جذابیت بالاتر اینستاگرام برای تبلیغات نسبت به اسنپ چت

بر اساس تحقیقات جدید RBC Capital Market و مجله AdAge، شبکه اجتماعی اینستاگرام محبوبیت بالاتری در بین کاربران برای تبلیغات نسبت به اسنپ چت دارد.

در کنار اینستاگرام، فیسبوک هم جذابیت بیشتری برای امور تبلیغاتی در برابر اسنپ چت دارد. RBC Capital Market برای تکمیل تحقیقات خود به سراغ 1600 تبلیغ‌کننده رفته و با آنها مصاحبه کرده است. بر اساس نتایج این تحقیق، 65 درصد از آنها تمایل به انجام تبلیغات در اینستاگرام داشتند درحالی‌که علاقه‌مندان به اسنپ چت به 40 درصد هم نرسیدند.

پلتفرم اسنپ چت که خود متعلق به Snap است، همواره به نرخ تعامل با کاربران (User engagement rate) خود می‌بالید، اما به دلیل عدم هماهنگی با کاربران، با کاهشی در این رابطه مواجه شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که یکی دیگر از دلایل کاهش علاقه‌مندی به تبلیغات در اسنپ چت، نرخ بازگشت سرمایه پایین در این شبکه اجتماعی است.

در میان پلتفرم‌هایی که به امور تبلیغاتی می‌پردازند، اسنپ چت در جایگاه هشتم ازنظر نرخ بازگشت سرمایه قرار گرفته و تنها از AOL یا آمریکا آنلاین (که تحت تملک ورایزن است) بالاتر است. گوگل و فیس‌بوک در جایگاه اول و دوم این لیست قرار گرفته‌اند.

فیس‌بوک باوجود آوردن برخی از ویژگی‌های اسنپ چت به پلتفرم خود، رقیب مستقیم اسنپ چت محسوب نمی‌شود و باید اینستاگرام را رقیب اسنپ چت دانست که در حال حاضر با سرعت بالایی کاربران را به سمت خود جذب می‌کند.

نگرانی‌ها درباره اسنپ چت وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانیم سهام کمپانی مالک آن یعنی Snap Inc، در این اوایل این ماه به‌صورت عمومی به بورس ایالات‌متحده عرضه شد و توانست بالاترین ارزش سهام را در ایالات‌متحده از سال 2014 تاکنون به‌دست آورد. اسنپ به دلیل کاهش در نرخ تعامل با کاربران اسنپ چت، از آینده ناخوشایند آن با خبر است. چنین اتفاقی پیش‌ازاین برای توییتر هم رخ داده بود.

هر چه نرخ تعامل با کاربران ضعیف‌تر باشد، منجر به کاهش تقاضا برای تبلیغات و درنتیجه کاهش سود خواهد شد که این اتفاق هرگز به مذاق سرمایه‌گذاران خوش نمی‌آید. باوجود عرضه سهام توسط اسنپ چت، نارضایتی سرمایه‌گذاران همچنان مشکل بزرگی برای آنها است.

یکی دیگر از تصمیمات اسنپ، تبدیل‌شدن به یک کمپانی با تمرکز بر تولید محتوا است که همین موضوع بسیاری از سرمایه‌گذاران احتمالی را از خرید سهام آن بازمی‌دارد. آینده این کمپانی چندان مشخص نیست و موفقیت آن مستلزم اتخاذ تدابیر و تصمیماتی از سوی کمپانی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH