اپل می‌گوید بسیاری از حفره‌های امنیتی اعلام‌شده توسط ویکی لیکس در iOS را از بین برده است

روز سه شنبه ویکی لیکس 8761 سند و فایل مربوط به جاسوسی سازمان CIA یا همان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را منتشر کرد که خبر از آسیب‌پذیری امنیتی بالای سیستم‌عامل اندروید و تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ می‌داد. حتی این اسناد نشان می‌دهند که برخلاف باور عموم، در سیستم‌عامل iOS هم حفره‌های امنیتی وجود دارد که به این سازمان اجازه می‌داده تا اطلاعات کاربران را از گوشی‌هایشان استخراج کرده و کنترل گوشی را به‌دست بگیرند.

اما کوپرتینو اعلام کرده که بسیاری از مشکلات امنیتی بیان‌شده در اسناد ویکی لیکس پیش از این از بین رفته‌اند. اپل می‌گوید که در آخرین نسخه iOS که در ماه ژانویه منتشر شده، بسیاری از این حفره‌های امنیتی از بین رفته‌اند اما مهندسین آن‌ها، همچنان مشغول بررسی امکان وجود دسترسی سازمان CIA به اطلاعات کاربران در این سیستم‌عامل هستند.

طبق گفته ویکی لیکس، 14 حفره امنتی در iOS وجود دارد که طبق گفته اپل بسیاری از آن‌ها کشف و برطرف شده‌اند اما اپل بازهم مشغول کار بر روی مشکلات امنیتی بیان‌شده در این اسناد است. اپل جزئیات این موضوع را اعلام نکرده و حتی از زمان ارائه پچهای لازم چیزی نگفته است اما کاربران باید همواره سیستم خود را به‌روز کنند تا به‌محض ارائه پچ، آن را دریافت نمایند. اپل می‌گوید: «ما همواره به کاربران اصرار می‌کنیم که آخرین نسخه سیستم‌عامل iOS را دریافت کنند تا آخرین به‌روز رسانی‌های امنیتی هم به دستشان برسد.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH