با فناوری LessLess Zoom اوپو آشنا شوید

حتما برای شما پیش آمده که بخواهید هنگام استفاده از دوربین گوشی، روی سوژه‌ای زوم کنید اما همین که زوم می‌کنید کیفیت تصویر بسیار کاهش می‌یابد. کمپانی چینی اوپو فناوری LessLess Zoom خود را معرفی کرد تا دیگر نگران این مسئله نباشید. برای آشنایی با این فناوری پیشنهاد می‌کنیم با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

کاهش کیفیت تصاویر هنگام زوم کردن روی سوژه معضلی بود که در سال‌های اخیر با روی کار آمدن فناوری زوم اپتیکال تا حدی برطرف شد. اما این پایان کار نیست و تلاش‌ها برای رفع کامل این مشکل ادامه دارد. همین چند روز قبل بود که کمپانی اوپو وعده داد در کنگره جهانی موبایل از تکنولوژی اختصاصی زوم 5 برابری خود که مختص تلفن‌های همراه است، رونمایی می‌کند. حالا اوپو به قولش عمل کرده و این فناوری را که با نام تجاری LessLess Zoom شناخته می‌شود، معرفی کرده است. این فناوری به دوربین دوگانه تلفن همراه این امکان را می‌دهد که روی سوژه مورد نظر تا 5 برابر زوم کند بدون این که از کیفیتش کاسته شود و در عین حال جزئیات را به طور باور نکردنی ثبت کند.

تکنولوژی LessLess Zoom مبتنی بر لنز تله فوتو است که به صورت عمودی درون دستگاه می‌چرخد. پس از آن نور به دست آمده از شی مورد نظر توسط منشوری که در حال چرخیدن است بازتاب یافته و در نهایت شاهد نمونه بزرگ شده آن شی خواهیم بود. تله لنز به کار رفته در این تکنولوژی در مقایسه با لنزهای معمولی، قدرت بزرگنمایی 3 برابری دارد که قادر به ثبت تصاویر با کیفیت بسیار بالا هستند. این زوم اپتیکال 3 برابری، با فناوری اختصاصی ادغام تصویر ترکیب شده و در نهایت زوم 5 برابری را به ارمغان می‌آورد.

در نمونه اولیه دستگاهی که برای تست این آزمایش در غرفه اوپو وجود داشت، با لمس روی دکمه‌ای در رابط کابری دوربین، گزینه‌ای پدیدار شد که در آن بین زوم 2 برابری و 5 برابری انتخاب انجام شد. بد نیست بدانید در حالت زوم 5 برابر فوکوس خودکار دستگاه سریع‌تر عمل کرد. کیفیت تصویر ثبت شده پس از 5 برابر زوم شدن بسیار خوب و جزئیات تصویر واضح بود.

چینش با استفاده از سبک پریسکوپ این امکان را فراهم کرد که تله لنز در دوربین دستگاه جای گیرد، در حالی که ضخامت این بخش از دستگاه فقط 5.7 میلی‌متر است و شاهد بیرون زدگی دوربین نیستیم. مکانیسم‌های به کار رفته در این فناوری هم‌چنین این امکان را فراهم کرد که از تثبیت کننده اپتیکال تصویر (OIS) که به ثبت تصاویر واضح‌تر کمک می‌کند، بتوان استفاده کرد.

هنوز نام دستگاه‌هایی که از این فناوری استفاده خواهند کرد فاش نشده و نکته منفی دیگر هم اینکه هنوز نمی‌دانیم چه زمانی از این تکنولوژی در تلفن‌های همراه استفاده خواهد شد. پیش از این نیز شاهد استفاده از زوم اپتیکال در تلفن‌های همراه بودیم که بهترین نمونه آن در آی‌فون 7 پلاس مورد استفاده قرار گرفت. البته فناوری‌های به کار گرفته شده در دستگاه‌های اپل با این مدا تفاوت دارد.

منبع: GSMArena

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH