clips

بررسی قابلیت‌های اپلیکیشن Clips: ابزاری برای ویرایش و اشتراک گذاری ویدیو در شبکه‌های اجتماعی

کمپانی اپل در کنار معرفی آی‌پد جدید 9.7 اینچی و نسخه قرمز رنگ آی‌فون 7 و 7 پلاس، از نرم‌افزار جدیدی به نام Clips نیز رونمایی کرد. این اپلیکیشن برای علاقه‌مندان به ویدیو بسیار جالب و کاربردی خواهد بود. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا مروری بر قابلیت‌های این نرم‌افزار داشته باشیم.

اپلیکیشن Clips به کاربران اجازه می‌دهد، با استفاده از ویدیوها، تصاویر و صداهای مورد نظر خود، mash-up تهیه کنند. در واقع mash-up، محتوایی ترکیب شده از موارد ذکر شده یعنی صدا، ویدیو و تصویر است. نکته جالب توجه این است که محتوای تولید شده با Clips را می‌توان بر روی Facebook ،Instagram ،iMessage و دیگر شبکه‌های اجتماعی به آسانی به اشتراگ گذاشت. درواقع از نظر کارایی، اپلیکیشن Clips در جایی بین اپلیکیشن اسلایدشو خودکار در iOS 10 و برنامه iMovie قرار می‌گیرد.

این نرم‌افزار برای ویرایش ویدیوهای کوتاه بسیاری کاربردی است. همچنین در Clips فیلترهای تصویری مختلفی قرار داده شده است که با استفاده از آنها می‌توان انیمیشن‌ها و تصاویر را با فیلترهای جالب مانند: کارتونی، حبابی، کتابهای مصور (comic book) و… همراه با قرار دادن صدای کاربر روی آن‌ها تولید کرد. صدای ضبط شده کاربر در این قسمت به 36 زبان زنده دنیا ترجمه شده و به متن تبدیل می‌شود. اپل محتوای تولید شده در این بخش را Live Titles نامیده است.

clips

این برنامه قابلیتی به نام timeline را نیز دارا است که می‌توان با استفاده از آن، سکانس‌های مختلف ویدیوهایی (تا حداکثر 60 دقیقه) را ویرایش و تهیه کرد. بخشی نیز به نام Posters در این اپلیکیشن قرار دارد که این پوسترها می‌توانند به صورت مجزا برای صفحات عنوان یا جداکننده ویدیو‌ها مورد استفاده قرار گیرند. قسمت دیگری هم به نام پیشنهادات هوشمندانه (Smart Suggestions) وجود دارد که بر طبق اطلاعات بدست آمده از فناوری تشخیص چهره کاربران، به شما راهنمایی‌هایی درباره اینکه چه افرادی تمایل دارند ویدیوی شما را تماشا کنند، نشان خواهد داد.

هرچند این برنامه را نمی‌توان به عنوان جایگزینی برای نرم‌افزارهای حرفه‌ای ویرایش ویدیو در نظر گرفت اما به نظر می‌رسد که هدف اپل از این اپلیکیشن ویرایش و اشتراک‌گذاری ساده ویدیو در شبکه‌های اجتماعی است.

سوزان پرسکات، نایب رییس بخش بازاریابی اپلیکیشن‌های اپل گفت:

کابران آی‌فون و آی‌پد در این نرم‌افزار قادر خواهند بود با روشی جدید، تعریفی جالب از خودشان در قالب ویدیو ارایه دهند.‌ استفاده کردن از این اپلیکیشن بسیار ساده است. این برنامه با داشتن افکت‌ها، فیلترها و Live Titles باعث می‌شود که ویدیوهایی خارق‌العاده و عالی تولید شوند، که می‌توان آن‌ها را به آسانی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

clips

علاوه بر اینکه می‌توانید ویدیو‌های موجود روی آی‌فون یا آی‌پد خود را با استفاده از Clips ویرایش کنید، قادر خواهید بود که با استفاده از این نرم‌افزار به فیلم‌برداری پرداخته و سپس ویدیو گرفته شده را ویرایش نمایید و به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن از ماه آپریل به صورت رایگان در اپ‌استور اپل به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده خواهد بود. Clips با آی‌فون 5s و مدل‌های بالاتر، آی‌پد Air و Pro، جدیدترین آی‌پد معرفی شده، آی‌پد mini 2 و بالاتر و همچنین با iPod touch نسل ششم و بالاتر سازگار خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا این نرم‌افزار کاربردی است؟ نظر خود را با سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH