نزدیک ۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی، نوقا را دریافت کرده‌اند

شش ماه است که گوگل نسخه جدیدی از سیستم عامل خود یعنی اندروید را به طور رسمی منتشر کرده است که نوقا نامیده شده اما به نظر می‌رسد که نتواند به عنوان پلتفرم غالب تلفن‌های همراه مطرح گردد.

اما این مسئله با توجه به محبوبیت بالای لالی پاپ تعجب برانگیز نیست. هم اکنون لالی پاپ بزرگترین سهم بازار را در بین نسخه‌های مختلف اندروید دارد.

با توجه به اطلاعات جمع آوری شده در طی یک دوره 7 روزه تا سوم آوریل، اندروید ۷ (نوقا) 4.9 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

اندروید 2.3 یا ginger bread و اندروید 4 یا ice cream sandwich هم بر روی 0.9 درصد از اسمارت فون‌های موجود در دست کاربران نصب شده است.

حتی اندروید جیلی‌بین هم که پنج سال از انتشار آن گذشته بیش از نوقا مورد استقبال قرار گرفته و 10.1 درصد از بازار را تحت سلطه دارد.

اندروید 4.4 یا کیت کت و اندروید ۶ یا ماشملو هم توانسته‌اند به ترتیب 20 درصد و 31.2 درصد از بازار را در اختیار بگیرند.

همان طور که قبلا هم ذکر شد اندروید ۵ یا لالی پاپ با 32 درصد از سهم بازار به عنوان محبوب‌ترین و پر‌طرفدار ترین نسخه اندروید دست یافته است.

اگر چه اندروید ۷ هر ماه سهم بیشتری را نسبت به ماه قبل کسب می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که بتواند به محبوببت چندانی برسد.

به عنوان مثال تعداد اسمارت فون‌های در حال اجرا با اندروید نوقا نسبت به ماه گذشته 2.1 درصد افزایش یافته که میزان خوبی برای این نسخه است؛ اما تاثیر چندانی در آمار کلی ندارد.

امیدواریم این روند در ماه‌های آینده بهبود پیدا کند به خصوص که گوگل در حال حاضر یک نسخه پیش نمایش از ورژن آینده اندروید یعنی O منتشر کرده که بسیاری از کاربران امیدوارند مشکلات و نقص‌های نسخه‌های گذشته در این ورژن از بین رفته باشد و بتوانند به عنوان یک نسخه بدون باگ از آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH