ZTE Quartz

اولین ساعت هوشمند اندرویدی کمپانی ZTE با نام ZTE Quartz در راه است

پس از اینکه کمپانی ZTE اولین گجت پوشیدنی خود را در سال 2015 در اختیار علاقمندان گذاشت، به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد اولین ساعت هوشمند خود را که از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد روانه بازار کند.

ساعت هوشمند قبلی این شرکت با نام ZTE Axon از سیستم عامل چینی Tencent OS استفاده می‌کرد اما گفته می‌شود که نسل جدید ساعت‌های هوشمند ZTE با نسخه دوم از سیستم عامل Android Wear همراه خواهد شد. طبق اخبار فاش شده، این ساعت هوشمند ZTE Quartz نام داشته و به زودی در روز 14 یا 21 آپریل معرفی و عرضه خواهد شد. با ما در آی‌تی‌رسان همراه شوید تا به بررسی اولین اطلاعات منتشر شده درباره این گجت پوشیدنی بپردازیم.

به نظر می رسد قیمت این گجت اندرویدی 200 دلار خواهد بود، بنابراین این ساعت در بازه‌ای بسیار رقابتی قرار خواهد گرفت. ZTE Quartz از صفحه نمایش 1.4 اینچی از نوع AMOLED بهره خواهد برد که دقیقا ‌مشابه با نمایشگر استفاده شده در ساعت هوشمند LG Watch Sport است. البته باید بیان کرد که در ZTE Quartz از هیچ‌کدام از فناوری‌های کاربردی ساعت‌های هوشمند امروزی مانند: NFC، سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب یا صفحه‌ای چرخان استفاده نخواهد شد. حذف چنین قابلیت‌هایی باعث ممکن است برخی کاربران را از خرید این دستگاه منصرف کند، ولی نکته مثبت نبود این ویژگی‌ها کاهش چشمگیر قیمت تمام شده این گجت پوشیدنی است.

علاوه بر این، ZTE Quartz دارای گواهینامه IP67  به معنای خودداری کامل از نفوذ گرد و غبار و جلوگیری از ورود آب به مدت نیم‌ساعت در عمق 1.5 متری است. کمپانی سازنده، در این دستگاه یک باتری با ظرفیت 500 میلی‌آمپر قرار داده است که بنابر مشخصات آن، انتظار می‌رود این ساعت‌ هوشمند عمر باتری مناسب و بالایی داشته باشد. همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، عرضه این گجت اندرویدی با قیمت 200 دلار آن را تبدیل به جدی‌ترین رقیب برای ساعت‌ هوشمند LG Watch Style خواهد کرد. حریفی که تنها بخاطر داشتن فناوری NFC و حسگر اندازه‌گیری ضربان قلب با قیمتی معادل 250 دلار عرضه خواهد شد. شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ آیا می‌توان به ZTE اطمینان کرد؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

ZTE Quartz

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH