لوازم دیجیتالی ضروری برای سفرهای نوروزی

در حال طی کردن روزهای پایانی سال 1395 هستیم و کمتر از یک هفته تا آغاز سال جدید فاصله داریم. در تعطیلات نوروز بسیاری از افراد به سفر می‌روند که مسلما در سفر تجهیزاتی موردنیاز است. باتوجه به گره خوردن زندگی ما با لوازم دیجیتال، جدایی از آن‌ها تقریبا کار غیر ممکنی محسوب می‌شود. گوشی‌ هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و شارژرهای آن‌ها در اکثر سفرها همراه افراد است که البته می‌توان از لپ‌تاپ چشم‌پوشی نمود. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا تجهیزاتی معرفی شود که شاید برای برخی وجودشان ضروری نباشد ولی با دقت بیشتر می‌توانید به ارزش آن‌ها پی ببرید. پس با ما و لیست زیر همراه باشید.

پاور بانک (شارژر همراه)

لیست خود را با مهم‌ترین ابزاری شروع می‌کنیم که مسلما بسیاری از کاربران با آن آشنایی داشته و بعضا همیشه همراه خود دارند. پاور بانک یا همان شارژر همراه وسیله‌ای بوده که شما ابتدا آن را توسط برق شارژ کرده و سپس تجهیزات خود را در زمانی که به برق دسترسی ندارید، توسط آن شارژ می‌کنید. پاور بانک را می‌توانید در ظرفیت‌های متفاوت، توان خروجی مختلف و تعداد خروجی‌های متنوع خریداری کنید. باتوجه به اینکه اکثر سفرهای نوروزی به‌صورت دسته‌جمعی صورت می‌پذیرد، ما خرید پاوربانک با ظرفیت‌ بالا و حداقل دو خروجی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با پرداخت مبلغی نزدیک به 100 هزار تومان می‌توانید پاور بانک مناسبی را از برندهای مطرح مانند شیائومی خریداری کنید. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که برخی از پاور بانک‌ها به چراغ قوه مجهز هستند که البته می‌توانید با خرید لامپ LED با رابط USB چنین قابلیتی را به دستگاه خود اضافه کنید.

شارژر فندکی

برای محصول دوم دوباره به سراغ یکی از تجهیزات مخصوص شارژ دستگاه‌های همراه شما همانند گوشی، تبلت و دوربین می‌رویم. این وسیله اندازه بسیار کوچکی داشته و از قیمت پایینی نیز برخوردار است. همانگونه که از اسم آن می‌توان حدس زد، این دستگاه جایگزین فندک خودرو شده و با اتصال کابل به آن می‌توانید تجهیزات همراه خود را شارژ کنید. شارژر فندکی نیز دارای چند خروجی‌ و توان‌های مختلف بوده و برخی از آن‌ها از تکنولوژی شارژ سریع نیز بهره می‌برند که مسلما هزینه بالاتری را نسبت به نمونه‌های عادی از کاربر طلب می‌کنند. شما بر پرداخت مبلغی نزدیک به 40 هزار تومان قادر به خرید این وسیله از برندهای مطرحی مانند Aukey خواهید بود.

هدفون

یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در تمامی شرایط، هدفون بوده که نمونه‌های مختلفی را شامل می‌شود که مطرح‌ترین نوع دسته‌بندی آن‌ها به‌صورت تو گوشی (ایرفون)، بی‌سیم و رو گوشی است. برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود با بالاترین کیفیت ممکن علاوه‌بر پرداخت هزینه نسبتا بالا برای خرید هدفون مناسب، باید دارای پخش‌کننده قدرتمندی نیز باشید. باتوجه به این موضوع که اکثر افراد از گوشی‌های هوشمند خود برای پخش موسیقی استفاده می‌کنند، هزینه زیاد برای خرید هدفون در صورت نداشتن گوشی هوشمند با خروجی بالا یا پشتیبانی از DAC کار منطقی محسوب نمی‌شود. اگر گره خوردن سیم‌های هدفون و یا قطعی آن‌ها برای شما معضل محسوب می‌شود، می‌توانید با پرداخت مبلغی نزدیک به 200 هزار تومان یک هدفون بلوتوثی خریداری کرده و با یکبار شارژ تا 10 الی 12 ساعت از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

مودم همراه

با افزایش سرعت اینترنت همراه و افزایش استفاده از فضای مجازی، مودم‌های همراه در ایران رواج فراوانی یافته‌اند. مسلما در سفر بسیاری از ما قادر به ترک اینترنت نبوده و با خرید بسته‌های اینترنتی برای گوشی هوشمند خود، حداقل از برنامه‌های پیام‌رسان همانند تلگرام استفاده می‌کنیم. شاید بسیاری از افراد ترجیح بدهند که به‌جای خرید مودمی جداگانه، از ویژگی هات اسپات دستگاه خود بهره ببرند که اگرچه باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، ولی کاهش شارژدهی باتری را در پی دارد. برای رفع این مشکل شما می‌توانید با خرید یک مودم همراه مناسب علاوه‌بر جلوگیری از کاهش شارژدهی دستگاه خود، دسترسی افراد بیشتری به اینترنت را فراهم کنید (افزایش تعداد کاربر به معنای کاهش سرعت اینترنت است). برندهای معروفی همچون D-Link و TP-Link محصولات باکیفیتی را در بازار ایران عرضه کرده‌اند.

اسپیکر بلوتوثی

برای آخرین محصول به سراغ ابزاری می‌رویم که شاید در نگاه اول بیشتر جنبه تزئینی داشته باشد، ولی به شما قول می‌دهیم که در بعضی مواقع به آن نیاز خواهید داشت. امروزه موسیقی تبدیل به جزئی جدایی ناپذیر در زندگی بسیاری از ما شده است و باتوجه به قدرت کم اسپیکر گوشی‌های هوشمند، همراه داشتن بلندگوهای بلوتوثی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای لذت‌ بردن از موسیقی باشد. این دستگاه‌ها در اندازه‌های کوچک و متوسط عرضه شده‌اند که باتوجه به اندازه، قدرت خروجی‌های مختلفی نیز دارند. شارژدهی باتری و قابلیت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار ویژگی‌هایی هستند که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. شما با پرداخت مبلغی نزدیک به 100 هزار تومان قادر به خرید یک اسپیکر بلوتوثی مناسب خواهید بود، البته برای خریداری نمونه‌های تولیدی توسط برندهای مطرحی همچون Bose یا JBL این مبلغ افزایش تقریبا چشمگیری خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH