4 موردی که انتظار داریم درباره گوگل پیکسل 2 محقق شود

کمپانی گوگل سال گذشته محافظه‌کاری را کنار گذاشته و برند جدید پیکسل را جایگزین سری نکسوس کرد. پیکسل موفقیت‌های زیادی را برای گوگل به ارمغان آورد و همین موضوع باعث شد که این کمپانی، نسل پیکسل را ادامه داده و اکنون برای عرضه نسل دوم آن آماده می‌شود.

1. دسترسی به‌صورت جهانی

گوشی‌های ساخت گوگل، بهترین تجربه ممکن از سیستم‌عامل اندروید را در اختیار دارندگان قرار می‌دهد به همین دلیل بسیاری از کاربران این سیستم‌عامل، علاقه‌مند هستند تا این تجربه را به‌دست بیاورند. همچنین مالکان این گوشی‌ها، حداقل تا دو سال، از آخرین نسخه اندروید بهره خواهند برد.

می‌توان گفت که پیکسل اکنون برای گوگل، حکم آیفون برای اپل را دارد و همین دلیل خوبی است تا گوگل آن را به بازارهای تمام دنیا بفرستد و به بازار کشورهای کانادا، نیوزیلند، ایرلند و بریتانیا و آلمان بسنده نکند؛ کشورهایی که نسل اول پیکسل تنها در آنها عرضه شد. گوگل علت این کار را به‌صورت رسمی اعلام نکرده اما سخنگوی گوگل در کشور آلمان می‌گوید که علت این تصمیم، در دسترس نبودن دستیار گوگل در زبان‌هایی به‌جز انگلیسی است. لازم است اشاره کنیم که آلمان تنها کشور غیر انگلیسی‌ زبان است که پیکسل در آن عرضه شده.

2. بهبودی وضعیت موجودی

باوجود این‌که پیکسل تنها در چند کشور معدود عرضه شد، اما گوگل مشکلات بسیاری را در رابطه با میزان موجودی این گوشی تجربه کرده و نتوانسته به خوبی پاسخ گوی درخواست‌های مشتریان باشد. بنابراین اگر خواهان خرید یکی از پیکسل‌های گوگل باشید، بایستی حداقل چند هفته را صبر کنید. این وضعیت کمی ناامیدکننده است و ممکن است باعث کاهش فروش و حتی شکست در برابر سایر رقبا شود.

در کنفرانس جهانی موبایل 2017، «ریک استرلو» رئیس بخش سخت افزاری گوگل اطمینان داد تا تمهیدات لازم را اندیشیده و فروش پیکسل را در مقیاس وسیع‌تری انجام دهد. البته نمی‌توان با قاطعیت گفت که عدم موجودی پیکسل تنها به مشکلات ساخت آن مربوط شده و یا موارد دیگری هم در این رابطه دخیل هستند. به‌هرحال انتظار می‌رود گوگل این مشکل را به‌زودی حل کرده و به‌ویژه، پیکسل 2 را در کشورهای بیشتری عرضه کند.

3. طراحی بهبودیافته

در پیکسل، بر روی بهترین تجربه نرم‌افزاری تمرکز شده بود و این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ داد. باید گفت که طراحی گوشی هم با توجه به بهینه‌ترین حالت برای نرم‌افزار و سخت‌افزار و نیز ظرفیت‌های دوربین صورت گرفته و نتیجه حاصله بسیار خوب است چراکه پیکسل اکنون یکی از قدرتمندترین محصولات موجود در بازار است و در زمینه نرم افزار و کیفیت عکاسی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اما وقتی کاربران پول زیادی برای یک گوشی هوشمند پرداخت می‌کنند، چیزی بیشتر از عملکرد و دوربین خوب را انتظار می‌کشند. طراحی یکی از المان‌هایی است که در نسل اول پیکسل درباره آن اهمال‌کاری شده بود. نمی‌توان گفت که پیکسل زشت است اما واقعیت این است که چندان هم زیبا نبوده و در مقابل رقبا، حرف چندانی برای گفتن ندارد.

در روزگاری که گوشی‌های بدون حاشیه راه خود را به بازار باز کرده‌اند (ازجمله گلکسی S8، آنر مجیک، شیائومی می میکس و بسیاری دیگر)، اگر پیکسل 2 در رابطه با بحث طراحی و زیبایی مورد بازبینی کامل قرار نگیرد، در رقابت با این محصولات، عقب خواهد ماند.

4. ضد آب بودن

درنهایت باید به ویژگی مهمی اشاره کنیم که در نسل اول وجود نداشت: محافظت در برابر آب و گردوغبار. شاید عدم دریافت گواهی IP67/68 در سال گذشته قابل‌چشم‌پوشی بوده اما در سال جاری، چنین چیزی نیست. بیشتر گوشی‌های رده‌بالا ( S8 و G6 و غیره) از این ویژگی برخوردار هستند که کار کردن با گوشی را آسان‌تر می‌کند.


اگر گوگل این ویژگی را به محصول آینده خود نیاورد، متحمل ریسک بزرگی شده و ممکن است مشکلات زیادی را برای فروش تجربه کند.

نظر شما درباره پیکسل 2 چیست؟

1 در مورد “4 موردی که انتظار داریم درباره گوگل پیکسل 2 محقق شود”

  1. من توی اصفهان اصلا پیدا نکردم . به نظر میرسه فقط تو تهران باشه . خیلی هم دیر به بازار اومد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH