سرویس Spaces گوگل به‌زودی تعطیل خواهد شد

در ماه مه سال 2016 گوگل سرویسی به نام Spaces را با شعار «تجربه‌ای بهتر از اشتراک‌گذاری گروهی» معرفی کرد. هدف از ایجاد این سرویس، گردآمدن گروهی از افراد با سلایق و علاقه‌های مشترک در یک موضوع خاص بود که به آن‌ها اجازه به اشتراک‌گذاری آسان تصاویر، فیلم‌ها و لینک‌ها را می‌داد. حالا به نظر می‌رسد که این سرویس از اهداف از پیش تعیین‌شده گوگل دور مانده و به شهرتی دست نیافته است. به همین جهت این کمپانی قصد تعطیلی آن را دارد.

در تاریخ سوم مارس (13 اسفندماه) گوگل، امکان اضافه کردن هرگونه مطلب و یا به اشتراک‌گذاری آنها و نیز ارسال دعوت را از Spaces حذف کرده و تنها می‌توانید مطالب را مطالعه کنید. اما در 17 آوریل (28 فروردین) به‌طور کامل از دسترس خارج خواهد شد. این بازه زمانی، به شما اجازه می‌دهد تا محتوای موردنیازتان را برداشت نمایید.

تعطیلی این سرویس نمی‌تواند اتفاق عجیب و ناخوشایندی برای گوگل باشد. کمپانی ساکن مانتین ویو، به توسعه سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف و تعطیلی آنها پس از مدتی شهرت دارد. درواقع گوگل آن‌قدر منابع در اختیار دارد که می‌تواند هر چیزی را به ورطه آزمایش کشیده و از موفق بودن و یا نبودن آن اطمینان حاصل کند. حال به نظر می‌رسد که سرویس Spaces چندان مؤثر واقع نشده و یا حداقل از برآورده کردن انتظارات گوگل وامانده است. با این‌وجود، کمپانی می‌گوید که از تجربیات Spaces برای «ارتقا سایر محصولات و سرویس‌ها» استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH