5 برتری گلکسی S8 در برابر ال‌جی G6 را بشناسید!

گوشی‌های گلکسی S8 و ال‌جی G6 دو پرچم‌دار اندرویدی که مدت زیادی از معرفی آنها نمی‌گذرد، به‌زودی رقابت سختی را در بازار آغاز خواهند کرد و باید گفت که این رقابت، یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین‌ها در سال جاری خواهد بود. اما تفاوت بزرگی که بین دو گوشی مذکور وجود دارد، در قیمت‌گذاری آنهاست؛ جایی که محصول ال‌جی، 100 دلار ارزان‌تر از گلکسی S8 است.

این تفاوت قیمت باید توجیهی داشته باشد تا سامسونگ بتواند کاربران را راضی نگه دارد. حال قصد داریم نگاهی به برتری‌های S8 در برابر G6 بیندازیم.

1. شارژ بدون سیم در همه نسخه‌های عرضه شونده در تمام دنیا

درحالی‌که تنها نسخه‌هایی از G6 که در ایالات‌متحده و کانادا عرضه می‌شوند از ویژگی شارژ بدون سیم سود می‌برند، اما تمامی مدل‌های S8 در تمام دنیا از این ویژگی برخوردار هستند. تفاوتی برای ساکنان این دو کشور وجود ندارد اما اگر در جایی غیر از آمریکای شمالی قصد خرید پرچم‌دار ال‌جی را داشته باشید، باید قید شارژ بدون سیم را بزنید.

امکان شارژ بدون سیم پس از عرضه گلکسی S6 به یک استاندارد در پرچم‌داران سامسونگ تبدیل شد و S8 هم از این قاعده مستثنی نیست. به‌علاوه این ویژگی در گوشی سامسونگ، از نوع شارژ سریع است که اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

2. ویژگی‌های امنیتی بیشتر

بر کسی پوشیده نیست که محل قرارگیری حسگر اثرانگشت در گلکسی S8 چندان جالب نیست اما جایی برای نگرانی وجود ندارد، چراکه روش‌های دیگری هم برای بالا بردن امنیت گوشی تعبیه شده است. گلکسی S8 از اسکنر عنبیه چشم سود می‌برد که بسیار سریع‌تر و روش کار آن آسان‌تر از چیزی است که در نوت 7 مشاهده کردیم.

روش بعدی، شناسایی چهره است (که امنیت پایین‌تری دارد اما راحت‌تر استفاده می‌شود). این ویژگی سال‌هاست که در سیستم‌عامل اندروید وجود دارد اما این بار، به ناکارآمدی قبل نیست (نیازی به استفاده همزمان از اسکنر عنبیه چشم و شناسایی چهره نیست).

3. پردازنده قوی‌تر و بهره‌وری بالاتر

همان‌طور که می‌دانید، ال‌جی برای پرچم‌دار جدید خود از اسنپدراگون 821 استفاده کرده و G6 از آخرین نسل این پردازنده یعنی اسنپدراگون 835 بی‌بهره است چراکه سامسونگ تمامی موجودی آن را برای S8 نسخه آمریکا سفارش داده است. در سایر کشورها، گلکسی S8 از پردازنده خانگی سامسونگ یعنی اگزینوس 8995 استفاده می‌کند. هر دو پردازنده موجود در پرچم‌دار سامسونگ، با فناوری ساخت 10 نانومتری ساخته شده‌اند درحالی‌که اسنپدراگون 81 به‌کاررفته در G6، بر پایه فناوری ساخت 14 نانومتری بنا شده.

این بدان معنی است که در شرایط برابر، گلکسی S8 قدرتمندتر از G6 بوده و انرژی کمتری هم مصرف می‌کند.

4. 64 گیگابایت حافظه داخلی در نسخه پایه

نکته عجیب دیگری که درباره ال‌جی G6 وجود دارد، این است که نسخه مخصوص آسیای آن 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد، درحالی‌که کاربران اروپایی و آمریکایی، تنها 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار خواهند داشت. بنابراین بسیاری از کاربران نیاز به استفاده از کارت حافظه میکرو SD خواهند داشت.

5. داک واقعیت مجازی و دسکتاپ

سامسونگ در سال‌های اخیر قطعات جانبی فراوانی را برای گوشی‌های سری گلکسی خود توسعه داده است و در مورد گلکسی S8، دو ابزار اصلی هدست واقعیت مجازی Gear VR (به همراه کنترلر جدید) و داک دسکتاپ DeX انتخاب شده‌اند.

اسمارت فون سامسونگ با هدست واقعیت مجازی گوگل به نام Daydream سازگار نیست اما سازندگان با توجه به همکاری با کمپانی اکیلس، محتوای قابل قبولی را در دسترس قرار داده‌اند. همچنین وجود کنترلرهای جدید Gear VR می‌تواند پتانسیل‌های این هدست را برای اجرای بازی افزایش دهد.

مورد بعدی داک دسکتاپ DeX سامسونگ است که بیش از هر چیز برای نمایش قدرت گلکسی S8 معرفی شده. کافی است گوشی خود را به این اک متصل کنید و یک مانیتور به همراه ماوس و کیبورد در اختیار داشته باشید. حالا شما یک کامپیوتر اندرویدی ابتدایی در اختیار دارید. سامسونگ با Adobe و مایکروسافت همکاری کرده تا برخی از اپلیکیشن ها را از طریق DeX در دسترس بگذارد. برخی از اپلیکیشن های اندروید هم به نسخه ویندوز تبدیل شده و در دسترس هستند.

باید بگوییم که این دو ویژگی منحصرا به گلکسی S8 تعلق داشته و هنوز ویژگی مشابهی برای G6 عرضه نشده است.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

2 در مورد “5 برتری گلکسی S8 در برابر ال‌جی G6 را بشناسید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH