میزو پتنت‌ هدایت صدا از طریق استخوان جمجمه را ثبت کرد

مدت‌هاست که کاربران گوشی‌های هوشمند، از نبود نوآوری در این صنعت شکایت دارند، اما ظاهرا قرار است این روند به زودی و با معرفی چندین پرچمدار جدید در سال ۲۰۱۷ پایان یابد. کمپانی چینی میزو، یکی از شرکت‌هایی است که ظاهرا قرار است در سال ۲۰۱۷ شاهد نوآوری‌های جذابی از سوی آن باشیم. از قضا این نوآوری، همچون محصولات سایر کمپانی‌ها در سال ۲۰۱۷، مرتبط با بزرگ کردن نمایشگر گوشی بدون افزودن بر ابعاد آن است. ایده بزرگ‌تر کردن نمایشگر از طریق کاهش حاشیه‌های آن، شاید به ظاهر ساده به نظر برسد، اما کاری بسیار دشوار است، چرا که اجزای بسیاری در این حاشیه‌ها جای داده شده‌اند که حال باید به جاهای دیگر منتقل شوند. قطعاتی همچون دوربین جلو، سنسور مجاورت و اسپیکرهای گوشی همگی باید در مکانی قرار گیرند که بتوانند به درستی کار کنند و حال به نظر می‌رسد میزو راه حلی برای حفظ کیفیت کارکرد آن‌ها یافته است. اما نوآوری جدید این کمپانی چیست؟

با استناد به سندی که اخیرا در انجمن رسمی میزو منتشر شده است، این کمپانی چینی پتنت جدیدی در چین به ثبت رسانده است که نشان دهنده نمایشگری بزرگ و دربردارنده اسپیکری جدید در درون خود برای انتقال صدا از طریق بافت استخوانی جمجمه است. بدین ترتیب دیگر نیازی به اسپیکری مشابه نمونه‌های کنونی که در قسمت جلوی گوشی قرار می‌گیرند نخواهد بود.

این اسپیکر جدید، امواج لرزشی ایجاد کرده و آن‌ها را از طریق بافت استخوانی جمجمه به کانال گوش می‌رساند. طرز کارکرد این نوع اسپیکر بسیار شبیه به نمونه‌هایی است که پیش از این در طراحی‌ها عینک‌های هوشمند در نظر گرفته می‌شدند و از طریق استخوان جمجمه صدا را به گوش می‌رساندند. عدم وجود اسپیکر در قسمت جلویی گوشی بدان معناست که راحت‌تر از قبل می‌توان دستگاه را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم کرد، چرا که یکی از راه‌های نفوذ آب به گوشی بسته شده و فرایند ضد آب کردن گوشی راحت‌تر می‌شود. تصویر پتنت مورد بحث را در زیر مشاهده می‌کنید.

با نگاهی به تصویر بالا، می‌بینیم که این گوشی بسیار شبیه به پرچمدار تازه معرفی شده سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ است. البته این شباهت به معنای تغییرات زیاد در طراحی میزو است. نخستین تغییر، فقدان دکمه سخت‌افزاری است که میزو در نسل‌های قبلی گوشی‌های هوشمند خود همواره از آن استفاده می‌کرد. حال قطعا طرز استفاده از دکمه خانه در گوشی جدید میزو تغییر کرده و احتمالا این کمپانی چینی دست به دامان دکمه‌های نرم‌افزاری شده است.

این تغییر همچنین به معنای جابجا شدن حسگر اثر انگشت و رفتن آن به پشت گوشی است. همان کاری که امسال سایر پرچمداران کم‌حاشیه نیز انجام داده‌اند. شاید هم میزو در گوشی جدید خود، حسگر اثر انگشت را از نوع اپتیکال تعیین کرده و آن را در زیر نمایشگر جای داده باشد. در هر صورت مطابق پتنت مورد بحث، هنوز معلوم نیست که آیا این گوشی هوشمند از فناوری‌های کوالکام بهره می‌برد یا خیر، اما این احتمال وجود دارد که تمامی شایعاتی که تاکنون در مورد این پرچمدار شنیده‌ایم، در آینده‌ای بسیار نزدیک رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرند.

نظر شما در مورد فناوری ثبت شده در این پتنت چیست؟ آیا اصلا استفاده از این نوع اسپیکر را نوآوری می‌دانید؟ آیا حاضر به خرید چنین محصولی هستید؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH