پرچمدار اندرویدی نوکیا خرداد ماه معرفی خواهد شد

همان گونه که اطلاع دارید نوکیا تحت برند HMD Global شروع به تولید گوشی‌های اندرویدی کرده و در کنگره جهانی موبایل شهر بارسلون هم چند اسمارت فون را معرفی کرد اما جای خالی یک پرچمدار در میان محصولات این کمپانی محبوب و خوش نام حس می‌شود؛ دستگاهی که توان رقابت با محصولات غول‌های فناوری دنیا مانند سامسونگ و اپل را داشته باشد. احتمالا نام این پرچمدار نوکیا 8 خواهد بود.

شایعات جدیدی از کشور چین به گوش می‌رسد مبنی بر این که نوکیا پرچمدار خود را در ماه ژوئن سال میلادی جاری یعنی اواسط خرداد ماه سال 96 معرفی خواهد کرد. این موبایل در دو سایز مختلف تولید می‌شود که نشان می‌دهد استراتژی نوکیا در این زمینه مشابه اپل، سامسونگ و گوگل است.

مشخصات سخت افزاری این دو دستگاه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهد داشت مانند: رم (احتمالا نمونه کوچک‌تر رم 4 و نمونه بزرگ‌تر رم 6 گیگابایتی دارد)، باتری، سنسور دوربین و اندازه صفحه نمایش. با این حال احتمالا هر دو از پردازنده اسنپدراگون 835 بهره می‌برند.

طبق گزارش منابع چینی، پرچمدار نوکیا از بدنه فلزی یکپارچه برخوردار است و دوربینی دوگانه نیز احتمالا در یکی از این دو نمونه استفاده خواهد شد، هرچند احتمالا دیگر فناوری PureView یا لنزهای کارل زایس در آن‌ها به کار نخواهد رفت؛ زیرا شرکت مایکروسافت پس از واگذاری حقوق تولید گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا به HMD Global، تکنولوژی PureView را در انحصار خود نگه داشته است. البته این به معنای کیفیت پایین دوربین‌های نوکیا 8 نخواهد بود چون همان گونه که در مطالب قبلی نمونه عکس‌های گرفته شده با نوکیا 3 و نوکیا 6 را مشاهده کردید متوجه کیفیت عالی دوربین‌های این دو میان‌رده نوکیا شدید حال آن که این اسمارت فون قرار است پرچمدار نوکیا باشد و طبیعتا کیفیت دوربین آن به مراتب بهتر از میان‌رده‌هایش است. خود نوکیا هم به این نکته اشاره کرده که سرمایه‌گذاری کلانی روی فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند انجام داده است و از این‌ رو انتظار داریم دوربین گوشی‌های نوکیا کیفیت بالایی داشته باشد.

از آن‌جایی که این دو اسمارت فون پرچمدار محسوب می‌شوند و سخت افزاری به روز و قدرتمند دارند طبیعتا قیمت پایینی ندارند. مطابق شایعات قیمت مدل کوچک‌تر معادل 580 دلار و مدل بزرگ‌تر برابر با 650 دلار تخمین زده شده است.

شایان ذکر است که این اخبار هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما زمان عرضه پرچمدار نوکیا به نظر منطقی است. همان طور که می‌دانید سامسونگ با یک هوشمندی خاصی تمام تولیدات اولیه پردازنده اسنپدراگون 835 را به صورت انحصاری برای گلکسی S8 در اختیار گرفته و دیگر شرکت‌ها مانند سونی یا نوکیا باید تا اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن برای عرضه محصولات خود منتظر بمانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH