12 سال پس از ترک هاروارد، زاکربرگ مدرک افتخاری آن را دریافت می‌کند

مارک زاکربرگ، دانشجوی ترک تحصیل‌کرده دانشگاه هاروارد آمریکا، و بنیان گذار فیس‌بوک که اکنون ارزشی بالغ‌ بر 400 میلیارد دلار دارد، بیش از یک دهه پس از ترک دانشگاه محل تحصیل، مدرک افتخاری آنجا را دریافت می‌کند.

زاکربرگ که به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر مشغول بود، در پاییز 2005 تصمیم به ترک دانشگاه گرفت تا تمام تمرکز خود را بر روی توسعه شبکه اجتماعی‌اش معطوف کند که در آن روزها با سرعت قابل‌توجهی در حال پیشرفت بود. حالا 12 سال پس از این اتفاق، زاکربرگ مدرک افتخاری خود را از هاروارد دریافت می‌کند.

خبری که در وب‌سایت دانشگاه هاروارد منتشر شده به این شرح است:

تلاش‌های زاکربرگ وضعیت تعامل اجتماعی را عمیقا تحت تأثیر قرار داد. کمتر چیزی در دنیای مدرن وجود دارد که بتواند با فیسبوک درزمینه ارتباط دادن افراد با یکدیگر رقابت کند.

«درو فاست» رئیس دانشگاه هاروارد اضافه می‌کند:

کمتر کسی این توانایی را دارد تا با مارک زاکربرگ در زمینه پیش‌برد اهدافش برای تغییر در دنیای تکنولوژی رقابت کند. تلاش‌های او همواره در راستای ارتقای علم، بهبود در وضعیت دانش در جهان و افزایش حس نوع‌دوستی در میان انسان‌ها بوده است.

زاکربرگ نخستین کسی نبود که تحصیل را ترک گفت تا به موفقیت خود بیندیشد. استیو جابز هم پیش از بنا نمودن کمپانی اپل با همکاری «استیو ووزنیاک»، کالج Reed را وداع گفت. بیل گیتس نیز تنها دو سال پس از شروع دانشگاه، هاروارد را ترک گفت تا به همراه پاول آلن مایکروسافت را تأسیس کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH