تفاوت در جزییات است و دیگر هیچ!مقایسه اندروید 4.3 و 4.2

screen-shot-2013-05-24-at-12-42-04-pm

ظاهرا گوگل تصمیم گرفته است به جای آنکه جان مصرف کنندگانش را تا آمدن کیک لیمویی به لب رساند، آخرین نسخه از آبنبات ژله‌ای را به عنوان “کاچی به از هیچی” روانه  بازار کند، تا شاید ته دلی از این مصرف کنندگان همیشه در صحنه بگیرد. تشبیه این نسخه به کاچی هم بی علت نیست. بالاخره کیک لیمویی کجا و این کجا! اما خب این کاچی ما هم نسبت به ورژن پیشین خود تغییراتی هر چند اندک کرده است. قرار است در نوشته زیر به این تفاوت‌های اصلی این دو نسخه بپردازیم و بگردیم تا شاید بهانه‌ای پیدا کنیم برای خداحافظی با نسخه 4.2 و سلام به 4.3.

دوربین

برنامه دوربین در اندروید 4.2.2 به اندازه کافی خوب و کاربر پسند است، اما گفته می‌شود که در نسخه جدید تغییراتی خواهد کرد. مثلا کنترل واگن ویل که کار با آن کمی آزار دهنده هم است جای خود را به کنترل کمانی در قسمت پایینی صفحه خواهد داد.

وای فای

قطعا اتصال به اینترنت از طریق وای فای با اندروید 4.3 آسانتر و بهتر خواهد بود. چرا که قرار است در این نسخه آپشن همیشه روشن وای فای گنجانده شود. یعنی دستگاه دایما به دنبال مناطقی است که در آن قابلیت اتصال وجود دارد. این ویژگی جدید در تشخیص صحیح موقعیت و دیگر اهداف مناسب خواهد بود و از نظر مصرف باتری نیز بهینه خواهد شد، ولی شنیدن کی بود مانند دیدن!

اعلان‌های شخص ثالث

اندروید جدید به برنامه‌های شخص ثالث اجازه مدیریت اعلان‌ها را خواهد داد. طبق اطلاعات موجود، در نسخه جدید برنامه‌های دیگر هم می‌توانند به چیزهایی که در اندروید 4.2 وظیفه پنل اعلانات هست رسیدگی کنند. همین قابلیت از سیستم عامل جدید نسخه‌ای سازگارتر خواهد ساخت. بعلاوه وجود ویژگی‌های جدید درآن ، به سیستم عامل اجازه می‌دهد همکاری خوبی با گوگل گلس داشته باشد.

فونت

فونت استفاده شده در نسخه جدید آبنبات ژله‌ای گونه متفاوتی از روبوتوی موجود در اندروید 4.2 خواهد بود.

بلوتوث LE

بیشترین تغییر ویژه این بخش خواهد بود. گوگل نسخه  جدیدی از بلوتوث به نام Bluetooth Low Energy را برای ورژن جدید به همراه آپدیتی برای برنامه‌های سلامتی، امنیتی و فیتنس در نظر گرفته است. این آپدیت‌ها برای کابران و بدون آنکه باتری دستگاه اصلی یا دستگاه‌های جانبی را تخلیه کند در دسترس خواهند بود.

قطعا این چند تغییر ساده دل از کسی نخواهد برد، اما می‌تواند تا آمدن کیک لیمویی کمی سرگرممان کند.

10 در مورد “تفاوت در جزییات است و دیگر هیچ!مقایسه اندروید 4.3 و 4.2”

  1. واقعا اندروید 4.3 مزخرفه… من میخوام برگردونم به 4.1 کسی میتونه کمکم کنه؟؟ حالم از 4.3 به هم میخوره!

  2. علیرضا مطریان

    یکی از آزار دهنده ترین مسئله ها این است که گوشی های اندرویدی خیلی سریع از لیست بروزرسانی ها حذف می شوند.):
    سامسونگ توی اس3 خیلی خوب عمل کرد ولی اچ تی سی توی وان ایکس نه.
    کاش یه رام خام خوب و سازگار و پایدار برای تمامی دستگاه های اندرویدی باشه، چیزی مشابه ios.
    من حالم از CyanogenMod 10.1 و MIUI و … از این رام های کاستوم درپیت بهم میخوره!! جرئت و حوصله پورت کردن رام یه دستگاه دیگرو هم ندارم.

    1. در واقع شما “دقیقا” به یک گوشی نکسوسی ( یا گوگل ادیشنی ) نیاز دارین..

      یا اینکه میتونین منتظر نسخه نکسوس ادیشن پرچمداران بعدی مثل هونامی و.. باشین یا منتظر نکسوس ۵…

      اینطوری هیچ وقت به کاستوم و دانلودش فکر که نمیکنید هیچ ممکنه حتی روت کردن گوشیتون هم یادتون بره….^_^

  3. خدا کنه یه انقلابی، چیزی توی اندروید به وجود بیاد…
    خسته شدم از بس گوشی جدید گرفتم و آپشن هاش همونایی بوده که قبلا هم داشتم!!

  4. تنها امیدواری که گوگل به همه باید اینه که اندروید5 رو با سخت افزار بیشتر از 1 گیگ رم و پردازنده 2 هسته ای نخواد واگرنه از رقیبش ای او اس عقب میمونه.به عنوان مثال حتما میدونید که ایفون4 با مشخصات 512 مگ رم و پردارنده 1 گیگاهرتز (خیلی توجه کنید با پشتیبانی از 3 سال اپدیت) به اخرین ورژن یعنی ای او اس 7 هم اپدیت میشه چیزی که تو خیلی از گوشی ها یک رویاست که البته رام کاستوم هم وجود داره ولی باز به خوبی رام رسمس نمیشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH