اپل نگاه کنید میبینید که آیفون جدید که میاد قیمتش دقیقا برابر آیفون قبلیست و آیفون قبلی 100 دلار قیمتش ارزان تر میشه.تنها در ایران هست که متاسفانه چون اسمش محصول جدید میشه قیمتش فضایی میشه!

  4. ببخشید، به پست شما مربوط نیست، ولی کلا به آی تی رسان مرتبطه.
    هروقت وارد سایتتون میشم، NOD32 همینطور لینک و آدرسه که از سایتتون بلاک میکنه…

    اگه ممکنه نصبش کنین، ببینید چی میگه!

    1. پیمان گل‌کار

      این مورد بخاطر لینک دوستان ما هست! اگر در متن دقت کنید، به لینک آسان دانلود و پی‌سی دانلود ایراد می‌گیره!

      1. امید مجیدی فر

        قابل توجه دوستان محترمی که آنتی ویروس ESET NOD 32 دارند :
        به منوی setup رفته قسمت
        web access protection
        بر رویEnabled کلیک کرده و Disabled را انتخاب کرده تا آنتی ویروس شما در این بخش یک دایره قرمز رنگ نشان دهد.
        توجه کنید که بعد از خروج از سایت آی تی رسان آنرا را Enabled کنید تا رنگ سبز نشان داده شود.
        موفق باشید .

  5. این گوشی های اپل واقعاً تکراری شدن، آندرویید هزار تا لانچر داره که آیفون تو خوابم ندیده . ولی اگه شما گوشی آندروییدی داشته باشی و بعد با آیفون کار کنی متوجه کند بودن آندرویید میشی…. چی گفتم!

  6. سلام خانم سارا صریحی خیلی دوست دارم بدونم گوشی شما چی هستش چون من تقریبا تمام مطالب سایت رو میخونم اکثرا نویسندها از بیاناتشون نشون دهنده اینن که طرفدار یه برند هستن حالا اگه امکانش هست بگید که از چه مدل گوشی دارید استفاده میکنید؟

        1. سارا صریحی

          واسه همینه هی به دوستانی که در حق ما کم لطفی میکنن میگیم که بابا به دین به پیغمبر هر چی مینویسیم نظر شخصیمون نیست.حداقل نه 100٪

      1. با سلام و وقت بخیر. ممنون از متن بسیار خوبتان
        میخواستم برای هدیه به همسرم یک گوشی گلکسی نوت بگیرم.جسارتا شما با بزرگی گوشی گلکسی نوت مشکلی ندارید؟ در دست خانمها به راحتی جا میگیره؟

        1. سارا صریحی

          من اصلا به عنوان گوشی ازش استفاده نمیکنم:) گوشی من ال جی KP500:((
          چون واقعا نمیشه ازش استفاده موبایلی داشت.

  7. تفاوت که هیچی نداره فقط قوی تر میشه ولی نمیدونمچرا بعضی افراد جو زده میان میگه انقلاب اتفاق افتاده و نمیدونم طراحیش انقلابی خودش خیلی متفاوته من نمیدونم کجای محصولات اپل باهم فرق دارن فقط اندازشون و سخت افزارشون فرق میکنه که ونم قوی و ضعیف میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH