مقایسه دوربین بهترین پرچمدارهای موبایل

مقایسه دوربین بهترین پرچمدارهای موبایل; ال‌جی G6، آی‌فون 7 پلاس، HTC U Ultra و گلکسی S7 Edge

همه ما می‌دانیم یکی از مهمترین دلایل ما برای خرید تلفن‌همراه داشتن یک موبایل با دوربینی قدرتمند و با کیفیت است. دوربین فاکتور مهمی در ‌اسمارت‌فون‌های امروزی است و شرکت‌های سازنده موبایل نیز به این بخش توجه ویژه‌ای دارند، حتی برخی از آنها از دو دوربین در گوشی‌های تولیدی خود استفاده می‌کنند. داشتن یک دوربین مناسب به راحتی می‌تواند عاملی برای فروش فوق‌العاده یک اسمارت‌فون شود. امسال نیز کمپانی‌های بزرگ با دستی پر به میدان آمده‌اند، با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به مقایسه دوربین بهترین پرچمدارهای موبایل معرفی شده بپردازیم.

به تازگی و در چند ماه اخیر تقریبا همه کمپانی‌های مطرح در حوزه تولید موبایل جدیدترین و قوی‌ترین پرچمداران خود را تولید و عرضه کرده‌ و تلاش‌های بسیاری را برای قرار دادن قابلیت‌های منحصر به فرد در پرچمداران خود انجام داده‌اند. رقابت در دنیای اسمارت‌فون‌ها روز به روز داغ‌تر شده و هر شرکت حتی با اشتباهی کوچک به راحتی به منفور‌ترین چهره سال از سوی کاربران تبدیل خواهد شد. در این مقاله به مقایسه دوربین بهترین پرچمدارهای موبایل معرفی شده از جمله: ال‌جی G6، آی‌فون 7 پلاس، HTC U Ultra و گلکسی S7 Edge خواهیم پرداخت. اجازه بدهید قبل از انجام این مقایسه یکبار دیگر مشخصات دوربین اسمارت فون‌های ذکر شده را باهم بررسی کنیم.

مقایسه دوربین بهترین پرچمدارهای موبایل

در نگاه اول به نظر می‌رسد که پرچمدار جدید ال‌جی بخاطر بهره بردن از دوربینی 13 مگاپیکسلی از بقیه رقبا یک گام جلوتر است، اما بالاتر بودن مگاپیکسل، هیچ‌گاه ویژگی مناسب و مهمی برای بهتر بودن کیفیت دوربین نیست. به عنوان مثال، گوشی HTC U Ultra به خاطر داشتن بزرگترین سنسور در میان دیگر پرچمدارهای این مقایسه، از بزرگ‌ترین پیکسل‌های موجود نیز بهره خواهد برد. به عبارت ساده‌تر این قابلیت باعث جذب نور بیشتر از محیط و کاهش نویز تصاویر گرفته شده خواهد شد. ذکر این نکته نیز الزامی است که گلکسی S7 Edge بخاطر بهره بردن از وسیع‌ترین دیافراگم، نوید عملکرد بسیار مناسبی را در محیط‌های با نور کم خواهد داد. در حقیقت روی کاغذ دوربین همه اسمارت‌فون‌های ذکر شده قابلیت‌های بسیاری دارند ولی باید دید در واقعیت عملکرد آنها چگونه خواهد بود.

صحنه اول: خودروی قدیمی

مقایسه دوربین بهترین پرچمدارهای موبایل

اولین تصویر استفاده شده در این مقایسه، عکسی از یک خودروی قدیمی و زنگ زده است که بخاطر پیچیدگی و تضاد‌های رنگی واقعی در آن انتخاب شده است. در این صحنه تصویر گرفته شده با دوربین گوشی HTC U Ultra از بقیه گوشی‌ها اندکی طبیعی‌تر بوده و دارای دقت بالایی است. اما در گوشی‌های ال‌جی G6 و گلکسی S7 Edge میزان شدت رنگ، وضوح و کنتراست تصویر بیشتر شده‌ است و می‌توان گفت که خروجی آنها کمی بهتر بوده و دارای جزییات بیشتری است. همچنین این عکس برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بسیار مناسب است و مورد استقبال اکثر افراد قرار خواهد گرفت زیرا معمولا مردم تصاویر پر رنگ‌ را بیشتر ترجیح می‌دهند. اپل نیز با آی‌فون 7 پلاس با بیشتر کردن گرمای تصویر سعی کرده‌ است اندکی این صحنه را پویا‌تر نمایش دهد، قانونی که در دوربین‌ همه گوشی‌های این کمپانی به کار گرفته شده است. پس به طور کلی می‌توان گفت که دو پرچمدار کره‌ای در آزمایش اول نتیجه بهتری را به نمایش گذاشته‌اند و اندکی از دو اسمارت‌فون دیگر فاصله گرفته‌اند اما هنوز رقابت تمام نشده و مهم‌تر از همه اینکه نمی‌توان گفت که بقیه عکس‌های گرفته شده دارای کیفیت مناسبی نیستند. نکته جالب درباره HTC U Ultra آن است که در این رقابت شروع بسیار مناسبی داشته و بالاتر از آی‌فون 7 نیز قرار گرفته است.

صحنه دوم: نرگس زرد

برای راند دوم رقابت صحنه‌ای از یک نرگس زرد رنگ و زیبا انتخاب شده است و در این بخش آی‌فون 7 پلاس برنده‌ای بلامنازع است. تصویر گرفته شده توسط این اسمارت‌فون به خاطر بهره بردن از رنگ‌های نقطه‌ای و پویا و همچنین طبیعی نشان دادن نور و گرمای خورشید بسیار خوب است. نکته دیگر در این صحنه توانایی دوربین آی‌فون 7 پلاس برای فوکوس در نقطه مورد نظر کاربر، مات کردن پس‌زمینه و عمق بخشیدن به این سوژه است که علاقمندان به عکاسی را بسیار شگفت‌زده خواهد کرد. علاوه بر این، دوربین HTC U Ultra نیز نتیجه‌ مناسبی را به دلیل بازسازی رنگ‌های این تصویر ارایه می‌کند. از طرفی تصاویر گرفته شده با ال‌جی G6 و گلکسی S7 Edge در حد قابل قبولی هستند اما اشباع رنگ در آنها بیش از حد بوده و رنگ سبز بسیار پر رنگ‌تر از مقدار طبیعی نشان داده شده است.

صحنه سوم: عمارت یکپارچه!

اگر قسمت ابتدایی این مقایسه را فراموش نکرده باشید، صحبت‌های گفته شده حاکی از این بود که استفاده از دیافراگم وسیع یا لنز بزرگ دوربین باعث می‌شود که سنسور دوربین دستگاه، نور بیشتری را جذب کرده و عملکرد بهتری در شب یا محیط‌های کم نور داشته باشد. نتیجه تست سوم نیز تاییدی بر این مدعا است، زیرا عکسهای گرفته شده توسط پرچمدار سامسونگ و همچنین HTC U Ultra وضوح بالایی دارند و نقش و نگارهای ساختمان بسیار بهتر به تصویر کشیده شده است. اما باید به این موضوع اشاره کرد که همه 4 تصویر در سطح قابل قبولی قرار دارند.

مقایسه دوربین بهترین پرچمدارهای موبایل

مقایسه دوربین بهترین پرچمدارهای موبایل

شما کدام پرچمدار را برای عکاسی ترجیح می‌دهید؟

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

7 در مورد “مقایسه دوربین بهترین پرچمدارهای موبایل; ال‌جی G6، آی‌فون 7 پلاس، HTC U Ultra و گلکسی S7 Edge”

  1. من به شخصه دوست دار برند اچ تی سی هستم اما انصافا مقایسه ناقصی بود جا داشت از هر برند یه نماینده می بودش از هواوی می تونست میت 9 باشه و از سونی ایکس زد پریمیوم… اونوقت لذت این مقایسه چند برابر میشد…

  2. همیشه یکاری میکنید سامهنگ اول بشه بابا من رفیقم این گوشیو داره (اس۷ اج)کیفیتش از اچ تی سی ۱۰ کمتره چجوری از یو اولترا بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. کجای دوربین ایکس زد بهتر از مثلا اس۷اج ؟
      دوران سنجش دوربین ها با مگاپیکسل تموم شده.
      بهتره نمونه عکساشونو مقایسه کنید(تو سایر مقایسه ها) اون موقع متوجه میشید.

  3. سلام.درسته من تخصص ندارم اما در بعضی تست ها چیزی که چشم من میبینه با امتیازی که به گوشی ها داده شده اصلا تناسب نداره.علی الخصوص در تصویر گل زرد که دو تا گوشی کره ای به نظرم عکسهای بهتری ثبت کرده بودن ولی آخر شدن.البته شاید من اشتباه می کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH