پتنت جدید اپل در زمینه تشخیص چهره

بر اساس گزارشاتی که در دسترس است، کمپانی اپل در حال کار کردن بر روی یک دوربین جلوی قدرت‌مند برای آی‌فون 8 بوده و پتنتی هم در این زمینه برای تشخیص چهره به ثبت رسانده است.

بر اساس این سیستم که به احتمال زیاد بر روی نسل جدید آی‌فون این کمپانی قرار خواهد گرفت، شناسایی چهره افراد توسط دوربین جلوی قدرت‌مندی که بر روی این گوشی قرار خواهد گرفت، انجام می‌گیرد. همچنین در این پتنت کنار دوربین از اشعه مادون قرمز برای محاسبه عمق استفاده شده است.

هر تصویر ثبت شده توسط این سیستم به صورت یک آی‌دی خاص خواهد بود و توسط الگوریتم‌های نرم افزاری سبب شناسایی چهره فرد می‌شوند. تمرکز اصلی این پتنت بر روی شناسایی عمق توسط همان اشعه مادون قرمز است؛ به صورتی که این پتنت علاوه بر تشخیص چهره برای تشخیص اشیا هم استفاده می‌گردد.

هنوز اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با طرز کار این سیستم وجود نداشته و تا جایی که می‌دانیم توسط این پتنت چهره هر شخص و حتی اشیای موجود در پیرامون به صورت یک آی‌دی ذخیره و بدین ترتیب شناسایی می‌شود.

به هر حال باید منتظر معرفی آی‌فون 8 باشیم تا ببینیم آیا از این سیستم تشخیص چهره که از عمق استفاده می‌کند، در این گوشی استفاده شده است، یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH