قدرتمندترین اسمارت فون‌های دنیا از نگاه AnTuTu

امروزه با گسترش دنیای تلفن‌های همراه و افزایش روز افزون قدرت، کیفیت و تعداد محصولات ساخته شده توسط کمپانی‌های سازنده اسمارت فون در سراسر دنیا، کاربران برای انتخاب بهترین گزینه برای خرید نیاز به یک معیار برای سنجش محصولات دارند.

این معیار بنچمارک نامیده شده است. امروزه بنچمارک‌های مختلفی وجود دارند که یکی از بهترین و کامل‌ترین آن‌ها AnTuTu نامیده شده است.

در آنتوتو بر اساس نتایج آزمون‌هایی که در زمینه‌های مختلف از دستگاه گرفته می‌شود نمره میانگینی به اسمارت فون داده شده و بر اساس این امتیاز گوشی هوشمند شما در جدولی قرار می‌گیرد که سایر محصولات کمپانی‌های مختلف نیز در آن قرار دارند. هر چند وقت یک بار این جدول در فضای مجازی برای بررسی تحلیل گران قرار می‌گیرد. حال جدول ماه میلادی گذشته نیز در دسترس قرار گرفته که‌ اطلاعات زیادی را به کاربران و خریداران می‌دهد.

این جدول نشان می‌دهد که بعضی اسمارت فون‌ها جایگاه قبلی خود را حفظ کرده و دستگاه‌های جدیدی نیز به لیست اضافه شده‌اند.

ماه فوریه هم طبق معمول شاهد صدر نشینی اپل با آیفون ۷ پلاس به لطف پردازنده A10 به کار رفته در این محصول، هستیم.

این برتری چند ماه است که‌ تداوم دارد و این محصول توانسته قدرتمندترین ساخته اپل تا امسال نیز باشد. در محصولات اپل با گذشت زمان قدرت نیز افزایش یافته و این کمپانی توانسته بیشتر اوقات روند بهبود را بگذراند و در زمره بهترین‌ها قرار بگیرد.

جایگاه دوم هم به دلیل کمتر بودن فرکانس کلاک پردازنده آیفون ۷ نسبت به برادر بزرگتر خود، به این محصول اختصاص پیدا کرده است.

رتبه سوم با شایستگی هر چه تمام‌تر توسط وان پلاس 3T با برخورداری از چیپست اسنپدراگون 821 کسب شده است. جایگاه چهارم هم با ناتوانی کمپانی‌های پر ادعا به شرکت چینی LeEco با اسمارت فون Le Pro3 تعلق گرفته است.

شرکت smartisan نیز با محصولی که اواخر سال گذشته به بازار فرستاد مقام پنجم را اشغال کرده که این اسمارت فون هم از اسنپدراگون 821 بهره می‌برد.

رتبه‌های ششم تا دهم هم توسط چینی‌ها قبضه شده و به ترتیب به لنوو Zuk اج، وان پلاس 3، شیائومی Mi 5s پلاس، Mi 5s و Mi note2 اختصاص یافته که‌ همگی این گوشی‌های هوشمند مجهز به چیپست اسنپدراگون 821 با فرکانس کلاک متفاوت بودند.

اگر دو اسمارت فون اپل را در نظر نگیریم شیائومی Mi 5 و vivo xplay 6 نیز که‌ هر دو دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ هستند در لیست قرار خواهند گرفت.

پس به طور کلی در این لیست تنها آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پردازنده‌هایی غیر از اسنپدراگون 821 دارند و بر طبق نتایج این پردازنده نتوانسته از سد پردازنده A10 اپل بگذرد و این کمپانی را شکست دهد حال باید منتظر چیپست‌های جدیدتر و پرقدرت‌تری مانند اسنپدراگون 835 ساخته شرکت کوالکام و اگزینوس 8895 ساخته سامسونگ باشیم تا ببینیم در مصاف با پردازنده A10 بالاخره می‌توانند این غول آمریکایی را شکست دهند یا باز هم‌ باید اپل را در بالاترین مکان‌ها مشاهده کنیم.

در کمال ناباوری هیچکدام از جایگاه‌های این جدول به محصولات کمپانی‌های بزرگ، مشهور و پر ادعایی همچون سامسونگ، هواوی، سونی و ال‌جی تعلق نگرفته و این شرکت‌ها نتوانستند در نبرد با شرکت‌های چینی پیروز شوند.

باید دید این کمپانی‌ها با حضور محصولات جدید خود می‌توانند این جایگاه‌های از دست رفته را دوباره بدست آورند یا در این میدان نیز شکست خواهند خورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH