همه چیز درباره شیائومی Mi 6: زیبای تکراری!

تقریبا یک سال از پرده برداری پرچمدار پر قدرت شیائومی یعنی mi 5 گذشته و زمان آن رسیده که این کمپانی بزرگ پرچمدار رقابتی و چالش انگیز دیگری را به دنیای تکنولوژی معرفی کند.

شیائومی mi 5 مجهز به سخت افزاری قدرتمند، طراحی زیبا و قیمتی مناسب بود که این اسمارت فون را به یکی از مناسب ترین گزینه‌ها برای خریداران تبدیل می‌کرد.

کمپانی بزرگ شیائومی با عرضه این پرچمدار نشان داد که می‌داند یک گوشی هوشمند جذاب اندرویدی چه ویژگی‌هایی دارد و با چه ویژگی‌هایی می‌تواند دل خریداران را برباید.

اگر شیائومی همچون چیزی که در mi 5 دیدیم تمام تلاش خود را برای ساخت اسمارت فونی همه چیز تمام و با کیفیت کنار بگذارد می‌تواند با پرچمدار جدید خود پیروزی دیگری را در زمینه ساخت اسمارت فون کسب کند.

اطلاعات رسمی پیرامون شیائومی mi 6 ممکن است هفته‌های آینده منتشر شود پس با توجه به نزدیک شدن به این زمان تمام شایعات این پرچمدار را برای شما علاقه مندان جمع آوری کرده ایم.
طراحی

یک عکس تا حدودی معتبر از این پرچمدار در فضای مجازی منتشر شده که تا حد زیادی زیبایی و شکوه این اسمارت فون را به تصویر کشیده است.

همچنین تصویر دیگری از این پرچمدار وجود دارد که چند ماه پیش ساخته شده اما به‌نظر می‌رسد عکسی واقع بینانه است که تکامل این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

در تصاویر به وضوح مشخص است که تفاوت زیادی بین این اسمارت فون و mi 5 وجود ندارد. هر دو گوشی طراحی مشابهی دارند.

تصاویری از mi 5 را قرار می‌دهیم تا به این تشابه پی ببرید:

به نظر می‌رسد نسخه بهتر این گوشی هوشمند طراحی فلزی داشته باشد و طبق  پرچمداران گذشته این کمپانی نسخه اولیه از فلز و شیشه ساخته خواهد شد.

احتمالا این ساخته شیائومی در بخش طراحی مخلوطی از mi 5 و mi mix خواهد بود که ایده‌هایی از هر کدام از این اسمارت فون‌ها برداشته و در این پرچمدار بکار برده شده است.

این کمپانی برای استفاده از این طرح بسیار مشتاق به نظر می‌رسد پس در mi 6 خبری از طراحی انقلابی نخواهد بود.

اینطور که کمپانی‌های سازنده اسمارت فون در سال 2017 نشان دادند می‌توان نتیجه گرفت که به دنبال ساخت تلفن همراه‌هایی با کمترین ریسک هستند و حاضر نیستند که خطر احتمال کم توجهی خریداران بر اثر تغییرات را به جان بخرند؛ شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست ولی امیدواریم این کمپانی در پرچمدار آینده خود کمی از طراحی زیبا و نوآورانه mi mix را استفاده کند که یکی از جذاب ترین اسمارت فون‌هایی است که یافت می‌شود.

انتظار می‌رود شیائومی در mi 6 از سنسور تشخیص اثر انگشت سریع و قابل اعتماد الترا سونیک استفاده کند که قبلا در شیائومی mi 5s شاهد آن بودیم.

این سنسور احتمالا در دکمه سخت افزاری هوم که جلو دستگاه قرار دارد جا سازی خواهد شد یا در نهایت پنل پشتی این اسمارت فون جایگاه آن خواهد شد.

صفحه نمایش

همانطور که گفتیم شیائومی mi 6 در دو نسخه عرضه خواهد شد؛ نسخه‌ای با کیفیت صفحه نمایش 1080p یا Full HD و دیگری با کیفیت نمایشگر Quad HD که بزرگی 5.2 اینچ را بهمراه خواهند داشت و هنوز هم برای استفاده با یک دست مناسب هستند.

اگر این ابعاد صفحه نمایش درست باشد در این گوشی هوشمند افزایش حاشیه 0.05 اینچی نسبت به نمایشگر 5.15 اینچی mi 5 را شاهد خواهیم بود که با توجه به حاشیه کم صفحه نمایش این افزایش در ابعاد تلفن همراه تاثیر زیادی نخواهد داشت.

با افزایش روز افزون محبوبیت واقعیت مجازی در میان کاربران، شیائومی هم به فکر کار بر روی این فناوری افتاده و فکر استفاده از گوگل برای رسیدن به هدف‌های خود را دارد.

هر چند که این خبر فقط یک شایعه است اما اگر این کمپانی چینی بتواند چنین نوآوری را در پرچمدار خود بکار ببرد سود بسیار زیادی بدست خواهد آورد.
سخت افزار

این حوزه‌ای است که اطلاعات ما از شیائومی mi 6 کامل است و بخوبی از جزئیات بکار برده شده در این پرچمدار اطلاع داریم.

شایعاتی درباره احتمال انتخاب شیائومی از بین دو پردازنده جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 821 یا اسنپدراگون 835 برای استفاده در این اسمارت فون وجود دارد.

اولین کمپانی که از اسنپدراگون 835 در محصولات خود استفاده کرده سامسونگ است که گلکسی S8 را به آن مجهز نموده و به بازار می‌فرستد.

شیائومی با این پردازنده می‌تواند پر قدرت ظاهر شود و فروش خوبی داشته باشد به شرطی که به سرعت پرچمدار خود را در دسترس خریداران قرار دهد.

اما به تازگی این کمپانی بزرگ، چیپست اختصاصی خود به نام Surge S1 را معرفی کرده که احتمال استفاده از چیپ اسنپدراگون 835 در mi 6 را کاهش می‌دهد و ممکن است جای این پردازنده را بگیرد.

Surge S1 با معماری big.LITTEL ساخته شده و دارای چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کلاک 2.2 گیگاهرتز برای انجام کار‌های سنگین و چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز برای انجام کار‌های سبک و عادی است که در نتیجه یک پردازنده هشت هسته‌ای را در اختیار کاربران خواهد گذاشت که می‌تواند بسته به کاری که با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهید بهینه ترین بازدهی را داشته باشد.

این چیپست دارای پردازنده گرافیکی مالی T860 برای انجام بازی و امور گرافیکی است که به شما تجربه‌ای لذت بخش از کار کردن با اسمارت فون قدرتمندتان را می‌دهد.

این پردازنده گرافیکی مالی نسبت به نسل قبلی 40 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

استفاده از یک DSP که 32 بیتی است و از VoLTE پشتیبانی خواهد کرد کیفیت تماس بالایی را حتی در محیط‌های پر سر و صدا به این اسمارت فون خواهد بخشید.

اطلاعات ما از حافظه داخلی و رم شیائومی mi 6 ناقص و مبهم است اما این احتمال وجود دارد که پرچمدار شیائومی با حداقل 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه شود.

اسلات کارت حافظه میکرو SD نیز برای داشتن حافظه‌ای بیشتر در نظر گرفته شده است.

ظاهرا نسخه پرو این گوشی هوشمند با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی ساخته خواهد شد و احتمالا از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی برخوردار خواهد بود.

هر دو نسخه این پرچمدار دارای پورت USB نوع C هستند که امروزه در تمام اسمارت فون‌های مهم دیده می‌شود.

دوربین

بر طبق تصاویر منتشر شده از شیائومی mi 6 می‌توان گفت این پرچمدار با دوربین دوگانه عرضه خواهد شد که امروزه به‌صورت پیش فرض در اسمارت فون‌ها قرار دارد پس در این بخش هم چیز جدیدی در mi 6 وجود ندارد.

شیائومی برای دوربین دو گانه این گوشی دو انتخاب دارد؛ استفاده از لنز تک رنگ که عملکرد دوربین را در نور کم بهتر کرده و امکان گرفتن عکس‌های هنری و زیبایی را به mi 6 می‌افزاید یا بکار بردن لنز‌های رنگی همیشگی.

دوربین‌های دوگانه اجازه ثبت عکس‌هایی با عمق اطلاعات بیشتر و امکان افزودن افکت‌های گوناگون را به کاربر می‌دهند.

در دوربین این پرچمدار از سنسور 12 مگاپیکسلی و نسبتا بزرگ IMX 386 ساخته سونی استفاده شده و از قابلیت فوکوس خودکار نیز برخوردار خواهد بود.

این حسگر از ماه ژوئیه 2016 در دسترس قرار گرفته و در اسمارت فون هایی مانند میزو MX6 و میزو Pro 6 پلاس استفاده شده که عملکرد مناسب و معقولی را در این دو گوشی هوشمند به نمایش گذاشته است. هر چند باید دید که این سنسور با بهینه سازی شیائومی چه عملکردی را از خود نشان می‌دهد.

در برخی شایعات هم گفته شده که ممکن است شاهد سنسور دوربین 30 مگاپیکسلی فوق العاده با وضوح بالا در این پرچمدار باشیم که ممکن است در نسخه پرو بکار برده شود.

اگر شما هم عاشق سلفی گرفتن هستید منتظر mi 6 باشید زیرا بر طبق گزارشات، دوربین جلو این تلفن همراه تصاویر نسبتا خوبی را ثبت می‌کند.

در این دوربین از سنسور IMX 268 سونی استفاده شده که 8 مگاپیکسلی است و از گشودگی دیافراگم 2.0 برخوردار است که دوربین سلفی بسیار خوبی برای تلفن‌های همراه به حساب می‌آید.

رابط کاربری

قطعا با رابط کاربری نام آشنای شیائومی یعنی MiUI آشنایی دارید که با ظاهر زیبا و جذابی که دارد کار با اسمارت فون‌های ساخته شیائومی را لذت بخش و هیجان انگیز کرده است. شیائومی از آخرین نسخه رابط کاربری خود در mi 6 بهره می‌گیرد و ورژن اندروید این تلفن همراه هم قطعا نوقا خواهد بود.

قیمت و تاریخ انتشار

Lei Jun یکی از سران بلند پایه شیائومی تایید کرده که این پرچمدار بین اوایل آوریل تا 16 آوریل به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

به دلیل عرضه کم اسنپدراگون 835 احتمالا شیائومی mi 6 تا اواخر ماه مه و اوایل ژوئن در بازار عرضه شود اما نسخه‌های دیگر بسیار زود‌تر در دسترس قرار خواهند گرفت.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده تنها پنجاه هزار واحد از این پرچمدار برای فروش اولیه آماده است که مطابق استاندارد‌های کشور چین تولید شده اند.

از لحاظ قیمت گذاری در واقع هیچ ایده‌ای برای شیائومی mi 6 نداریم اما حداقل مطابق قیمت پرچمدار قبلی یعنی mi 5 خواهد بود.

این بدین معنا است که مدل پایه قیمتی 349 دلاری یا بیشتر دارد و نسخه پرو نیز قطعا بیش از 400 دلار قیمت گذاری می‌شود.

چین و هند صحنه اصلی خودنمایی شیائومی mi 6 خواهد بود و امیدواریم که بتواند در سایر نقاط کره زمین هم پر قدرت ظاهر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH