نظر نتفلیکس در رابطه با محتوا‌های HDR و Dolby Vision

همان طور که در تصویر زیر چت ما با نتفلیکس را مشاهده می‌کنید، این کمپانی می‌گوید که از محتوای UHD تنها در دستگاه‌هایی که به صورت رسمی ثبت شده‌اند پشتیبانی خواهد کرد. متاسفانه تا الان هر دو گوشی گلکسی S8 و ال‌جی G6 با وجود داشتن چنین فناوری‌هایی در بخش نمایشگر با نام‌های HDR Premium و همچنین Dolby Vision در میان لیست این دستگاه‌های قابل پشتیبانی نتفلیکس نیستند.

خوشبختانه نتفلیکس اعلام کرده که بر روی این دسته از محتواها برای تلفن‌های همراه هم در آینده نزدیک کار می‌کند. ما هم امیدواریم این گوشی‌های هوشمند به زودی بتوانند از ترکیب قابلیت پشتیبانی از HDR با این دسته از محتواها بر روی نتفلیکس استفاده کنند.

برای این که موبایل‌ها بتوانند گواهی HDR Premium را برای خودشان داشته باشند باید معیارهای خاصی را در بخش نمایشگر دنبال کنند. هر دو گوشی گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس، این گواهی را دریافت کرده‌اند.

پشتیبانی از DCI-P3 یا همان وسعت رنگی وسیع و توانایی دستیابی روشنایی صفحه به 1000 نیت دوتا از شرط‌های موجود برای دریافت گواهی HDR Premium هستند. هر دو گوشی گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس از این دو شرط پیروی می‌کنند به طوری که هر دو با قرارگیری مود رنگی صفحه نمایش بر روی سینمایی، به وسعت رنگی دست یافته‌اند. روشنایی نمایشگر هم در بخشی از شرایط نوری در محیط با فعال بودن قابلیت روشنایی خودکار به 1000 نیت می‌رسد.

از طرف دیگر ال‌جی با فناوری Dolby Vision در G6 حضور پیدا کرده است. این فناوری می‌گوید که نمایشگر باید از 12 بیت یا 64 بیلیون رنگ پشتیبانی کند. اما این نیازها برای این که یک نمایشگر از نوع Dolby Vision باشد در واقعیت در وضعیت ایده‌آل یک نمایشگر قرار دارند و بر اساس گفته‌های Taeho Oh اگر نمایشگر موبایل‌ها به اعدادی حتی نزدیک به معیارهای اصلی هم برسند، می‌توانند با عنوان Dolby Vision خوانده شوند.

به هر حال هر دو گوشی گلکسی S8 با فناوری HDR10 و ال‌جی G6 با فناوری Dolby Vision یک استاندارد انعطاف‌پذیر را ساخته‌اند. نمایشگر هر دو گوشی رنج دینامیکی رنگ‌ها را در بالاترین حالت ممکن نشان می‌دهد به صورتی که اصلا با نمایشگر سایر اسمارت‌فون‌های موجود در بازار قابل مقایسه نیستند.

محتواهای متفاوتی مانند فیلم و سریال در نتفلیکس و آمازون موجود بوده که توانایی پشتیبانی از نمایشگرها با فناوری‌های HDR10 و حتی Dolby Vision را دارند. اما آیا این محتواها به همان صورتی که باید، بر روی گوشی‌های ال‌جی G6 و گلکسی S8 به نمایش گذاشته می‌شوند؟ و یا حداقل از عمق رنگی بالای آن‌ها پشتیبانی می‌گردد؟ متاسفانه باید بگوییم خیر این طور نیست؛ حداقل در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد. اما حدود 20 محتوا به صورت آزمایشی در نتفلیکس موجود بوده که به راحتی از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید آن‌ها را بر روی گلکسی S8 و یا ال‌جی G6 خود مشاهده کنید. نام این محتواها به شرح زیر است:

– Iron Fist
– Samurai Gourmet
– Cosmis Laundromat
– Chefs Table Season 3 only
– Abstract
– Sparks (3 minute demo)
– Santa Claira Diet
– Luke Cage
– Knights of Sidonia 2 seasons ANIME
– Jessica Jones
– DareDevil season 1&2
– The OA
– Meridian
– Hibana Spark
– Chefs Table France
– Marco Polo season 1 DV/HDR10
– The Do-Over HDR10 and DV
– The Ridiculous 6 DV/hdr10
– Marco Polo season 2 DV/hdr10
– Marco Polo: one hundred eyes dv/hdr10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH