گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان ویژگی‌های اندروید O را معرفی می‌کند

مطابق اخبار منتشر شده، کمپانی گوگل قصد دارد در کنفرانس توسعه دهندگان 2017 یا همان I/O از قابلیت‌های جدید نسخه بعدی سیستم عامل اندروید پرده بردارد.

هنوز در ابتدای کار با اندروید نوقا قرار داریم و طبق آمار منتشر شده تنها 2 درصد تلفن‌های همراه هوشمند به این نسخه از اندروید مجهز هستند. با این حال خبر رسیده که گوگل قصد دارد در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از قابلیت‌های جدیدی برای نسخه بعدی سیستم عامل خود رونمایی کند که احتمالا در نسخه نهایی آن قرار خواهند داشت. اگر طبق عادت گوگل پیش برویم نسخه بعدی اندروید با حرف O آغاز می‌شود و از آنجایی که یکی از مدیران ارشد گوگل در صفحه مجازی خود تصویری از بیسکوییت اوریو را نشان داده انتظار داریم نام نسخه بعدی این سیستم عامل Oreo خواهد بود.

بعد از آن‌که گوگل در ماه اکتبر از گوشی‌های سری پیکسل خود رونمایی کرد فعالیت خود را روی نسخه بعدی اندروید متمرکز کرد. یکی از منابع آگاهی که در این مورد اطلاعاتی داشته در گفت‌وگو با VentureBeat اعلام کرد که گوگل ویژگی‌های جدیدی را به اندروید O اضافه کرده و آن‌ها را در کنفرانس توسعه‌دهندگان معرفی می‌کند.

یکی از این قابلیت‌ها، copy less نام دارد و می‌تواند تشخیص دهد که کاربر قصد دارد اطلاعاتی را در قالب یک آدرس به مخاطبش ارسال کند. مثلا وقتی در حال چت کردن با دوست خود باشید و بخواهید آدرس فروشگاه خود را برای او بفرستید بعد از تایپ عبارت it’s at پیشنهادهایی برای کاربر به نمایش در خواهد آمد تا از بین آن‌ها عبارت مورد نظر خود را انتخاب کند. هدف از این قابلیت، کم‌تر کردن جابجایی بین برنامه‌ها است. البته هنوز دقیقا مشخص نشده که این ویژگی در صفحه کلید گوگل گنجانده خواهد شد یا بخشی از خود سیستم عامل است.

ویژگی بعدی که قرار است معرفی شود قبلا در گوشی‌های آیفون وجود داشته و باعث لینک شدن هوشمند متن‌ها می‌شود. با این ویژگی لینک‌های هوشمندی به طور خودکار روی مطالب قرار می‌گیرد و جزئیات آن را به نرم‌افزار مربوطه لینک می‌کند. برای مثال شماره تلفن‌های متن با شماره گیر دستگاه باز می‌شود، آدرس‌های داده شده روی Google Maps به نمایش در می‌آیند و تاریخ‌های موجود در مطالب به تقویم گوشی افزوده می‌شوند.

قابلیت سوم هم که احتمال حضورش در نسخه نهایی اندروید O اندک است، نوعی ژست‌های حرکتی مشابه Knuckle/Knock هواوی است که البته به مراتب آسان‌تر و کاربردی‌تر است. برای مثال با رسم کردن حرف C روی صفحه نمایش، تقویم گوشی به طور خودکار اجرا خواهد شد.

این کنفرانس قرار است از روز 17 مه (27 اردیبهشت) به مدت 3 روز در سالن آمفی تئاتر Shoreline برگزار شود. ما هم منتظریم ببینیم گوگل برای این مراسم چه تدارکاتی در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH